HdB schreef:Ruwils schreef:Ik denk dat er toch iets aan de hand is met je auto.
Ik heb uiteraard ook de beperkende software met harde limiet tot 80%, maar mijn auto laadt wel gewoon met 3.7kW op een enkelfasige 3.7kW lader (EV-Box) zowel op het werk als thuis. Op het werk hebben we ook een paar 22kW palen staan en daar kan ik op 7.4kW laden.
Onze Opel dealer weet ervan en geeft aan dat het een ongewenst effect is van de update, en dat het wachten is op de volgende update (of een accuwissel). Ik zal ze weer eens bellen (wacht ook alweer 2 maanden op de nieuwe ronde compensatie, dus bellen moest ik toch al), maar ik vermoed dat ik weer dezelfde uitleg krijg
Is het niet mogelijk de huidige update terug te draaien?
Bij mij geeft de auto, wanneer deze met laden klaar is (tot 80% uiteraard) nog steeds geen terugkoppeling naar de lader en blijft de ring gewoon blauw na het laden i.p.v. geel/groen, dus deze software is zeker niet stabiel. Ze mogen wel eens een keer opschieten met die batterijvervanging, het blijft akelig stil..
Wat betreft de compensatie hier hetzelfde. Van Mei heb ik netjes de creditnota gekregen van mijn dealer, maar wederom maakt het Stern Hoofdkantoor niks over. De vorige keer moest ik bellen voor de maanden maart en april welke daarna prompt werden overgemaakt. Nu lijkt weer hetzelfde liedje te zijn.