ma 06 jan 2020, 12:47
Ferry34 schreef:Dat is makkelijk te verklaren.
Aan een gewone openbare laadpaal kan je niet sneller laden dan 7,2 kw.
Dat komt omdat bijna iedere elektrische auto slechts 1 fase kan laden.
De snelste gewone laadpalen doen 22 kw 3 fase.
Met een 1 fase auto krijg je dus maar 1/3de en dat is maximaal. Door de kou is t trager.
Ik laad zelf bij een 11 kw paal en dan krijg ik maximaal iets van 3 kw.
Een Tesla is 1 van de weinige auto's die 3 fase kan laden, dus die pakt 22 kw bij n gewone 22kw laadpaal.
Kia gaat volgend jaar ook 3 fase laden bij de nieuwe e Niro. Hopelijk krijgen meer auto's 3 fase laders.
Bij een snellader kan je maximaal 43 je laden, maar door de kou kan je zakken naar 20 kw.
Weet niet meer precies maar rond 70-80% daal je meestal ook fors om de accu te beschermen.
ma 06 jan 2020, 20:15
frankey schreef:
Volle accu 216 km op een volle accu geeft hij aan Ik heb nu 1000km gereden en ik heb het idee maar max 220 a 240 km haal en dealer en wat ik kon lezen gaf aan gemiddeld 360 moet zijn met kou nog wel iets lager, maar nooit onder de 300 moet uitkomen ergste geval...
di 07 jan 2020, 01:03
wo 08 jan 2020, 08:28
frankey schreef:
Side vraagje hoe kan je dat automatisch groot licht uit zetten.
.
do 09 jan 2020, 03:44
do 16 jan 2020, 21:23
Nereo schreef:Ik ben inmiddels naar de Opel dealer bij mij in de buurt geweest. Die erkent het probleem, maar kon de oorzaak niet vinden (of heeft niet goed genoeg gezocht). Ik ga nu binnenkort naar een andere ('high voltage') dealer die er hopelijk meer verstand van heeft.
do 16 jan 2020, 23:41
vr 17 jan 2020, 13:01
Nereo schreef:Nereo schreef:Ik ben inmiddels naar de Opel dealer bij mij in de buurt geweest. Die erkent het probleem, maar kon de oorzaak niet vinden (of heeft niet goed genoeg gezocht). Ik ga nu binnenkort naar een andere ('high voltage') dealer die er hopelijk meer verstand van heeft.
Update van mijn probleem: de auto heeft 4 dagen bij een andere dealer gestaan, maar het probleem is niet verholpen.
Ze hebben bij de garage een batterijtest gedaan, maar daaruit blijkt volgens hen niet dat er iets mis is met de batterij. Wel vonden ze het ook gek dat ik maar 220 km range heb met een volle batterij, ipv andere Ampera-e's die daar stonden die wel zo'n 300 km range hadden.
Ik heb een maand lang elke dag het kWh-verbruik en batterijverbruik genoteerd, en kom elke keer uit op ergens tussen de 42 en 45 kWh batterijcapaciteit, dus bijna een derde minder dan normaal.
Ik heb hen die informatie meegegeven, maar ik had niet de indruk dat ze veel verstand hadden van elektrische auto's. Als ik doorvraag over de test of vraag wat dan de oorzaak zou kunnen zijn, krijg ik als antwoord 'dat weten wij ook niet'. Ze hebben het probleem aan Opel Nederland voorgelegd, maar die reageert niet. Dat Opel weg is bij GM maakt het niet gemakkelijker, het lijkt erop of er weinig ondersteuning te verwachten is voor de Ampera-e.
Ondertussen zit ik met een auto van bijna 50.000 euro, die meestal nog niet eens de helft van de actieradius haalt die beloofd wordt in de reclamespotjes (423 km). En Opel die niet erg servicegericht is en geen moeite doet het probleem op te lossen.
zo 14 jun 2020, 17:31
Nereo schreef:Nereo schreef:Ik ben inmiddels naar de Opel dealer bij mij in de buurt geweest. Die erkent het probleem, maar kon de oorzaak niet vinden (of heeft niet goed genoeg gezocht). Ik ga nu binnenkort naar een andere ('high voltage') dealer die er hopelijk meer verstand van heeft.
Update van mijn probleem: de auto heeft 4 dagen bij een andere dealer gestaan, maar het probleem is niet verholpen.
Ze hebben bij de garage een batterijtest gedaan, maar daaruit blijkt volgens hen niet dat er iets mis is met de batterij.