Het is nu vr 29 maart 2024, 06:54


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 10 sep 2022, 08:07

Poul schreef:Het lijkt op een euvel dat de eerste generatie Ampera's ook had. Zie viewtopic.php?f=20&t=1213&p=22687&hilit=Vastgelopen+scherm#p22687.

Bij mij werd het veroorzaakt doordat ik diverse POI had aanstaan in m'n navigatiescherm. Als ik die uitzette was het euvel van een vastlopend scherm kwijt.

Groeten,
Poul

Het probleem bij mij lag iets anders, het scherm was niet geblokkeerd maar een aantal functies deden het niet meer zolas Android Auto en alles wat met de radio te maken had. Het instellingen menu bv deed het nog wel.

Ik ga het wel vandaag of morgen nog een keer proberen


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 10 sep 2022, 10:09

Bij mij ook zwart scherm na Keypass activeren en geslaagd koppelen met android tel.
Auto uitschakelen en weer opstarten geen verbetering..... Aanvankelijk werkte alles perfect.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 10 sep 2022, 12:00

verhoevend schreef:Vandaag keypass geactiveerd en de registratie is succesvol.
Echter wanneer ik de auto uitzet en op slot doet de app niks meer.
Heeft dat te maken met het feit dat Opel OnStar is gestopt?
Dus heb je eigenlijk niks aan deze My Chevrolet app?
Of doe ik iets verkeerd?


Als ik auto uitzet en op slot zet, blijft Keypass werken tot wel 60 meter loopafstand. Als ik dan echter naar ons appartement ga met de lift 4 hoog, en dan vanaf balkon auto die voor de deur staat weer wil verbinden lukt dat niet. Zolang die na uitstappen verbonden is, en er geen obstakels zoals lift etc in de weg komen, blijft ie verbonden. En na verbreken verbind ie pas weer als ik in de auto ga zitten. Hoe is dat bij Ruwils???


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 10 sep 2022, 14:26

Roos schreef:
verhoevend schreef:Vandaag keypass geactiveerd en de registratie is succesvol.
Echter wanneer ik de auto uitzet en op slot doet de app niks meer.
Heeft dat te maken met het feit dat Opel OnStar is gestopt?
Dus heb je eigenlijk niks aan deze My Chevrolet app?
Of doe ik iets verkeerd?


Als ik auto uitzet en op slot zet, blijft Keypass werken tot wel 60 meter loopafstand. Als ik dan echter naar ons appartement ga met de lift 4 hoog, en dan vanaf balkon auto die voor de deur staat weer wil verbinden lukt dat niet. Zolang die na uitstappen verbonden is, en er geen obstakels zoals lift etc in de weg komen, blijft ie verbonden. En na verbreken verbind ie pas weer als ik in de auto ga zitten. Hoe is dat bij Ruwils???

Ik kan vanuit mijn huis bijna overal Keypass starten, alleen aan de andere kant van het huis doet hij het niet.
Ook als ik van mijn werk naar de auto loop en ik de auto in de verte zie staan werkt het al.
Misschien is het met Apple wat stabieler dan met Android? Misschien is de Bluetoot chip in de ene telefoon krachtiger dan in de andere. Geen idee verder waarom.

Ook heb ik nog nooit gehad dat mijn infotainment systeem het niet deed door Keypass. Ik heb één keer gehad dat het scherm zwart bleef en niets deed. Uitzetten, uitstappen, auto op slot, weer ontgrendelen, instappen, auto aan en alles deed het weer. Dit is inmiddels langer dan anderhalf jaar geleden, ongeveer een half jaar na aanschaf.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 10 sep 2022, 19:02

Kan toeval zijn, nu alles bij mij weer OK. En je schrijft opstarten: is er een speciale handeling om je telefoon te verbinden als je binnen bent en niet naast of in de auto?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 11 sep 2022, 13:51

Roos schreef:Kan toeval zijn, nu alles bij mij weer OK. En je schrijft opstarten: is er een speciale handeling om je telefoon te verbinden als je binnen bent en niet naast of in de auto?

Nee, dat gaat vanzelf als ik de app start. Als ik buiten bereik ben staat er linksboven in de app bij het sleuteltje "Not Connected". Kom ik binnen bereik dan verschijnt er "Connected via KeyPass™ ".


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 13 sep 2022, 15:43

drummer schreef:
Poul schreef:Het lijkt op een euvel dat de eerste generatie Ampera's ook had. Zie https://www.amperaforum.nl/viewtopic.ph ... erm#p22687.

Bij mij werd het veroorzaakt doordat ik diverse POI had aanstaan in m'n navigatiescherm. Als ik die uitzette was het euvel van een vastlopend scherm kwijt.

Groeten,
Poul

Het probleem bij mij lag iets anders, het scherm was niet geblokkeerd maar een aantal functies deden het niet meer zolas Android Auto en alles wat met de radio te maken had. Het instellingen menu bv deed het nog wel.

Ik ga het wel vandaag of morgen nog een keer proberen


De home en forward-knop ingedrukt houden reset het infotainment systeem. Bij mij knalt ie er ook wel eens uit en een reset helpt meestal :)


Offline

verhoevend

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 07 sep 2022, 12:33
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 15 sep 2022, 12:49

Ruwils schreef:
Roos schreef:
verhoevend schreef:Vandaag keypass geactiveerd en de registratie is succesvol.
Echter wanneer ik de auto uitzet en op slot doet de app niks meer.
Heeft dat te maken met het feit dat Opel OnStar is gestopt?
Dus heb je eigenlijk niks aan deze My Chevrolet app?
Of doe ik iets verkeerd?


Als ik auto uitzet en op slot zet, blijft Keypass werken tot wel 60 meter loopafstand. Als ik dan echter naar ons appartement ga met de lift 4 hoog, en dan vanaf balkon auto die voor de deur staat weer wil verbinden lukt dat niet. Zolang die na uitstappen verbonden is, en er geen obstakels zoals lift etc in de weg komen, blijft ie verbonden. En na verbreken verbind ie pas weer als ik in de auto ga zitten. Hoe is dat bij Ruwils???

Ik kan vanuit mijn huis bijna overal Keypass starten, alleen aan de andere kant van het huis doet hij het niet.
Ook als ik van mijn werk naar de auto loop en ik de auto in de verte zie staan werkt het al.
Misschien is het met Apple wat stabieler dan met Android? Misschien is de Bluetoot chip in de ene telefoon krachtiger dan in de andere. Geen idee verder waarom.

Ook heb ik nog nooit gehad dat mijn infotainment systeem het niet deed door Keypass. Ik heb één keer gehad dat het scherm zwart bleef en niets deed. Uitzetten, uitstappen, auto op slot, weer ontgrendelen, instappen, auto aan en alles deed het weer. Dit is inmiddels langer dan anderhalf jaar geleden, ongeveer een half jaar na aanschaf.




Ik gebruik inderdaad android.
Maar bluetooth doet het dus in de auto als de auto 'uit" staat?
Dus die myopel zou het dan ook moeten doen?
Anyway hoe installeer ik de my chevrolet app op een iphone?
Of welke app gebruiken jullie?
Want met iphone is die zone afgeschermd.

Wederom bedankt!!!


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 17 sep 2022, 10:29

Roos schreef:Beste Drummer, heb je in de app aangevinkt dat ie alles mag? Dus App-Info, Machtigingen en daar aanvinken wat je toestaat. Bij mij alles aangevinkt behalve agenda en contacten. Verder als ie dan voertuig nog steeds niet kan vinden, vise versa, auto uit en weer aan, en/of alle apps sluiten op je tel. en weer opnieuw beginngen..... Laat ff weten of het gelukt is?

Ik heb nog een poging gewaagd. App verwijderd van telefoon en opnieuw geïnstalleerd. Alle machtigingen aangezet (behalve agenda en contacten). Daarna het zelfde gedaan als vorige keer: app gestart, sign in als gast, voor regio heb ik US gekozen. Daarna Key fob gekozen > Run KeyPass Setup > Start setup. Dan geeft ie "Searching for Vehicle" en na een tijdjes krijg ik dan de melding "We were unable to find any vehicles"

Als het jullie allemaal wel lukt moet ik toch iets fout doen... maar wat?


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 17 sep 2022, 12:03

Beste Drummer, wellicht domme vraag, maar staat Keypass op dat moment in beeld op je Ampera scherm? En staat Keypass aan met vinkje.
Als ik doe wat jij beschrijft komt er een ander beeld op het Ampera scherm, waarbij je moet toestaan dat je verder wil, en dan pas komt er een QR plaatje op je scherm wat je moet fotograferen met je telefoontje, die foto wordt dan door je app gelezen en dan pas gaat ie verbinden. Klinkt ingewikkelder dan het is.

Wat je ook zou kunnen proberen is om het met een andere Android telefoon te koppelen en kijken of dat wel lukt. Met mijn eigen tel. lukte het vrij snel toen ik wist hoe het moest, met die van mijn partner (nog) niet.....?


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron