Het is nu vr 29 maart 2024, 09:18


Aankooptips?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Aankooptips?

Berichtma 02 aug 2021, 17:56

Beste allemaal,

aanstaande woendag ga ik een Ampera-e bekijken. Ik heb me al ingelezen en weet veel van de auto, ook van de terugroepactie (maar deze auto is laten we zeggen 'goed gebruikt', dus ik heb de hoop op een veilig accupakket)
maar: er zullen hier vast Ampera-e-rijders zijn die mij tips kunnen geven over specifieke Ampera-e gerelateerde zaken?

Ik ben benieuwd! Alvast dank.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdi 03 aug 2021, 16:53

Leuk dat je geïnteresseerd bent in de Ampera-e! Ik zou even nagaan of de "laatste" software geïnstalleerd is. Er is toen tegelijk een update voor de remkrachtmodule uitgekomen, die moet ook uitgevoerd zijn.

Ik weet niet van specifieke kwaaltjes. Even goed naar het profiel van de voorbanden kijken, die slijten wat sneller vanwege het koppel :)

Misschien nog Googlen op "common issues chevy bolt" misschien.

En ga er maar vanuit dat er geen vervanging van OneStar komt, dus geen app op je telefoon om voor te verwarmen of te zien hoever de auto opgeladen is.

Haha, ben nu wel benieuwd hoe goed gebruikt :)


Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtwo 04 aug 2021, 10:11

Ruben schreef:Leuk dat je geïnteresseerd bent in de Ampera-e! Ik zou even nagaan of de "laatste" software geïnstalleerd is. Er is toen tegelijk een update voor de remkrachtmodule uitgekomen, die moet ook uitgevoerd zijn.

Ik weet niet van specifieke kwaaltjes. Even goed naar het profiel van de voorbanden kijken, die slijten wat sneller vanwege het koppel :)

Misschien nog Googlen op "common issues chevy bolt" misschien.

En ga er maar vanuit dat er geen vervanging van OneStar komt, dus geen app op je telefoon om voor te verwarmen of te zien hoever de auto opgeladen is.

Haha, ben nu wel benieuwd hoe goed gebruikt :)


Laten we zeggen een kleine 50k per jaar :mrgreen:
Maar de GOM gaf nog een mooie actieradius aan van dik 380 km, dus dat moet wel goed zijn.

De auto moet sowieso nog naar de dealer voor de laatste terugroepactie, dus mocht ik hem aanschaffen zal ik dan meteen navragen of ze die update ook even checken.

Dat van onstar komt me bekend voor... mijn huidige Opel Karl Rocks heeft 'had' het ook. Toch zonde.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 13:04

Michiel van G. schreef:
Ruben schreef:Leuk dat je geïnteresseerd bent in de Ampera-e! Ik zou even nagaan of de "laatste" software geïnstalleerd is. Er is toen tegelijk een update voor de remkrachtmodule uitgekomen, die moet ook uitgevoerd zijn.

Ik weet niet van specifieke kwaaltjes. Even goed naar het profiel van de voorbanden kijken, die slijten wat sneller vanwege het koppel :)

Misschien nog Googlen op "common issues chevy bolt" misschien.

En ga er maar vanuit dat er geen vervanging van OneStar komt, dus geen app op je telefoon om voor te verwarmen of te zien hoever de auto opgeladen is.

Haha, ben nu wel benieuwd hoe goed gebruikt :)


Laten we zeggen een kleine 50k per jaar :mrgreen:
Maar de GOM gaf nog een mooie actieradius aan van dik 380 km, dus dat moet wel goed zijn.

De auto moet sowieso nog naar de dealer voor de laatste terugroepactie, dus mocht ik hem aanschaffen zal ik dan meteen navragen of ze die update ook even checken.

Dat van onstar komt me bekend voor... mijn huidige Opel Karl Rocks heeft 'had' het ook. Toch zonde.


Dit geldt voor alle "oude" GM-Opels, zoals de Mokka. Daar werkt OnStar ook niet meer als het er op zat.
Maar wat voor Ampera-e heb je je oog op laten vallen? Een 2017, 2018 of 2019? Scheelt nogal met 50k per jaar.. :D
Kijk ook even of hij goed regenereert, dus afremt op de motor. Dus zonder bokken of bonken.


Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 14:57

Het is er een van 2017. Hij reed als een nieuwe. Echt niets op aan te merken.

Ik ben alleen wel enorm in de twijfelmodus terechtgekomen en dat helpt me niet een keuze te maken.

Punt is dat het natuurlijk een beste uitgave is, en technisch gezien zou ik hem alleen voor woon-werkverkeer (à 400 km per week, 12ct à 25km enkele reis vergoed) gaan gebruiken. Even een aanhangertje erachter of een fietsendrager erop kan niet. Laden in het buitenland gaat ook nog niet altijd optimaal, dus ontspannen even naar Frankrijk zit er ook niet in...

Plus natuurlijk het gedoe rondom het accupakket... ja, de auto heeft nog fabrieksgarantie en ik krijg er ook 6 maanden garantie bij, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn, maar op de een of andere manier durf ik het nog niet aan.

Misschien dat iemand me nog kan overtuigen :mrgreen:

dit is 'm:
Afbeelding


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 15:03

Michiel van G. schreef:Het is er een van 2017. Hij reed als een nieuwe. Echt niets op aan te merken.

Ik ben alleen wel enorm in de twijfelmodus terechtgekomen en dat helpt me niet een keuze te maken.

Punt is dat het natuurlijk een beste uitgave is, en technisch gezien zou ik hem alleen voor woon-werkverkeer (à 400 km per week, 12ct à 25km enkele reis vergoed) gaan gebruiken. Even een aanhangertje erachter of een fietsendrager erop kan niet. Laden in het buitenland gaat ook nog niet altijd optimaal, dus ontspannen even naar Frankrijk zit er ook niet in...

Misschien dat iemand me nog kan overtuigen :mrgreen:
dit is 'm:


Mooie kleur, zelfde als de mijne. ;)

Juist vanwege de toch wel behoorlijke range is een ritje naar Frankrijk natuurlijk geen punt. Ook daar kennen ze het fenomeen snellader en je benen strekken en eten noet je toch...
Maar als ik het goed begrijp heeft de auto die je op het oog hebt 150k op de klok staan? Of misschien wel twee ton? Als de GOM-meter dan nog 380km aan geeft lijkt me dat niet verkeerd. Nog steeds heeft de Ampera-e naast de Tesla, een van de grootste batterijpacks. Alle nieuwe Opels bijvoorbeeld zijn "slechts" 50kW.

Ik weet niet wat je voor die auto moet betalen, maar zelf zou ik toch liever eentje met wat minder op de klok kopen.
Laatst bijgewerkt door Ruwils op do 05 aug 2021, 15:07, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 15:06

Hij kost een kleine 20 mille. Dat is echt beduidend lager dan andere exemplaren (en een voordeel is natuurlijk dat hij genoeg laadervaring heeft, en daarbij niet in brand gevlogen is :lol: . Kennelijk zit er dus geen foute chemie in.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 15:13

Michiel van G. schreef:Hij kost een kleine 20 mille. Dat is echt beduidend lager dan andere exemplaren (en een voordeel is natuurlijk dat hij genoeg laadervaring heeft, en daarbij niet in brand gevlogen is :lol: . Kennelijk zit er dus geen foute chemie in.

Ik weet nog steeds niet wat hij gelopen heeft, maar voor 20k zou ik hooguit zo rond de 100k willen zitten. Maar dat hij nog niet in de brand is gevlogen wil niet zeggen dat je niet de slechte chemie hebt, want die heb je gegarandeerd wel. kijk maar eens van achteren onder de auto aan bestuurderszijde even voorbij de kofferbak tegen de accubak aan. Daar zit een sticker waarvan de derde regel gegarandeerd met 6883 begint.

De accu heeft dan wel lange garantie (ik dacht 8 jaar) maar zit er wel een max. kilometrage aan vast.
De snel opgezochte folder op het internet zegt hierover: Ruime garantie op de batterij: 8 jaar / 160.000 km.
Dus als de auto meer dan 160k er op heeft zitten heb je geen garantie op de batterij meer!
Laatst bijgewerkt door Ruwils op do 05 aug 2021, 15:30, in totaal 5 keer bewerkt.


Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 15:15

Klopt. Dat had ik al gecheckt. Hij heeft inderdaad de Koreanse chemie.

Er staat 146.000 km op de klok. Dus dat is vrij veel ja.
Maar online kijkend zijn de prijzen minimaal 6000 euro hoger (wanneer er btw op berekend wordt)


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 15:20

Michiel van G. schreef:Klopt. Dat had ik al gecheckt. Hij heeft inderdaad de Koreanse chemie.

Er staat 146.000 km op de klok. Dus dat is vrij veel ja.
Maar online kijkend zijn de prijzen minimaal 6000 euro hoger (wanneer er btw op berekend wordt)

Houd er dan wel rekening mee dat de garantie op de batterij over 14k voorbij is.


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron