Ben het over de auto helemaal met je eens Ruwils, de Ampera is een goede auto voor een scherpe prijs, en rijdt geweldig.
Over On Star hebben wij een andere visie. De auto is verkocht met OnStar, de ene bezitter gebruikt dat meer dan de andere, en ik vind dat Opel Europa er voor moet zorgen dat er een vergelijkbaar ander systeem voor in de plaats komt. Als dat niet gebeurd sluit ik juridische stappen van onze kant niet uit. Eventueel in samenwerking met anderen?
OnStar is een systeem dat extra veiligheid biedt, omdat 24 uur per dag er in noodsitaties door de bestuurder of pasagiers met een druk op de knop hulp is in te roepen.
Ruwils schreef:Ik ben ook nog steeds razend enthousiast over mijn in Augustus gekochte nieuwe Ampera-e.
Bottomline is dat er voor dat geld €28.955,- (€4000,- dealerkorting plus €2000,- subisidie) nergens een (hoogzittende!) EV te koop is met een dergelijk groot 60kWh accupakket én zo veel vermogen.
En als OnStar stopt zou ik dat niet eens zo erg vinden, ik maak er nu toch nauwelijks tot geen gebruik van. Het voorverwarmen kan immers gewoon met de sleutel. Bij de Nissan Leaf die ik hiervoor had kon dat niet en was alleen voor te verwarmen met de App (Nissan Connect App is vergelijkbaar met de OnStar App). Werkte de App niet dan kon je dus ook je auto niet voorverwarmen. De App werkte vaker niet dan wel. Gelukkig kun je met de Ampera wel voorverwarmen met de sleutel en ben je niet afhankelijk van een trage of niet werkende App.