Het is nu vr 29 maart 2024, 09:14


A better route planner met Android auto

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

janbert

Newbie

  • Berichten: 12
  • Geregistreerd: do 16 jul 2020, 22:47
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

A better route planner met Android auto

Berichtwo 28 apr 2021, 19:09

Zodra het mag wil ik met mijn Opel Ampera-e naar Oostenrijk.Bij het plannen daarvan, ben ik op "A better route planner " gestuit, die draait onder Android Auto Deze route planner kun je met Torque pro voorzien van live data over de toestand van de batterij en op basis daarvan kan hij je hele route plannen inclusief laadplaatsen onderweg. Mocht het verbruik nu te hoog zijn onderweg, dan merkt dat systeem het meteen op basis van de Torque pro data en past het laad schema aan. A better route planner toont alles op je informatie display Je hebt dus geen Tesla meer nodig om je route goed te plannen. Het betreft nu nog een eerste beta, maar het werkt al heel goed. Ik weet niet hoe ik hier een plaatje aan toe moet voegen, anders kon ik laten zien hoe het op mijn informatiescherm draait.


Offline

remib

Newbie

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: za 15 mei 2021, 19:00
  • km-stand: 118000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtvr 11 jun 2021, 21:42

Ik gebruik A better route planner (ABRP) al een paar jaar. Ik vind dit de beste routeplanner voor EVs. Tot nu toe draaide ik het op mijn telefoon (eerst iPhone, nu Samsung Galaxy S10), maar heb onlangs een Galaxy Tab A7 gekocht hiervoor. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met Android Auto. Wat ik ervan begrijp is dat het een wat basalere versie is, maar wellicht al genoeg voor gewoon dagelijks gebruik. Ik wil ABRP ook koppelen aan de ODB2 van de auto, middels een bluetooth ELM327. Ik zal mijn ervaringen hier delen, maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtma 05 jul 2021, 14:08

Cool, ik wist niet dat er een (IOS) app van was. Vorig jaar de desktop site gebruikt om een route uit te stippelen en via Google Maps naar de verschillende punten toegereden.

Heeft iemand een linkje naar een compatible ODB2 bluetooth dongle?


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: A better route planner met Android auto

Berichtwo 07 jul 2021, 17:38

Ruben schreef:Cool, ik wist niet dat er een (IOS) app van was. Vorig jaar de desktop site gebruikt om een route uit te stippelen en via Google Maps naar de verschillende punten toegereden.

Heeft iemand een linkje naar een compatible ODB2 bluetooth dongle?


In mijn ervaring werkt iOS alleen met een WiFi ODB2 dongle...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

janbert

Newbie

  • Berichten: 12
  • Geregistreerd: do 16 jul 2020, 22:47
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtvr 05 nov 2021, 16:32

Ik heb nu draadloos android auto. Dit doe ik door middel van een klein kastje dat je hier: https://www.indiegogo.com/projects/aawi ... 26826850#/ kunt bestellen. Het heet AAWireless en het werkt perfect. Je steekt het kastje via een usb kabel in een usb ingang en kijkt er verder niet naar om. Eén keer koppelen en het werkt altijd. Je kunt je telefoon op zak houden. Elke keer als je in de auto stapt start android auto automatisch op.Alle andere bluetooth functies van je telefoon blijven gewoon ook werken. Vermindert weer een handeling als ik instap en als ik halverwege een rit de navigatie nodig heb, terwijl ik de telefoon niet gekoppeld heb, wat mij regelmatig overkwam, is dat nu geen probleem meer. Ben er heel blij mee.


Offline

adjepatatje007

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: wo 16 maart 2022, 17:13
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 78335
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtwo 16 maart 2022, 20:49

In 2022 ook ABRP gebruikt voor mijn vakantie in Kroatië. Werkte prima. De app kwam pas op mijn scherm bij de betaalde (€4,95 p/mnd) versie


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtdo 17 maart 2022, 11:41

Wel mooi met dat WiFi kastje, dan kun je je Ampera-e eindelijk echt als full nav auto gebruiken zonder iedere keer die irritante kabel aan te moeten sluiten. Op de site wordt echter nergens gemeld of het ook met de iPhone werkt.
Overigens werkt de iPhone prima met de Lelink2 ODB-II Bluetooth dongle en gebruik ik deze met Engine Link app om het voltage van de cellen in de gaten te houden.
Ik heb de mijne hier gekocht.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtwo 23 maart 2022, 23:05

janbert schreef:Ik heb nu draadloos android auto. Dit doe ik door middel van een klein kastje dat je hier: https://www.indiegogo.com/projects/aawi ... 26826850#/ kunt bestellen. Het heet AAWireless en het werkt perfect. Je steekt het kastje via een usb kabel in een usb ingang en kijkt er verder niet naar om. Eén keer koppelen en het werkt altijd. Je kunt je telefoon op zak houden. Elke keer als je in de auto stapt start android auto automatisch op.Alle andere bluetooth functies van je telefoon blijven gewoon ook werken. Vermindert weer een handeling als ik instap en als ik halverwege een rit de navigatie nodig heb, terwijl ik de telefoon niet gekoppeld heb, wat mij regelmatig overkwam, is dat nu geen probleem meer. Ben er heel blij mee.

Hier zit ik ook al een tijdje naar te kijken. Vooral omdat de vervinding van telefoon met android auto al verbroken word als ik naar het kabeltje kijk. Ik las laatst dat Motorla ook met zo'n product komt (MA1). Maar levering duurt lang...
Van AAWireless had ik begrepen dat het een soort van crowdfunding project is. Wat me niet duidelijk was, is of het inmiddels een volwassen, of iig een stabiel product is. Verder vond ik het wat vreemd dat het bijna nergens te koop is.
Daarom goed om te lezen dat jij een tevreden gebruiker bent.
Ik heb nog wel een paar vragen. Hoe zijn jou ervaringen met http://www.indiegogo.com? Wat is de levertijd. Zou je mij adviseren het aan te schaffen of te wachten op Motorala MA1? Weet je of de USB poort van de Ampera-e automatisch uit gaat als ie uitgeschakeld wordt, of is dat niet belangrijk?


Offline

janbert

Newbie

  • Berichten: 12
  • Geregistreerd: do 16 jul 2020, 22:47
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtdo 24 maart 2022, 15:39

Hallo, AAwireless is heel stabiel en er worden ook updates voor uitgebracht. Zodra je de auto op slot gedaan hebt worden electriche stroomverbruikers aangesloten aan de USB poort afgesloten.Ik heb hem aangesloten, telefoon gekoppeld en niet meer naar om gekeken. Het is inderdaad begonnen als een crowd funding traject, maar al een poos in productie. Indigo heb ik alleen goede ervaringen mee. Motorola maakt inderdaad ook zo een apparaat, maar ik heb één test gelezen waarin hij niet zo stabiel is en bovendien twee keer zo duur. De producent van AAwireless, heeft wel de nodige achterstanden te verwerken, ik heb 4 maanden op de mijne gewacht, maar je wordt keurig op de hoogte gehouden. Het zal dus niet zomaar in de winkels liggen. Je kunt je inschrijven voor een batch, waarbij ook vermeld wordt hoelang de levertijd is.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: A better route planner met Android auto

Berichtdo 24 maart 2022, 22:44

janbert schreef:Hallo, AAwireless is heel stabiel en er worden ook updates voor uitgebracht. Zodra je de auto op slot gedaan hebt worden electriche stroomverbruikers aangesloten aan de USB poort afgesloten.Ik heb hem aangesloten, telefoon gekoppeld en niet meer naar om gekeken. Het is inderdaad begonnen als een crowd funding traject, maar al een poos in productie. Indigo heb ik alleen goede ervaringen mee. Motorola maakt inderdaad ook zo een apparaat, maar ik heb één test gelezen waarin hij niet zo stabiel is en bovendien twee keer zo duur. De producent van AAwireless, heeft wel de nodige achterstanden te verwerken, ik heb 4 maanden op de mijne gewacht, maar je wordt keurig op de hoogte gehouden. Het zal dus niet zomaar in de winkels liggen. Je kunt je inschrijven voor een batch, waarbij ook vermeld wordt hoelang de levertijd is.

Bedankt voor je reactie. Je hebt me overtuigd. Ik heb hem net bestel 100 USD, Estimated Delivery Date: April 2022. Ik ben benieuwd :D


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron