Het is nu di 30 apr 2024, 12:02


Aankooptips?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 05 aug 2021, 15:28

Dat is waar.
Aan de andere kant, bij een auto met brandstofmotor is de garantie na 2 jaar al over. Dus inderdaad een risico.


Offline

Ampera54

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 10 jan 2020, 21:48
  • km-stand: 47000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdi 31 aug 2021, 23:06

Op de Autovisie site vandaag:
https://www.autovisie.nl/occasions/occa ... pers-25-k/

Slotadvies van de Autovisie en de ANWB samen: kies voor de Ampera-e. En dat in combinatie met een gloednieuwe batterij met extra vermogen, 160000 km garantie, etc., is de keuze snel gemaakt lijkt mij.

Reactie van een tevreden eigenaar.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtwo 01 sep 2021, 16:04

Michiel van G. schreef:Het is er een van 2017. Hij reed als een nieuwe. Echt niets op aan te merken.

Ik ben alleen wel enorm in de twijfelmodus terechtgekomen en dat helpt me niet een keuze te maken.

Punt is dat het natuurlijk een beste uitgave is, en technisch gezien zou ik hem alleen voor woon-werkverkeer (à 400 km per week, 12ct à 25km enkele reis vergoed) gaan gebruiken. Even een aanhangertje erachter of een fietsendrager erop kan niet. Laden in het buitenland gaat ook nog niet altijd optimaal, dus ontspannen even naar Frankrijk zit er ook niet in...

Plus natuurlijk het gedoe rondom het accupakket... ja, de auto heeft nog fabrieksgarantie en ik krijg er ook 6 maanden garantie bij, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn, maar op de een of andere manier durf ik het nog niet aan.

Misschien dat iemand me nog kan overtuigen :mrgreen:

dit is 'm:
Afbeelding


Een fietsendrager op het dak kan wel :) Ik heb ook Thule dakdragers voor de mijne. Het draagvermogen is max. 50 kg meen ik.


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtza 04 sep 2021, 08:34

-
Laatst bijgewerkt door HAL2001 op ma 11 apr 2022, 22:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtza 04 sep 2021, 16:48

HAL2001 schreef:Ik heb hem als leenauto gehad toen mijn Ampera (weer) naar de garage moest. Rijdt best lekker. Stoelen bagger in vergelijking met die van de Ampera en zo mogelijk nog een lelijker model dan de Ampera. Geen dad-car maar een granddad-car.

Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind de Ampera-e toch echt lightyears mooier dan de oude Ampera.
De stoelen kunnen wellicht beter maar voor mij zitten ze prima met mijn 1m90.


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtza 04 sep 2021, 18:38

-
Laatst bijgewerkt door HAL2001 op ma 11 apr 2022, 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtzo 05 sep 2021, 00:46

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dat hier in het Ampera-e forum komt vertellen.


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtzo 05 sep 2021, 08:45

Iemand wil advies over de aanschaf van een Ampera-e. Ik geef mijn mening over de Ampera omdat ik er vanuit ga dat er raakvlakken zijn. Beide zijn Chevrolets. En het is onder meer goed om te weten wat de positie van dit merk is in Nederland. En hoe dat in het dagelijks gebruik uitpakt. Ik heb de Ampera met het hoofd gekocht. Niet met het hart. Mijn belangrijkste bezwaar is, dat het geld dat ik bespaar met elektrisch rijden en de korting op de wegenbelasting, ik weer dubbel en dwars kwijt ben aan de garage. Dat geldt ook voor een Ampera-e neem ik aan. Niet iedereen kan/mag er aan sleutelen en dat betekent dat je altijd naar de dealer moet. En dat is verschrikkelijk duur. Men zegt altijd dat onze auto's zeer goedkoop in onderhoud zijn. Daar heb ik niks van gemerkt. Deze week heb ik voor 120 euro een kapotte zijspiegel moeten kopen omdat er een onderdeeltje van 5 cent kapot is. De dealer kan niet leveren en een tweedehands spiegel kost 999 euro. En nu moet ik het zo zelf oplossen. De laatste keer dat ik voor een acuut probleem een afspraak wilde maken in een garage, moest ik 2 weken wachten. Al die tijd mocht ik niet in de auto rijden. En uiteraard was het weer zo'n vaag probleem waar een gewone automonteur niets mee kan. Hiervoor heb ik 8 jaar lang in youngtimers gereden (BMW) en dat was voordeliger (en leuker rijden). Sterker nog: dat levert geld op. Weinig en goedkoper onderhoud en aan het eind van de rit verkocht ik de auto met vette winst. Kom daar eens om bij een Ampera.
Ik heb gisteren de eerste stap gezet op weg naar een nieuwe youngtimer. Het zal wel even duren maar ik kan niet wachten. Al komt nu het volgende probleem weer om de hoek kijken: de inruil- of verkoopprijs van mijn Ampera. Daar maak ik me weinig illusies over. Ik zou zelf niet snel meer een tweedehands hybride of elektrische auto kopen. Ik vertrouw die accu's niet. En ook de andere elektronica niet. En wil heel graag ze ver mogelijk van een dealer wegblijven. Dat laatste is met onze auto's niet onmogelijk maar wel heel lastig.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtzo 05 sep 2021, 17:44

Ieder z'n mening. Maar dan zit je hier op het forum aan een verkeerd adres. Neem een youngtimer en ga daarmee rondrijden. Op dure E5 benzine etc.
Ik heb ondertussen een Ampera-e en ernaast ook youngtimers- en oldtimers. ook in 3 jaar tijd 50k met een auto uit 1990 afgelegd. Prima, niets mis mee, goed onderhouden, maar met de bijbehorende onderhoudsintervallen ook kostbaar.

Nu heb ik een Ampera-e en ik ben zelf wél content met de stoelen, want eindelijk heb ik geen last meer van mijn rug als ik na een uur uit de auto kwam. Dat is wel anders geweest. Ieder z'n meug dus. Ik rijd voorlopig Ampera-e en met veel plezier.


Offline

Nielsch

Newbie

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: za 09 dec 2017, 14:43
  • km-stand: 90000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtwo 23 maart 2022, 20:50

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje...
Nu ruim 4 jaar een 'oude' Ampera en inmiddels 130.000 km mee gereden zonder noemenswaardige problemen.
Ga deze week de 200.000 over en wil toch wel over op volledig elektrisch.

Tot gisteren dacht ik dat het een 2018 Hyundai Ioniq zou worden...
Maar nadat ik gisterenavond een 'nieuw' model Opel Ampera-E zag rijden toch maar weer eens ingelogd hierzo.

Grotere range tov die Ioniq spreekt me toch eigenlijk wel aan.
Dan schrik ik vervolgens weer van dat hele accu verhaal.

Na mijn Kadett GSI 8v en Ampera zou dat alweer mijn 3e Opel worden...
Denk dat ik morgen maar eens een een proefrit in moet gaan plannen.

Laatste softwareupdates dus even navragen, zijn er met dat hele gebeuren over die accu's nog dingen die ik zou moeten vast leggen /uit moet laten voeren / erbij moet bedingen?


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast