Het is nu vr 29 maart 2024, 07:05


Software update infotainment systeem

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

appeltaart

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: do 07 jul 2022, 11:58
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Software update infotainment systeem

Berichtdo 14 jul 2022, 20:39

Hoi allemaal.

Een tijdje geleden heb ik een tweedehands opel ampera-e gekocht. Nu had ik een vraag over het infotainment systeem. Ik zag dat deze bij mij nog op v14.2.0 staat. Ik heb de auto met wifi verbonden en gekeken of er een update beschikbaar was. Echter gaf hij aan dat dit de laatste versie was.

Nu zag ik op internet dat er al wel veel nieuwere versies zijn. Heeft iemand ervaring mee met zelf deze updates doen? Zo ja, heeft iemand een link naar de nieuwste versie? Ik begreep dat het simpelweg de update op een usb stick zetten is en deze in de auto usb poort stoppen en de aanwijzingen volgen op het infotainment systeem. Of raden jullie aan om naar de dealer te gaan?

Ik zag een oud draadje waar het al eerder langs is gekomen. Echter wilde ik niet een oud topic weer aanwakkeren.

Groet,


Offline

Heinemancp

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: do 04 aug 2022, 07:07
  • km-stand: 89000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Software update infotainment systeem

Berichtdi 06 sep 2022, 14:49

Ja vorige week heb ik een ampera-e geleverd gekregen (MY2018) en geupdate volgens deze instructie
https://electrek.co/2018/01/12/update-chevy-bolt-ev-firmware/

de instructie gevolgd;
- download software
- pak uit, zet op hoofdfolder van USB-stick
- USB-stick in een van de USB-poorten in middentunnel, auto herkende software / update.
en toen 12 - 15min gewacht, herstart, geschrokken van BOLT-logo, toen toch over naar Ampera-E logo en geregeld.


Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software update infotainment systeem

Berichtwo 07 sep 2022, 15:39

Ik heb geen problemen met het infotainment. Wat is het voordeel van de nieuwe software?


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Software update infotainment systeem

Berichtwo 07 sep 2022, 17:56

RuudSchel schreef:Ik heb geen problemen met het infotainment. Wat is het voordeel van de nieuwe software?


- glitches eruit?
- gebruikersgemak vergroot?
- nieuwste kaartmateriaal?

Ik noem er zo maar een paar op die in mij opkomen (en waar updates over het algemeen voor worden gebruikt)...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software update infotainment systeem

Berichtwo 07 sep 2022, 20:19

Kaartmateriaal zul je niet aantreffen, de Ampera-e heeft geen navi. Navigatie gaat via Apple Carplay of Android Auto.
De enige update die ik wel zou willen is dat het allemaal wat minder traag zou reageren, maar dat kan ook aan de hardware (te trage CPU) liggen.


Offline

Heinemancp

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: do 04 aug 2022, 07:07
  • km-stand: 89000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Software update infotainment systeem

Berichtvr 09 sep 2022, 07:50

Ik heb geen last van "trage" hardware, maar mijn vorige auto was wellicht ook al niet snel. Het is niet zo snappy als mijn telefoon.
De rede dat ik ging updaten, was dat met Android Auto er twee zwarte balken aan beide zijde van het scherm aanwezig waren. daarnaast was de resolutie van AA niet goed. Dat is beide opgelost - kennelijk is er ook nog een 14.5.0b en/of c versie. Die kan ik niet vinden en weet ook niet wat daar anders is.


Offline

HielkeHoeve

Newbie

  • Berichten: 29
  • Geregistreerd: do 02 nov 2023, 15:30
  • km-stand: 92000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software update infotainment systeem

Berichtdi 21 nov 2023, 21:25

De blogpost werkt nog steeds. Net geupdate en heerlijk van fullscreen Google Maps gebruik gemaakt.

De resolutie van AA was bij mij al goed. Je kan de Developer opties van AA activeren (10 keer op de versie regel in AA tikken en dan rechts bovenin via de 3 stipjes de opties induiken) en de betere resolutie forceren. Dit maakte voor mij geen verschil maar wellicht dat dit voor iemand anders kan helpen. Ik zou de andere opties laten, die voegen niets toe aan dagelijks gebruik.



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron