Het is nu vr 29 maart 2024, 17:36


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

HdB

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: ma 20 sep 2021, 20:05
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtwo 22 jun 2022, 19:38

Ruwils schreef:Ik denk dat er toch iets aan de hand is met je auto.
Ik heb uiteraard ook de beperkende software met harde limiet tot 80%, maar mijn auto laadt wel gewoon met 3.7kW op een enkelfasige 3.7kW lader (EV-Box) zowel op het werk als thuis. Op het werk hebben we ook een paar 22kW palen staan en daar kan ik op 7.4kW laden.

Onze Opel dealer weet ervan en geeft aan dat het een ongewenst effect is van de update, en dat het wachten is op de volgende update (of een accuwissel). Ik zal ze weer eens bellen (wacht ook alweer 2 maanden op de nieuwe ronde compensatie, dus bellen moest ik toch al), maar ik vermoed dat ik weer dezelfde uitleg krijg


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdo 23 jun 2022, 22:52

HdB schreef:
Ruwils schreef:Ik denk dat er toch iets aan de hand is met je auto.
Ik heb uiteraard ook de beperkende software met harde limiet tot 80%, maar mijn auto laadt wel gewoon met 3.7kW op een enkelfasige 3.7kW lader (EV-Box) zowel op het werk als thuis. Op het werk hebben we ook een paar 22kW palen staan en daar kan ik op 7.4kW laden.


Onze Opel dealer weet ervan en geeft aan dat het een ongewenst effect is van de update, en dat het wachten is op de volgende update (of een accuwissel). Ik zal ze weer eens bellen (wacht ook alweer 2 maanden op de nieuwe ronde compensatie, dus bellen moest ik toch al), maar ik vermoed dat ik weer dezelfde uitleg krijg

Is het niet mogelijk de huidige update terug te draaien?

Bij mij geeft de auto, wanneer deze met laden klaar is (tot 80% uiteraard) nog steeds geen terugkoppeling naar de lader en blijft de ring gewoon blauw na het laden i.p.v. geel/groen, dus deze software is zeker niet stabiel. Ze mogen wel eens een keer opschieten met die batterijvervanging, het blijft akelig stil..

Wat betreft de compensatie hier hetzelfde. Van Mei heb ik netjes de creditnota gekregen van mijn dealer, maar wederom maakt het Stern Hoofdkantoor niks over. De vorige keer moest ik bellen voor de maanden maart en april welke daarna prompt werden overgemaakt. Nu lijkt weer hetzelfde liedje te zijn. :?


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 24 jun 2022, 11:17

Wat betreft de € 10 compensatieregeling heeft mijn dealer aangegeven dat Opel zou hebben besloten de betaling voortaan 1x per kwartaal uit te betalen. Ben benieuwd, tot en met maart ontving ik maandelijks de compensatie. In juli zou dan de betaling over het 2e kwartaal plaats moeten vinden.

Op een Duits Ampera-e forum kom ik regelmatig tegen dat ook daar een regeling is voor € 10 per dag, verhoogd met BTW. Iemand die daar meer over weet?


Offline

Geert2202

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 28 jun 2020, 14:21
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 25 jun 2022, 17:07

Jan'sAmpera-e schreef:Wat betreft de € 10 compensatieregeling heeft mijn dealer aangegeven dat Opel zou hebben besloten de betaling voortaan 1x per kwartaal uit te betalen. Ben benieuwd, tot en met maart ontving ik maandelijks de compensatie. In juli zou dan de betaling over het 2e kwartaal plaats moeten vinden.

Op een Duits Ampera-e forum kom ik regelmatig tegen dat ook daar een regeling is voor € 10 per dag, verhoogd met BTW. Iemand die daar meer over weet?


Het lijkt er op dat Opel dat alleen voor jouw dealer besloten heeft. Ik krijg in elk geval tot nu nog elke maand de compensatie uitbetaald.


Offline

HdB

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: ma 20 sep 2021, 20:05
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 25 jun 2022, 21:30

Ruwils schreef:Is het niet mogelijk de huidige update terug te draaien?

Bij mij geeft de auto, wanneer deze met laden klaar is (tot 80% uiteraard) nog steeds geen terugkoppeling naar de lader en blijft de ring gewoon blauw na het laden i.p.v. geel/groen, dus deze software is zeker niet stabiel. Ze mogen wel eens een keer opschieten met die batterijvervanging, het blijft akelig stil..

Wat betreft de compensatie hier hetzelfde. Van Mei heb ik netjes de creditnota gekregen van mijn dealer, maar wederom maakt het Stern Hoofdkantoor niks over. De vorige keer moest ik bellen voor de maanden maart en april welke daarna prompt werden overgemaakt. Nu lijkt weer hetzelfde liedje te zijn. :?

Dat probleem van de terugkoppeling naar de lader hebben wij dan weer niet (wordt netjes groen als de 80% bereikt is). Bijzonder hoe zo'n update allerlei verschillende problemen kan veroorzaken bij precies dezelfde auto.

Na telefoontje met de Stern dealer is de maand mei overgemaakt. Ook bij onze dealer kreeg ik te horen dat de compensatie waarschijnlijk in kwartalen uitbetaald gaat worden in de toekomst.


Offline

Alexm

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: ma 27 jun 2022, 19:25
  • km-stand: 8000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 27 jun 2022, 19:31

Goedenavond,

Sinds kort ook een ampera-e gekocht. Met 4000 km op de teller. Nu inmiddels ruim 8000 km. Hij bevalt ons prima en binnenkort ermee op vakantie naar croatie.
Mijn vraag is eigenlijk waar kun je de voorwaarden vinden mbt de compensatieregeling? Ik neem tenminste aan dat als je de auto 2e hands koopt je er ook voor in aanmerking komt?

Alsvast bedankt vd reacties,
Alex M


Offline

reinoudd

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: wo 26 jan 2022, 17:17
  • km-stand: 78541
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 28 jun 2022, 10:24

Ik heb de tweede 'update' gehad en merk nauwelijks dat de laadcapaciteit van 90% naar 80% is gegaan. Ik rijd sinds februari gemiddeld 14,1 kwh/100km en bij een volle lading haal ik zo'n 380-400 km. Rijd met geld toe dankzij de compensatieregeling. Ruim €12 per dag incl. BTW.


Offline

HdB

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: ma 20 sep 2021, 20:05
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtwo 29 jun 2022, 19:27

reinoudd schreef:Ik heb de tweede 'update' gehad en merk nauwelijks dat de laadcapaciteit van 90% naar 80% is gegaan. Ik rijd sinds februari gemiddeld 14,1 kwh/100km en bij een volle lading haal ik zo'n 380-400 km. Rijd met geld toe dankzij de compensatieregeling. Ruim €12 per dag incl. BTW.


Wordt de compensatieregeling inmiddels inclusief BTW uitbetaald (€12 dus)? Dat zie ik bij mijn betalingen nog niet terug namelijk. Leuke financiële meevaller als dat er met terugwerkende kracht nog bij komt. Moest je hier zelf achteraan, of ging dit automatisch?


Offline

HdB

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: ma 20 sep 2021, 20:05
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtwo 29 jun 2022, 19:32

Alexm schreef:Goedenavond,

Sinds kort ook een ampera-e gekocht. Met 4000 km op de teller. Nu inmiddels ruim 8000 km. Hij bevalt ons prima en binnenkort ermee op vakantie naar croatie.
Mijn vraag is eigenlijk waar kun je de voorwaarden vinden mbt de compensatieregeling? Ik neem tenminste aan dat als je de auto 2e hands koopt je er ook voor in aanmerking komt?

Alsvast bedankt vd reacties,
Alex M

Welkom! Destijds werd mij verteld dat je in aanmerking komt voor de compensatie als je overlast hebt van de maatregelen wat resulteert in extra kosten. Wij hadden de auto destijds al, dus hoe dat met Ampera-E rijders gaat die 'tussentijds instappen' weet ik niet. Wat zegt je Opel dealer hierover?


Offline

Lampion_NL

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: di 05 jul 2022, 10:20
  • km-stand: 16300
  • Lifetime: 8
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 05 jul 2022, 10:41

Goede morgen,
2 Weken geleden via jullie forum op de hoogte gekomen van de 3e terugroepactie Ampera-E, en gelezen dat er een compensatieregeling van Opel Nederland bestaat. (hiervoor dank aan jullie leden) Van de vorige 2 terugroepakties heb ik wel een brief gekregen, en deze softwareupdates ook meteen uit laten voeren.
Nu verteld mijn Opel dealer van Mossel dat de compensatieregeling pas ingaat nadat ik mijn 3e update heb laten uitvoeren. Opel Nederland bevestigd dit, maar zegt tevens dat er pas uitbetaald is na de datum van 20 februari 2022. Eerder zou absoluut niet kunnen. Met andere woorden, diegene die op dit forum zeggen dat ze vanaf september 2021 een vergoeding krijgen van 10 euro per dag liegen, aldus Opel Nederland.

Omdat ik geen bericht heb ontvangen van de 3e terugroepactie, krijg ik pas een compensatie vanaf 04/07/2022. Daarom de vraag van mij om op mijn bericht te reageren, als u wel een compensatie heeft ontvangen voordat de 3e update was uitgevoerd.
Opel dealer = Van Mossel Tilburg

Alvast bedankt.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron