Ampera, wel of niet doen.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: Ampera, wel of niet doen.
Een Ampera/Volt is een fantastische auto om te rijden.
Electrisch rijden is meer dan alleen de auto. Het is ook wel eens verder lopen naar een oplaadpunt en tegen situaties oplopen die nog niemand heeft meegemaakt. Daar ben je early-adopter voor. Als je dat wilt, GEWOON DOEN
Wil je in een gespreid bedje wilt komen en dus bestaande en 1000maal beproefde techniek wilt gebruiken, wacht dan nog even.
Er wordt op dit forum een hoop commentaar op de auto gegeven, maar dat is om het produkt te willen verbeteren en verder te willen brengen, niet om het af te kraken.
Hoe ga je er zelf mee om?
Alex
Electrisch rijden is meer dan alleen de auto. Het is ook wel eens verder lopen naar een oplaadpunt en tegen situaties oplopen die nog niemand heeft meegemaakt. Daar ben je early-adopter voor. Als je dat wilt, GEWOON DOEN
Wil je in een gespreid bedje wilt komen en dus bestaande en 1000maal beproefde techniek wilt gebruiken, wacht dan nog even.
Er wordt op dit forum een hoop commentaar op de auto gegeven, maar dat is om het produkt te willen verbeteren en verder te willen brengen, niet om het af te kraken.
Hoe ga je er zelf mee om?
Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
herbie
- Bekende
- km-stand: 137600
- Lifetime: 14
- Auto: Ampera
5000 km en 3.5l/100km. 173 liter totaal.
Inderdaad de tankstress is weg, sinds de laatste tankbeurt 630km gereden, 10 liter gebruikt.
En hij is wel krap achterin maar rijdt geweldig elektrisch in de hele range bij minder dan 60km per rit.
Maar de echte zegen is de MIA/KIA/VAMIL.... je verplaatsen met een luxe auto voor een kwart van wat die reis met de trein zou kosten...
Uiteraard is dat voordeel alleen voor zelfstandigen.
Inderdaad de tankstress is weg, sinds de laatste tankbeurt 630km gereden, 10 liter gebruikt.
En hij is wel krap achterin maar rijdt geweldig elektrisch in de hele range bij minder dan 60km per rit.
Maar de echte zegen is de MIA/KIA/VAMIL.... je verplaatsen met een luxe auto voor een kwart van wat die reis met de trein zou kosten...
Uiteraard is dat voordeel alleen voor zelfstandigen.
nu Ampera loos en bezitter van een Tesla Model S 75D
- Morgoth
- Harde kern
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
Bedankt voor jullie reaktie. Eigenlijk had ik ook niet verwacht dat er iemand zou zeggen dat ik het niet zou moeten doen. Early adaptor? Daar heb ik geen moeite mee. Als ik een Prius Plug-In neem ben ik dat ook. Wachten is geen optie want mijn huidige leasecontract loopt af. Ga ik zaken als LED verlichting (verbruikt veel minder stroom dus onbegrijpelijk dat de Ampera dat niet heeft), regensensor, en goede navigatie missen? Tsja. Moeilijk.
Een week of 6 geleden heb ik op de Opel-site een formulier ingevuld dat ik een proefrit wilde maken in een Ampera. Nooit meer iets van gehoord. Tot vorige week. Toen kreeg ik waarachtig een tevredenheidenquête. Hoe tevreden ik was met de betreffende dealer en hoe de proefrit was verlopen. Nouja zeg!. Heel erg duidelijk aangegeven dat ik erg ontevreden was omdat ik helemaal niet ben benaderd voor een afspraak. Wederom nooit meer iets van gehoord. Blijkbaar ben ik voor Opel niet erg interessant.
Dit zijn dus precies de dingen waar ik onwijs van balen kan. Misschien verdienen ze weinig aan een leaserijder maar ze vergeten even dat mijn vrouw ook een auto heeft die zo nu en dan ingeruild wordt. Als mijn Prius een beurt heeft gehad belt de dealer een paar dagen later op of ik helemaal tevreden ben.
Ik ben niet merkentrouw. Ik heb echt van alles gehad, van Mercedes tot Daihatsu en Audi tot Fiat Panda. Mijn eerste auto was bijna 30 jaar geleden een ontzettend verrotte Toyota Sprint. Ik had nog geen rijbewijs. Dat vond de politie destijds niet goed. Daarna nooit meer Toyota gehad. Tot mijn huidige Prius. Ik ben dus beslist geen verstokte Toyota rijder.
Een week of 6 geleden heb ik op de Opel-site een formulier ingevuld dat ik een proefrit wilde maken in een Ampera. Nooit meer iets van gehoord. Tot vorige week. Toen kreeg ik waarachtig een tevredenheidenquête. Hoe tevreden ik was met de betreffende dealer en hoe de proefrit was verlopen. Nouja zeg!. Heel erg duidelijk aangegeven dat ik erg ontevreden was omdat ik helemaal niet ben benaderd voor een afspraak. Wederom nooit meer iets van gehoord. Blijkbaar ben ik voor Opel niet erg interessant.
Dit zijn dus precies de dingen waar ik onwijs van balen kan. Misschien verdienen ze weinig aan een leaserijder maar ze vergeten even dat mijn vrouw ook een auto heeft die zo nu en dan ingeruild wordt. Als mijn Prius een beurt heeft gehad belt de dealer een paar dagen later op of ik helemaal tevreden ben.
Ik ben niet merkentrouw. Ik heb echt van alles gehad, van Mercedes tot Daihatsu en Audi tot Fiat Panda. Mijn eerste auto was bijna 30 jaar geleden een ontzettend verrotte Toyota Sprint. Ik had nog geen rijbewijs. Dat vond de politie destijds niet goed. Daarna nooit meer Toyota gehad. Tot mijn huidige Prius. Ik ben dus beslist geen verstokte Toyota rijder.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Voor een proefrit moet je ook gewoon langs een Ampera/Volt-dealer gaan. De auto's staan startklaar.Morgoth schreef:Bedankt voor jullie reaktie. Eigenlijk had ik ook niet verwacht dat er iemand zou zeggen dat ik het niet zou moeten doen. Early adaptor? Daar heb ik geen moeite mee. Als ik een Prius Plug-In neem ben ik dat ook. Wachten is geen optie want mijn huidige leasecontract loopt af. Ga ik zaken als LED verlichting (verbruikt veel minder stroom dus onbegrijpelijk dat de Ampera dat niet heeft), regensensor, en goede navigatie missen? Tsja. Moeilijk.
Alex
Forum Sponsor, Buurauto
- Morgoth
- Harde kern
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
Niet dus. Ik heb dat geprobeerd. "Helaas geen Ampera beschikbaar op dit moment".
Ik moet ruim 60km rijden naar de dichtsbijzijnde Ampera dealer. Dan wil ik een beetje zekerheid. Maar het gaat ook om het principe. Ik wil als welkome klant behandeld worden.
Ik moet ruim 60km rijden naar de dichtsbijzijnde Ampera dealer. Dan wil ik een beetje zekerheid. Maar het gaat ook om het principe. Ik wil als welkome klant behandeld worden.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
-
fam_h
- Vaste klant
- km-stand: 150000
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera-e
Groot gelijk, dat was een reden voor mij om verder te kijken en gelukkig bij de Volt uit te komen.
- Kat9
- Sponsor
- km-stand: 150000
- Lifetime: 23
Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar bij Mulders in Tiel ben ik tot nu toe steeds zeer accuraat en fatsoenlijk geholpen. (En nee, ik werk er niet en ik heb geen aandelen).
Koen
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
-
Marco
- Stamgast
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
Bel met Fred Janssen in Huizen of V Voorden in Almere. Die hebben volgens mij wel staan, afspraak maken moet goed komen.Morgoth schreef:Niet dus. Ik heb dat geprobeerd. "Helaas geen Ampera beschikbaar op dit moment".
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
-
Henri
- Stamgast
- km-stand: 166000
- Lifetime: 2
Heel simpel doen......ik heb inmiddels 10.000 km probleemloos gereden en "verzin" zelfs ritten om maar te rijden...geweldige auto...en mensen kijken je met open mond na....vooral op parkeerplaatsen waar je w eg rijdt...
-
Robbert
- Newbie
- km-stand: 8600
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Als vaste lezer van dit forum en inderdaad werkzaam bij een Ampera dealer nodig ik u van harte uit voor het maken van een proefrit. De koffie en mijn collega's staan klaar voor u om antwoord te geven op bijna al uw vragen.Morgoth schreef:Niet dus. Ik heb dat geprobeerd. "Helaas geen Ampera beschikbaar op dit moment".
Laat even weten wanneer u wilt komen rijden op 035 52 888 52 dan staat er een prachtige Opel Ampera voor u om een proefrit mee te maken .