Het is nu vr 29 maart 2024, 12:17


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 21 feb 2021, 10:53

Voor diegenen die de uitzending van Kassa gemist hebben, zie: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... el-rijders

Wat ik helaas mis, en dat had die dame van de ANWB kunnen weten, is dat een E-call systeem verplicht is in Europeese nieuwe autos vanaf 2018. Eind vorig jaar heb ik dat al besproken met Opel Nederland, hun antwoord toen was: dat klopt, en dat systeem zit er ook in, dat is OnStar.....
Wordt vervolgd!


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 21 feb 2021, 14:19

Het bizarre is dat het probleem vrij eenvoudig opgelost kan worden. Alle Opels met OnStar zijn (voor zover ik weet) gemaakt door GM. Het Amerikaanse GM werkt gewoon nog steeds met OnStar en alle Chevrolet Bolts werken daar gewoon mee. Het is alleen in Europa uitgeschakeld. Opel Nederland, ook al is dit nu in eigendom van de PSA-groep, moet gewoon een deal sluiten met GM zodat OnStar gewoon weer werkt met de GM-auto's in Europa wat uiteindelijk gewoon Chevrolets zijn met een Opel badge erop.

Het is wel apart dat er een dealer is die beweert dat er een alternatief komt terwijl Opel Nederland dit weer tegenspreekt.

Aan de andere kant zou via "Key Pass" een aantal functies op afstand werken met de MyOpel app maar in die app zijn dergelijke functies helemaal niet te vinden, alleen maar om afspraken met de dealer e.d. mee te maken. Ook werkt dat KeyPass systeem niet omdat het volgens mij toch een onderdeel is van OnStar?


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 21 feb 2021, 14:56

Zitten de Bolts in Europa nog wel.op OnStar?


Offline

herrie_abbink

Newbie

  • Berichten: 15
  • Geregistreerd: ma 23 dec 2019, 10:02
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 21 feb 2021, 20:37

Ruwils schreef:Het bizarre is dat het probleem vrij eenvoudig opgelost kan worden. Alle Opels met OnStar zijn (voor zover ik weet) gemaakt door GM. Het Amerikaanse GM werkt gewoon nog steeds met OnStar en alle Chevrolet Bolts werken daar gewoon mee. Het is alleen in Europa uitgeschakeld. Opel Nederland, ook al is dit nu in eigendom van de PSA-groep, moet gewoon een deal sluiten met GM zodat OnStar gewoon weer werkt met de GM-auto's in Europa wat uiteindelijk gewoon Chevrolets zijn met een Opel badge erop.

Het is wel apart dat er een dealer is die beweert dat er een alternatief komt terwijl Opel Nederland dit weer tegenspreekt.

Aan de andere kant zou via "Key Pass" een aantal functies op afstand werken met de MyOpel app maar in die app zijn dergelijke functies helemaal niet te vinden, alleen maar om afspraken met de dealer e.d. mee te maken. Ook werkt dat KeyPass systeem niet omdat het volgens mij toch een onderdeel is van OnStar?


KeyPass werkt via Bluetooth en staat helemaal los van OnStar; heb zelf OnStar nooit geactiveerd en vanaf aanschaf KeyPass gebruikt: werkt prima op korte afstand (= oprit).


Offline

jerver

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 22 sep 2013, 23:19
  • km-stand: 4000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 22 feb 2021, 19:52

herrie_abbink schreef:KeyPass werkt via Bluetooth en staat helemaal los van OnStar; heb zelf OnStar nooit geactiveerd en vanaf aanschaf KeyPass gebruikt: werkt prima op korte afstand (= oprit).


Welke app gebruik je voor keypass? Heb hier een tijdje geleden naar gekeken maar kwam een beetje op een dood spoor.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 27 feb 2021, 00:10

Dat zou ik ook wel willen weten.
Ik las ergens dat het werkt met de MyOpel app, maar zoals ik al aangaf zie ik daar nergens dergelijke "op afstand bedienbare" functies.
En hoe activeer je KeyPass? Ook hier lees ik verschillende verhalen.


Offline

herrie_abbink

Newbie

  • Berichten: 15
  • Geregistreerd: ma 23 dec 2019, 10:02
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 27 feb 2021, 21:36

Voor Android kun je de MyChevrolet app downloaden vanaf bv. Apkmirror.com.
Koppeling via Bluetooth is een uitdaging maar het is mij gelukt door tijdens het koppelen mijn telefoon in vliegtuigstand te hebben. Via een usb koppeling met Android Auto schijnt het ook te lukken.
Verder lijkt het niet bij alle telefoons te werken, met mijn OnePlus 6 in elk geval wel.
Op het forum zijn meerdere threads over KeyPass met gebruikerservaringen .


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 28 feb 2021, 12:47

herrie_abbink schreef:Voor Android kun je de MyChevrolet app downloaden vanaf bv. Apkmirror.com.
Koppeling via Bluetooth is een uitdaging maar het is mij gelukt door tijdens het koppelen mijn telefoon in vliegtuigstand te hebben. Via een usb koppeling met Android Auto schijnt het ook te lukken.
Verder lijkt het niet bij alle telefoons te werken, met mijn OnePlus 6 in elk geval wel.
Op het forum zijn meerdere threads over KeyPass met gebruikerservaringen .


BEDANKT Herrie, n.a.v. je reactie ben ik gaan zoeken: zie https://my.chevrolet.com/how-to-support ... pp-keypass
Vrees dat een aantal zaken niet meer werken sinds we door Opel/PSA met On Star in de steek gelaten zijn.(vriendelijk omschreven). Ik ga het uitproberen en laat weten of het lukt met Keypass. (zie hieronder)

Installeren app gelukt, bij kiezen areas staat europa er niet (meer?) bij, dus voor US gekozen, Vin wordt geaccepteerd, app ziet er goed uit..... maar dan het moeilijkste deel: kopplelen aan auto. Via de Chevy app onderdeel Keypass vele malen geprobeerd, Key Pass staat aan in instellingen scherm auto, vliegtuigstand aan bleutooth aan met zichtbaar aan..... helaas ziet mijn Samsung wel MyOpel, maar de Chevyapp kan mijn samsung niet vinden.....


Offline

jerver

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 22 sep 2013, 23:19
  • km-stand: 4000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 28 feb 2021, 18:48

Dank voor de tips.

Heb keypass werkend gekregen op mijn android telefoon met versie 3.21 van mychevrolet.
https://m.apksum.com/app/mychevrolet/co ... .ownership

De nieuwere versies >4 bleven hangen op pairing device net voordat je de qr code moet scannen.
Ging uiteindelijk vrij soepel nadat ik op Android de app nieuw geïnstalleerd had en de keypass Bluetooth koppeling op mijn telefoon verwijderd had. Vliegtuigstand ed heb ik niet nodig gehad.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 01 maart 2021, 17:27

Bedankt Jerver, ik heb nu Chevy app Versie 3.20.0 (2786) en ga het met jouw advies versie proberen!


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten