Het is nu vr 19 apr 2024, 22:21


Koplampen bij links rijdend verkeer

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

adjepatatje007

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: wo 16 maart 2022, 17:13
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 78335
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Koplampen bij links rijdend verkeer

Berichtma 25 apr 2022, 13:42

Binnenkort ga ik met mijn Ampera E naar Schotland. Dus moet ik mijn koplampen afplakken. Echter in de handleiding staat " bij ritten in landen waar het verkeer aan de andere kant van de weg rijdt hoeven de koplampen niet te worden afgesteld."

Betekent dit dat de koplampen (dimlicht) automatisch zichzelf richten bij binnenkomst in Engeland? En dat ik niets hoef af te plakken?

Wie kan mijn vraag beantwoorden?

Ad

Ampera-E 3-2019


Offline

hc-booth

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: za 26 maart 2022, 12:58
  • km-stand: 72000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Koplampen bij links rijdend verkeer

Berichtvr 17 jun 2022, 12:02

Dat de lampen zich automatisch zouden richten, bij binnenkomst van Engeland... dat lijkt me zeer sterk.

Mogelijk is het zo dat het lichtbeeld van de xenonlampen zo is ontworpen, dat verblinding (met dimlicht) van verkeer op een andere weghelft (links of rechts), niet optreedt. (Het werkt ook met een ander soort lens dan bij klassieke koplampen).

Waar er op oude koplampen nog allerlei subtiele strepen waren aangebracht om je bij het plaatsen van stickers te helpen. Op de Ampera-E koplampen (en ook die van vele andere modernere auto's) zie je die strepen niet meer.

Ik vond nog een (niet uitsluitend) antwoord bij de ANWB. Van belang daarin "Koplamp stickers zijn niet verplicht in Engeland (...) "

https://www.anwb.nl/experts/auto/121/st ... n-engeland



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron