Privé of zakelijk?
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Privé of zakelijk?
Heb je hem zelf gekocht of wordt ie geleased... Anoniem stemmen kan 
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
Ampera1
- Stamgast
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Privé of zakelijk?
De Ampera wordt zakelijk geleased vanuit eigen bedrijf en ook privé gebruikt.
Ampera1
Ampera1
Ampera: Amper verbruik
-
Thelosen
- Vaste klant
- km-stand: 23000
- Lifetime: 24
- Auto: Bolt
De eerste is via zakelijke lease. Prive kijken we de kat op dit moment nog even uit de boom.
Zodra er echter een kruising tussen een Mazda mx5 en Tesla komt, kon deze wel eens op het verlanglijstje komen.
Voor zover ik weet wordt er op dit moment aan een hele boel auto's gewerkt. Hierbij zie ik echter een sterke vertegenwoordiging van kleine "stadsauto's", lelijke hokken of "high performance" auto's. Gewoon een leuke tweezitter met redelijke performance is tot nu toe niet echt vertegenwoordigd. (Voor een redelijk bedrag!)
Zodra er echter een kruising tussen een Mazda mx5 en Tesla komt, kon deze wel eens op het verlanglijstje komen.
Voor zover ik weet wordt er op dit moment aan een hele boel auto's gewerkt. Hierbij zie ik echter een sterke vertegenwoordiging van kleine "stadsauto's", lelijke hokken of "high performance" auto's. Gewoon een leuke tweezitter met redelijke performance is tot nu toe niet echt vertegenwoordigd. (Voor een redelijk bedrag!)
- jobongers
- Newbie
- km-stand: 25000
- Lifetime: 22
- Contacteer:
Ben ik de enige tot nu toe die de Ampera gewoon zakelijk koopt? er id toch mogelijkheid genoeg voor aftrek..
-
Ampera34
- Vaste klant
- km-stand: 21164
- Lifetime: 17
Nee, niet de enigste, ik heb hem ook zakelijk gekocht. Uniek concept met heel veel (fiscaal) voordeel momenteel toch?jobongers schreef:Ben ik de enige tot nu toe die de Ampera gewoon zakelijk koopt? er id toch mogelijkheid genoeg voor aftrek..
Eind volgende week hoop ik te kunnen rijden. Vorige week is de auto naar Belgie gegaan voor de modificatie.
groeten,
Henk
-
Hacky
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Ik lease de ampera zakelijk vanuit eigen holding.
Het bedrijf waar ik werk gaat de auto aanschaffen, ik ga hem zowel zakelijk als prive gebruiken. Behalve de bijtelling zijn er voor mij geen kosten aan verbonden.
Is dit dan zakelijk koop of lease?
-
Marco
- Stamgast
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
Als je bedrijf de auto gaat leasen, betaal je geen fiscale bijtelling. Die is nl op 0% gezet. Ik weet dus niet precies over welke bijtelling je praat, berekend je werkgever misschien iets aan je door als ze de auto kopen??Rob schreef:Het bedrijf waar ik werk gaat de auto aanschaffen, ik ga hem zowel zakelijk als prive gebruiken. Behalve de bijtelling zijn er voor mij geen kosten aan verbonden.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Ik vroeg me alleen af, welke van de twee opties nu van toepassing is als het bedrijf de auto koopt en ik (als werknemer) hem ga gebruiken?Marco schreef:Als je bedrijf de auto gaat leasen, betaal je geen fiscale bijtelling. Die is nl op 0% gezet. Ik weet dus niet precies over welke bijtelling je praat, berekend je werkgever misschien iets aan je door als ze de auto kopen??Rob schreef:Het bedrijf waar ik werk gaat de auto aanschaffen, ik ga hem zowel zakelijk als prive gebruiken. Behalve de bijtelling zijn er voor mij geen kosten aan verbonden.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Indien bedrijf koopt = zakelijke koopRob schreef:Ik vroeg me alleen af, welke van de twee opties nu van toepassing is als het bedrijf de auto koopt en ik (als werknemer) hem ga gebruiken?Marco schreef:Als je bedrijf de auto gaat leasen, betaal je geen fiscale bijtelling. Die is nl op 0% gezet. Ik weet dus niet precies over welke bijtelling je praat, berekend je werkgever misschien iets aan je door als ze de auto kopen??Rob schreef:Het bedrijf waar ik werk gaat de auto aanschaffen, ik ga hem zowel zakelijk als prive gebruiken. Behalve de bijtelling zijn er voor mij geen kosten aan verbonden.
Indien bedrijf least = zakelijke lease
Niet zo moeilijk, toch?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km