Het is nu do 28 maart 2024, 10:49


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

roberco

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 15 jun 2020, 20:41
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 29 jun 2020, 19:30

je zegt dat je hem niet meer zou kopen. toch is er momenteel geen één die deze prijs per km range aanbied.
ik verwacht binnen 2 jaar ook niet dat er 1 komt die dit overtreft.
correct me if i'm wrong


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 30 jun 2020, 16:20

Wij zijn sinds vrijdag jl de enthousiaste bezitters van een nieuwe Ampera E, Opel dealer informeerde ons dat OnStar per 31-12-20 zou stoppen, maar dat er alternatieven zouden komen en dat tot die datum OnStar gewoon zou blijven werken. Onze ervaring nu is helaas totaal anders, werkt helemaal niets. Gebeld met OnStar, en het lijkt dat ze nu al functies aan het afbouwen zijn...... met name de laadstatus is voor ons belangrijk, omdat de paal eindje lopen is, etc. Ergens las ik in dit forum dat de vorige versie van Onstar nog wel werkte, is er iemand die dezelfde ervaring heeft? Zo ja, is nog ergens die apk te downloaden?


Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 30 jun 2020, 19:21

Ik heb geen spijt en rijdt er graag in nog steeds met plezier. Het is een prima auto voor zijn huidige prijs, maar hij is niet meer "connected", straks niet meer leverbaar, ik mis de addaptive cruise control, de laadsnelheid is relatief laag en de vraag is wat de service en onderdeel prijzen gaan doen in de toekomst. Je koopt een voor Nederland aflopend model.


Offline

roberco

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 15 jun 2020, 20:41
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 30 jun 2020, 21:46

daar heb je een punt.
dit is ook 1 van de redenen dat ik twijfel.
de kona bijvoorbeeld is van het zelfde soort auto.
wel serieus duurder maar wel met nieuwe techniek welke in de toekomst bij inruilen doorslaggevend kan zijn.
inruil over jaar of 4 a 5 ben ik serieus bang voor
denk dat de ampera hard gaat afschrijven.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 12 jul 2020, 19:29

roberco schreef:je zegt dat je hem niet meer zou kopen. toch is er momenteel geen één die deze prijs per km range aanbied.
ik verwacht binnen 2 jaar ook niet dat er 1 komt die dit overtreft.
correct me if i'm wrong


Die prijs per km is inderdaad de scherpste die ik kan vinden nu. Gaat zelfs nog 2000 subsidie af voor een nieuwe auto al op kenteken, vanaf 28.149! Ik denk wel dat het hard gaat nu qua ontwikkelingen, dus of het over 2 jaar nog zo is?!


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 13 jul 2020, 10:15

Ruben schreef:[...] Ik denk wel dat het hard gaat nu qua ontwikkelingen, dus of het over 2 jaar nog zo is?!


Dat is "gewoon" de wet van de remmende voorsprong... als je zo gaat nadenken kun je op een gegeven moment niets nieuws meer aanschaffen want er komt ongetwijfeld wel weer iets beters op de markt...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 11 nov 2020, 16:45

Ik ben ook nog steeds razend enthousiast over mijn in Augustus gekochte nieuwe Ampera-e.
Bottomline is dat er voor dat geld €28.955,- (€4000,- dealerkorting plus €2000,- subisidie) nergens een (hoogzittende!) EV te koop is met een dergelijk groot 60kWh accupakket én zo veel vermogen.

En als OnStar stopt zou ik dat niet eens zo erg vinden, ik maak er nu toch nauwelijks tot geen gebruik van. Het voorverwarmen kan immers gewoon met de sleutel. Bij de Nissan Leaf die ik hiervoor had kon dat niet en was alleen voor te verwarmen met de App (Nissan Connect App is vergelijkbaar met de OnStar App). Werkte de App niet dan kon je dus ook je auto niet voorverwarmen. De App werkte vaker niet dan wel. Gelukkig kun je met de Ampera wel voorverwarmen met de sleutel en ben je niet afhankelijk van een trage of niet werkende App.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 11 nov 2020, 17:08

Ben het over de auto helemaal met je eens Ruwils, de Ampera is een goede auto voor een scherpe prijs, en rijdt geweldig.
Over On Star hebben wij een andere visie. De auto is verkocht met OnStar, de ene bezitter gebruikt dat meer dan de andere, en ik vind dat Opel Europa er voor moet zorgen dat er een vergelijkbaar ander systeem voor in de plaats komt. Als dat niet gebeurd sluit ik juridische stappen van onze kant niet uit. Eventueel in samenwerking met anderen?
OnStar is een systeem dat extra veiligheid biedt, omdat 24 uur per dag er in noodsitaties door de bestuurder of pasagiers met een druk op de knop hulp is in te roepen.

Ruwils schreef:Ik ben ook nog steeds razend enthousiast over mijn in Augustus gekochte nieuwe Ampera-e.
Bottomline is dat er voor dat geld €28.955,- (€4000,- dealerkorting plus €2000,- subisidie) nergens een (hoogzittende!) EV te koop is met een dergelijk groot 60kWh accupakket én zo veel vermogen.

En als OnStar stopt zou ik dat niet eens zo erg vinden, ik maak er nu toch nauwelijks tot geen gebruik van. Het voorverwarmen kan immers gewoon met de sleutel. Bij de Nissan Leaf die ik hiervoor had kon dat niet en was alleen voor te verwarmen met de App (Nissan Connect App is vergelijkbaar met de OnStar App). Werkte de App niet dan kon je dus ook je auto niet voorverwarmen. De App werkte vaker niet dan wel. Gelukkig kun je met de Ampera wel voorverwarmen met de sleutel en ben je niet afhankelijk van een trage of niet werkende App.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 12 nov 2020, 01:31

Roos schreef:Ben het over de auto helemaal met je eens Ruwils, de Ampera is een goede auto voor een scherpe prijs, en rijdt geweldig.
Over On Star hebben wij een andere visie. De auto is verkocht met OnStar, de ene bezitter gebruikt dat meer dan de andere, en ik vind dat Opel Europa er voor moet zorgen dat er een vergelijkbaar ander systeem voor in de plaats komt. Als dat niet gebeurd sluit ik juridische stappen van onze kant niet uit. Eventueel in samenwerking met anderen?
OnStar is een systeem dat extra veiligheid biedt, omdat 24 uur per dag er in noodsitaties door de bestuurder of pasagiers met een druk op de knop hulp is in te roepen.

Ruwils schreef:Ik ben ook nog steeds razend enthousiast over mijn in Augustus gekochte nieuwe Ampera-e.
Bottomline is dat er voor dat geld €28.955,- (€4000,- dealerkorting plus €2000,- subisidie) nergens een (hoogzittende!) EV te koop is met een dergelijk groot 60kWh accupakket én zo veel vermogen.

En als OnStar stopt zou ik dat niet eens zo erg vinden, ik maak er nu toch nauwelijks tot geen gebruik van. Het voorverwarmen kan immers gewoon met de sleutel. Bij de Nissan Leaf die ik hiervoor had kon dat niet en was alleen voor te verwarmen met de App (Nissan Connect App is vergelijkbaar met de OnStar App). Werkte de App niet dan kon je dus ook je auto niet voorverwarmen. De App werkte vaker niet dan wel. Gelukkig kun je met de Ampera wel voorverwarmen met de sleutel en ben je niet afhankelijk van een trage of niet werkende App.

Op zich heb je natuurlijk wel gelijk, aan de andere kant is OnStar een betaalde dienst. Toen in OnStar wilde activeren na de auto te hebben opgehaald bij de dealer werd mij aan de telefoon door de OnStar dame verteld dat dat niet meer kosteloos mogelijk was omdat ze blijkbaar het gratis proefabonnement hadden afgeschaft. Ik moest toen voor minimaal €25,- een abonnement voor drie maanden afsluiten als ik het wilde activeren. Omdat ik toch wilde weten wat OnStar nou precies inhield en ook voor eventuele OTA updates heb ik dat maar gedaan. Dus ook al zou OnStar blijven bestaan, zou ik niet eens zeker weten of ik daar wel weer opnieuw een abonnement voor zou afsluiten. Zoals gezegd, de belangrijkste functie, het voorverwarmen in de winter, blijft altijd mogelijk.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 20 feb 2021, 19:57

Vanavond 20-02 op Kassa op NPO1 om 19.05 Opel en On Star!!!!


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten