benzinestress???

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
herbie
Bekende
km-stand: 137600
Lifetime: 14
Auto: Ampera

benzinestress???

Bericht door herbie »

Hebben jullie dat ook, dat je 600 km gereden hebt sinds de laatste tankbeurt, 7 liter gebruikt hebt, er staat 1,3l/100km en je moet naar een verjaardag in Utrecht of Apeldoorn. Dat je dan baalt dat je je mooie gemiddelde verpest en je er eigenlijk geen zin meer in hebt om weg te gaan. Kinderachtig maar mij overkomt dat regelmatig. Eigenlijk wil ik de 1,2/100 halen waar ze mee adverteren...
nu Ampera loos en bezitter van een Tesla Model S 75D
Unit106
Moderator
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Re: benzinestress???

Bericht door Unit106 »

herbie schreef:... en je moet naar een verjaardag in Utrecht of Apeldoorn.
Hangt ervan af waar je vandaan vertrekt :P

Maar is herkenbaar, moest vorige week ook 160km over de snelweg terwijl ik dit normaliter niet hoeft te rijden. Voor de rest kan ik tot nu toe prima alles op de accu doen. Vond het idd jammer van de score.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
fam_h
Vaste klant
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Bericht door fam_h »

Haha, heel herkenbaar. Mijn vrouw en ik leveren strijd met welke auto we op vakantie gaan. Haar ct200 of mijn volt. Doordat er fietsen achterop meegaan met 4 personen in de auto gaat dit ten koste van de gemiddeldes, discussie is dus wiens.......er is nog geen winnaar.
bennyvw
Vaste klant
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Contacteer:

Bericht door bennyvw »

Hahaha, heel herkenbaar! Ik zou soms bijna de benzineslurpende Volvo XC90 pakken om het gemiddelde van de Ampera (nu 1,1l/100km) niet te verpesten.
Dwaas natuurlijk, aangezien dat nog veel meer benzine kost :crazy:

Kortom: ik doe alles om maar opgeladen te zijn.
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Bericht door boeuf »

Kan me dat zeker voorstellen, maar gezien wat ik aan benzineverbruik gewend was, vind ik tegen 2,5 l/100km al een heel mooie waarde ;)

Waar ik wel een beetje stressig van werd: gisteravond op de range extender op de A4 met 18,6 liter verbruikt sinds de laatste tankbeurt (en de eerste trouwens, heb 'm vol gegooid op de dag dat ik 'm ophaalde) sprong-ie op Fuel Low en ging de navi naarstig op zoek naar een pomp. Ik vond 't wel wat prematuur, maar OK dan tank ik wel bij de Esso vlak bij huis. Dus nog 0,6 liter verbruikt om daar te komen en guess what..? Er ging 34,46 liter in de tank... :wtf:

Drie dingen:
- blijkbaar was de tank de na de eerste keer bijvullen niet vol. Pomp sloeg twee keer af en ik heb niet verder aangedrongen, ging 12 liter in en dat leek me niet onwaarschijnlijk. Maar er had nog zeker 15 liter bij gekund, iemand anders dit wel eens meegemaakt..? :think:
- even terugrekenend betekent dit dat mijn Volt met slechts 15 liter benzine in de tank is afgeleverd. Ik blijf het onvoorstelbaar belachelijk vinden dat Chevrolet bijna 1200 euro kosten rijklaar maken durft te rekenen en het dan nog nodig vindt me 20 liter benzine door de neus te boren.
- als je Volt/Ampera roept 'Fuel Low' ('gering'), dan maakt-ie geen geintje en kun je maar beter als de <piep> een pomp opzoeken :mrgreen:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

boeuf schreef: - even terugrekenend betekent dit dat mijn Volt met slechts 15 liter benzine in de tank is afgeleverd. Ik blijf het onvoorstelbaar belachelijk vinden dat Chevrolet bijna 1200 euro kosten rijklaar maken durft te rekenen en het dan nog nodig vindt me 20 liter benzine door de neus te boren.
Daar zou ik zeker mee teruggaan. Dan heb je via deze route zeker toch betaald voor de zwarte grill en wielen?

Mijn Volt was afgeleverd met volle tank.

Groet, Alex
Laatst gewijzigd door Alex op za 14 jul 2012, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44

Bericht door Marco »

boeuf schreef:Kan me dat zeker voorstellen, maar gezien wat ik aan benzineverbruik gewend was, vind ik tegen 2,5 l/100km al een heel mooie waarde ;)

Waar ik wel een beetje stressig van werd: gisteravond op de range extender op de A4 met 18,6 liter verbruikt sinds de laatste tankbeurt (en de eerste trouwens, heb 'm vol gegooid op de dag dat ik 'm ophaalde) sprong-ie op Fuel Low en ging de navi naarstig op zoek naar een pomp. Ik vond 't wel wat prematuur, maar OK dan tank ik wel bij de Esso vlak bij huis. Dus nog 0,6 liter verbruikt om daar te komen en guess what..? Er ging 34,46 liter in de tank... :wtf:

Drie dingen:
- blijkbaar was de tank de na de eerste keer bijvullen niet vol. Pomp sloeg twee keer af en ik heb niet verder aangedrongen, ging 12 liter in en dat leek me niet onwaarschijnlijk. Maar er had nog zeker 15 liter bij gekund, iemand anders dit wel eens meegemaakt..? :think:
- even terugrekenend betekent dit dat mijn Volt met slechts 15 liter benzine in de tank is afgeleverd. Ik blijf het onvoorstelbaar belachelijk vinden dat Chevrolet bijna 1200 euro kosten rijklaar maken durft te rekenen en het dan nog nodig vindt me 20 liter benzine door de neus te boren.
- als je Volt/Ampera roept 'Fuel Low' ('gering'), dan maakt-ie geen geintje en kun je maar beter als de <piep> een pomp opzoeken :mrgreen:
Bij mij roept hij 'fuel low' als je onder de 50km komt. Op zich niet verkeerd, 50km is ook afhankelijk hoe je rijdt.
Vindt het wel handig dat Navi meteen de dichtsbijzijnde pompstations opgeeft.
Wel slecht dat ze maar een halve tank meegeven.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
hjk
Bekende
km-stand: 81000
Lifetime: 12
Auto: Ampera-e

Bericht door hjk »

Morgen voor het eerst naar Nijmegen en dus over de snelweg. Zal eens kijken hoe ver wij komen.

Ook bij mij bij aflevering geen. Driehoek, tank1/4 vol en de electrolading ook niet geheel vol. Waar de hoge afleveringskosten voor zijn bij chevrolet, ???
Bij Opel krijg je tenminste nog een kabel erbij. (zal ook wel weer doorberekend zijn in de aanschafprijs, maar toch het zit er bij. Verder ben ik geheel tevreden over de Volt. Ik wil niet meer terug. :D
Volt, Cyber gray, SPX Voltec wandlader
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31

Bericht door Hanzzzz »

Laatst opeens bezine nivo critical o,ja die tank gaat uiteindelijk een keer leeg.

Maar ik baal er van als er geen 2/100 meerop het display staat.
choncoop
Newbie
km-stand: 29750
Lifetime: 18
Auto: Bolt

Bericht door choncoop »

Ik ben blij met jullie berichten, want volgens mij vrouw ben ik de enige idioot :) die zich druk maakt om zijn gemiddelde en inderdaad probeer de verre ritten af te wimpelen met allerlei in mijn ogen "goede"argumenten.
Het gemiddelde staat nu op 1.6/100 km na 6.800 km.
Plaats reactie