Het is nu vr 29 maart 2024, 07:44


Route du soleil met de Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

ehermm

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 27 sep 2014, 11:45
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 8
  • Auto: Ampera

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtza 03 aug 2019, 19:05

De KiWhi pas heb ik niet gebruikt. De EV-Box pas werkt niet in Frankrijk (ondanks buitenland activatie) we hebben alles met de Chargemap pas en app gedaan! We hebben de smaak te pakken, binnenkort gaan we weer terug naar Zuid-Frankrijk :clap:[/quote]

Leuke auto hoor (!) en door bergen rijden is idd erg leuk alhoewel bij de stijging veeel kwh's erdoor heen gaan.
Ik gebruikt de New Motion kaart.
Wij zijn naar Tremosine (Italië) geweest. Alles OK!!


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtdi 09 jun 2020, 10:51

Hi!

Dit lijkt me het Frankrijk threadje :)

We willen op vakantie naar Sillé-le-Guillaume (voor het eerst electrisch), zo'n 740km als we Parijs mijden en over Rouen (A29/A28) rijden. Ik zie op Chargemap relatief weinig DC laders onderweg. Wat denken jullie, moet wel veilig haalbaar zijn toch? Wat is de beste site voor Franse laadpunten?

En het snelst wat een Ampera e publiek AC kan laden is toch 7,4 kwh (1 fase 32A). Dus mocht ik in Frankrijk publiek niet DC wil laden, dan kan ik beste een 22KW 3 fase lader kiezen.

Ik hoor graag jullie advies en ervaringen :)


Offline

ehermm

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 27 sep 2014, 11:45
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 8
  • Auto: Ampera

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtwo 01 jul 2020, 21:42

japio schreef:Abonnement op Clem heb ik opgezegd. Wellicht is dit leuk voor wie eens een deelauto in FR wil meepakken, maar voor een passant die elektrisch wil rijden is het een drama.

http://clem.mobi/autopartage


Hallo ik had de eerste Ampera...een heel leuke en goede auto maar ik ben overgestapt op de Tesla Model S zodat alle laadproblemen ineens opgelost waren. Geweldige auto.


Offline

ehermm

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 27 sep 2014, 11:45
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 8
  • Auto: Ampera

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtwo 01 jul 2020, 21:44

DerOpelmann schreef:We zijn weer terug van een heerlijke vakantie naar Zuid-Frankrijk. Met het inpakken van de auto bleek de kofferbak groter dan gedacht, de dakkoffer hebben we er dus maar weer afgehaald. Op de heenreis hebben we vier keer geladen in Frankrijk. Met nog 75-100km buffer kwamen we bij de laders aan die allemaal functioneerde.

Afbeelding

Voordat wij de parkeerplaats echt goed hadden bekeken (speeltuin voor de kids :) ) was de auto al weer klaar om te gaan. Op de heenreis hadden we een hotel bij Dijon. Met een verlengsnoer aan het stopcontact hebben we daar in de nacht nog wat (gratis) kilomters bij kunnen laden. Op de heenreis hebben we zonder problemen 1330 km afgelegd met de CC op 116km/h

Tijdens de vakantie zijn we nog even naar Spanje geweest, gewoon omdat het kan :lol:
Afbeelding

Op de terugweg zijn we in één keer naar Nederland gereden. Omdat alle laadstations op de heenweg functioneerde hadden we er wel vertrouwen in dat we met ~10% SOC bij de laadpaal konden aankomen. Achteraf bleek dat niet handig... De drie keer dat we met een lage SOC aan de laadpaal koppelde was werden de laadsessies na 14kWh afgebroken en was het vervolgens niet mogelijk om meer dan 1kWh per sessie bij te laden. Dat was wel even een tegenvaller die veel tijd kostte :problem:
Eénmaal in Nederland nog even aan de 175Kw lader gehangen... 18 uur en 1330km later waren we thuis. De Ampera-e bleek echt superieur in Frankrijk! Wat een heerlijke auto voor een lange rit en wat is elektrisch rijden geweldig met bergen!

Afbeelding

De KiWhi pas heb ik niet gebruikt. De EV-Box pas werkt niet in Frankrijk (ondanks buitenland activatie) we hebben alles met de Chargemap pas en app gedaan! We hebben de smaak te pakken, binnenkort gaan we weer terug naar Zuid-Frankrijk :clap:



mooie auto!!! e-driving is geweldig.


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtma 13 jul 2020, 14:19

Ruben schreef:Hi!

Dit lijkt me het Frankrijk threadje :)

We willen op vakantie naar Sillé-le-Guillaume (voor het eerst electrisch), zo'n 740km als we Parijs mijden en over Rouen (A29/A28) rijden. Ik zie op Chargemap relatief weinig DC laders onderweg. Wat denken jullie, moet wel veilig haalbaar zijn toch? Wat is de beste site voor Franse laadpunten?

En het snelst wat een Ampera e publiek AC kan laden is toch 7,4 kwh (1 fase 32A). Dus mocht ik in Frankrijk publiek niet DC wil laden, dan kan ik beste een 22KW 3 fase lader kiezen.

Ik hoor graag jullie advies en ervaringen :)

Hi Ruben
In Frankrijk zijn wat snelladers aan de snelweg van een bepaald merk gesloten ivm herhaaldelijke fouten. De beste site voor laadpunten, al dan niet in Frankrijk, is https://abetterrouteplanner.com/ Deze routeplanner kent ook de kapotte laadpalen en neemt die dus niet mee in de planning. Verder houd de route planner rekening met je auto en kan je opgeven welke temperatuur en of het regent etc. om een meest realistische route uit te rekenen.

Trouwens in Frankrijk staan ook 7.4kW laders, dus niet alleen zoeken naar 22kW laders aub.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtwo 22 jul 2020, 09:37

Bedankt voor je bericht, ik wist niet dat https://abetterrouteplanner.com/ ook de palen die het niet doen uit de planning haalt, ik dacht dat alleen chargemap dat deed :)

Anders vraagje, hebben jullie ervaring met hogere bandenspanning voor een grotere range? Daar kwam de dealer zelf mee. Om op 2.9 bar te gaan rijden voor vakantie. Kan me niet voorstellen dat het veel scheelt. Hij gaf wel aan dat het voor de levensduur van de band slecht is.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtza 08 aug 2020, 15:19

Inmiddels zijn we weer terug in het nog warmere Nederland! Iets meer dan 2000 km gereden.

Heen ongeveer 800 km in een dag, waar we met drie keer laden (en rustig aan doen) 13 uur over gedaan hebben. Stuk doorgestoken naar het oosten voor twee tussentijdse overnachtingen en de laatste 650 km gisteren in 10 uur gereden met twee keer laden.

Heen zonder airco, terug met :) We hebben voornamelijk op Ionity geleund voor snelladen (met Maingau), voor een lokale snellader pakte als laatste redmiddel de KiWhi pas (de vijfde pas!). Je merkt wel dat er wat witte vlekken op de kaart zijn met het uitvallen van CorriDoor. Of je moet terugvallen op echt lokaal zoals de snellader van een Kia dealer o.i.d., maar daar zou ik niet zo snel op plannen. Ik denk dat ik in de toekomst iets strakker ga plannen, qua resterende SOC. Je merkt wel dat het laden tot de 80% vooral het laatste deel een stuk langer duurt.

Naast een goede vakantie moet ik zeggen dat het EV rijden me erg meegevallen is!

Het spelletje spot de Ampera-e is in Nederland al moeilijk, maar in het buitenland kansloos :)


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtza 08 aug 2020, 16:48

Was een goede trip zo te lezen. De Ampera-e is nooit verkocht in België en dacht ook niet in Frankrijk. Daarom niet zo raar dat je ze daar niet gezien hebt.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtdo 17 sep 2020, 08:55

volt-NL schreef:Was een goede trip zo te lezen. De Ampera-e is nooit verkocht in België en dacht ook niet in Frankrijk. Daarom niet zo raar dat je ze daar niet gezien hebt.


Goed punt. Moet zeggen dat ik er de twee lange weekenden die ik recent in Duitsland was ook precies nul gezien heb :) We zijn zeldzamer dan Ferrari's zullen we maar zeggen :)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Route du soleil met de Ampera-e

Berichtdi 29 sep 2020, 12:53

Begin september twee weken naar Bretagne geweest. Nog geen 10 EV's gezien en zegge en schrijve twee laadpalen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron