Laadtarief TNM

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Laadtarief TNM

Bericht door CyberGrey »

Wie weet of heeft een specificatie van de laad kosten die worden doorberekend door TNM als je openbaar laad?

Ze geven zelf € 1.00 per uur aan, is dat gebasseert op Kwh laden waardoor dit gemiddeld op € 1.00 komt,
Hoe is het als de Ampera 8 uur aan de lader hangt en de eerste 2 uur laad en dan bijvoorbeeld de laatste 10 minuten omdat er gebruik gemaakt wordt van de stand verwarming/koeling.

Het openbaar laad tarief geldt namelijk ook op de gratis laadpaal op het werk die geleverd wordt in de actie van Opel
TNM vergoed aan de locatie houder dan wel max. € 0.10 per Kwh aan de locatie houder.
Als de werkelijke prijs die de locatiehouder (werk) betaald dus hoger is dan € 0.10, en dat is vrijwel altijd als het verbruik >50.000 Kwh p/j,dan betaald de locatie houder dus mee aan het tanken aan de laadpaal!

Vreemde situatie!

Heeft hier iemand meer kennis van!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: Laadtarief TNM

Bericht door Alex »

CyberGrey schreef:Wie weet of heeft een specificatie van de laad kosten die worden doorberekend door TNM als je openbaar laad?

Ze geven zelf € 1.00 per uur aan, is dat gebasseert op Kwh laden waardoor dit gemiddeld op € 1.00 komt,
Hoe is het als de Ampera 8 uur aan de lader hangt en de eerste 2 uur laad en dan bijvoorbeeld de laatste 10 minuten omdat er gebruik gemaakt wordt van de stand verwarming/koeling.

Het openbaar laad tarief geldt namelijk ook op de gratis laadpaal op het werk die geleverd wordt in de actie van Opel
TNM vergoed aan de locatie houder dan wel max. € 0.10 per Kwh aan de locatie houder.
Als de werkelijke prijs die de locatiehouder (werk) betaald dus hoger is dan € 0.10, en dat is vrijwel altijd als het verbruik >50.000 Kwh p/j,dan betaald de locatie houder dus mee aan het tanken aan de laadpaal!

Vreemde situatie!

Heeft hier iemand meer kennis van!
Ik begreep dat je in jouw voorbeeld 2 uur en 10 minuten moet betalen à € 1,-. Het is ook lastig te verkopen, want op openbare oplaadpunten moet je vrijwel altijd aangekoppeld staan. Dat zou in feite een standaard extra parkeertarief zijn van € 1,-, 24/7. Er is hier een draadje over op dit forum, geloof ik.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
franc
Stamgast
km-stand: 136000
Lifetime: 48

Re: Laadtarief TNM

Bericht door franc »

TNM berekent in feite gewoon een kWh prijs, maar omdat ze geen energieleverancier zijn mogen ze dat niet doen, dus hebben ze er een prijs per uur van gemaakt. TNM krijgt van e-laad.nl of andere partijen een rekening voor het aantal kWh. Vervolgens rekenen zij dat om naar een uur-prijs. Een laadpaal heeft een capaciteit van ˜3.5 kWh in een uur. Dus je betaalt bij TNM 1/3,5=0,28 euro per kWh. Als je 7 kWh geladen hebt, dan krijg je een rekening voor 2 uur laden, ongeacht hoe lang je aan de paal hebt gehangen.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
blackwwz3
Bekende
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

The new motion doorbelastingen via LOLO (thuis)

Bericht door blackwwz3 »

Kan iemand ons vertellen wat the new motion doorbelast aan de werkgever qua kosten, indien de auto thuis oplaad, en wij via TNM de stroomkosten vergoed krijgen.

Wat krijgt onze werkgever dan voor rekening? is dat de 1 euro per uur? of de verbruikte KWH x het voor thuis geldende tarief?

alvast bedankt voor jullie antwooden

Groet

Léon
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: The new motion doorbelastingen via LOLO (thuis)

Bericht door Poul »

blackwwz3 schreef:Kan iemand ons vertellen wat the new motion doorbelast aan de werkgever qua kosten, indien de auto thuis oplaad, en wij via TNM de stroomkosten vergoed krijgen.

Wat krijgt onze werkgever dan voor rekening? is dat de 1 euro per uur? of de verbruikte KWH x het voor thuis geldende tarief?

Groet

Léon
Wat ik mij heb laten vertellen en waar ik nog naar gis :?: :?: :?:
Dit is nog geen gecheckte waarheid, maar ook ik ben op zoek...

De EV-Box bij mij thuis staat op mijn naam. Voor een volledige laadbeurt zou ik € 2,87 vergoed moeten krijgen.
TNM rekent de laadkosten door per uur. Voor de 3,5 laaduren die de oplader er over doet, betekent dat een declaratie aan mijn werkgever van € 3,57, een verschil dus per laadbeurt van € 0,70.
Maar als ik mijn auto 's avonds om 19 uur aankoppel en 's ochtends om 6 uur wegrijd, heeft de auto dus 11 uur aangekoppeld gestaan. In die tijd vindt, ook als de auto geheel is opgeladen, gegevensuitwisseling tussen auto en oplaadstation plaats. Dat kan ik zien aan het oplopen van de 'tikken' (pulsen) die op de beheerpagina van de EV-Box zijn te zien. Het 'opladen' loopt dus door. Onderscheid tussen de verschillende soorten pulsen worden niet gemaakt (lijkt mij). Dat ZOU kunnen betekenen dat TNM geen 3,5 uur, maar 11 uur opladen doorberekent. En dat is € 11,22 per laadbeurt.

Stel nu dat ik 365 dagen in het jaar 1 keer per dag volledige acculading laad, dan is het verschil aan gedeclareerde en vergoede oplaadkosten over de volledige leasetermijn van 5 jaar in de eerste situatie circa € 1.500 en in de tweede situatie circa €15.000. En dat verschil lijkt bij TNM te blijven hangen. Mijn werkgever en de leasemaatschappij zijn nu een en ander aan het uitzoeken (vorige week heb ik hen deze constateringen gemeld). Want als 1 ding duidelijk is voor mijn werkgever is dat hij dit verschil niet gaat betalen.

Als ik meer duidelijkheid en antwoorden heb, meld ik mij. Als TNM intussen op dit forum helderheid verschaft en transparant is in een en ander, dan hebben jullie daar allemaal gelijk wat aan.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Hans155
Newbie
km-stand: 52150
Lifetime: 22

Bericht door Hans155 »

Hierbij info van The New Motion:
- Het tarief per kWh vul je zelf in: dit is het dagtarief dat je betaalt aan je energieleverancier
- The New Motion declareert dit tarief 1-op-1 bij je werkgever, via Multi Tank Card of Travelcard
- Alle transacties, dus vanaf het moment dat de lolo smart geïnstalleerd is, worden vergoed
Zwarte Ampera met navigatie pack en lolo lader
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

ik declareer gewoon direct bij mijn werkgever. Ik heb geen LOLO, dat niet. Maar je gaat eventueel zelf betaalde benzinebonnen toch ook niet claimen bij je leaseboer? Die hebben daar werk aan en dat kost tijd = geld. Zelfde lijkt me voor deze stroom-carrousel. :geek:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Hans155 schreef:Hierbij info van The New Motion:
...
- The New Motion declareert dit tarief 1-op-1 bij je werkgever, via Multi Tank Card of Travelcard
Dat is nou net de clou. Zoals al eerder op dit forum is vermeld, kan/mag TNM deze kWh-prijs niet gebruiken. Daarom wordt deze kWh-prijs omgerekend tot een uurprijs die TNM wel in rekening kan/mag brengen. Met wellicht het eerdere door mij in een post in dit topic vermelde effect.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Hans155
Newbie
km-stand: 52150
Lifetime: 22

Bericht door Hans155 »

Poul schreef:
Hans155 schreef:Hierbij info van The New Motion:
...
Dat is nou net de clou. Zoals al eerder op dit forum is vermeld, kan/mag TNM deze kWh-prijs niet gebruiken. Daarom wordt deze kWh-prijs omgerekend tot een uurprijs die TNM wel in rekening kan/mag brengen. Met wellicht het eerdere door mij in een post in dit topic vermelde effect.

Groeten,
Poul
De discussie dat TNM deze prijs niet mag gebruiken heb ik gemist. Ik heb de gevraagde informatie aan The New Motion doorgegeven en wacht op de eerste afrekening. Ben benieuwd wat het gaat worden :?.

Intussen dit forum maar in de gaten houden :).

Groeten,
Hans
Zwarte Ampera met navigatie pack en lolo lader
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Poul schreef:
blackwwz3 schreef:Kan iemand ons vertellen wat the new motion doorbelast aan de werkgever qua kosten, indien de auto thuis oplaad, en wij via TNM de stroomkosten vergoed krijgen.

Groet

Léon
Wat ik mij heb laten vertellen en waar ik nog naar gis :?: :?: :?:
Dit is nog geen gecheckte waarheid, maar ook ik ben op zoek...

De EV-Box bij mij thuis staat op mijn naam. Voor een volledige laadbeurt zou ik € 2,87 vergoed moeten krijgen.
TNM rekent de laadkosten door per uur. Voor de 3,5 laaduren die de oplader er over doet, betekent dat een declaratie aan mijn werkgever van € 3,57, een verschil dus per laadbeurt van € 0,70.
Maar als ik mijn auto 's avonds om 19 uur aankoppel en 's ochtends om 6 uur wegrijd, heeft de auto dus 11 uur aangekoppeld gestaan. In die tijd vindt, ook als de auto geheel is opgeladen, gegevensuitwisseling tussen auto en oplaadstation plaats. Dat kan ik zien aan het oplopen van de 'tikken' (pulsen) die op de beheerpagina van de EV-Box zijn te zien. Het 'opladen' loopt dus door. Onderscheid tussen de verschillende soorten pulsen worden niet gemaakt (lijkt mij). Dat ZOU kunnen betekenen dat TNM geen 3,5 uur, maar 11 uur opladen doorberekent. En dat is € 11,22 per laadbeurt.

Stel nu dat ik 365 dagen in het jaar 1 keer per dag volledige acculading laad, dan is het verschil aan gedeclareerde en vergoede oplaadkosten over de volledige leasetermijn van 5 jaar in de eerste situatie circa € 1.500 en in de tweede situatie circa €15.000. En dat verschil lijkt bij TNM te blijven hangen. Mijn werkgever en de leasemaatschappij zijn nu een en ander aan het uitzoeken (vorige week heb ik hen deze constateringen gemeld). Want als 1 ding duidelijk is voor mijn werkgever is dat hij dit verschil niet gaat betalen.

Als ik meer duidelijkheid en antwoorden heb, meld ik mij. Als TNM intussen op dit forum helderheid verschaft en transparant is in een en ander, dan hebben jullie daar allemaal gelijk wat aan.

Groeten,
Poul
TNM rekent de stroomprijs van 27,5 cent om naar een uurtarief. Als je 10 uur aan de lader hangt, krijg je niet 10 uur gefactureerd, maar het aantal uren dat nodig was om de accu op/bij te laden. Dat zal dan ongeveer 3,5 uur zijn voor een volledige lading. Als je s'morgens aan de paal gaat koelen of verwarmen, dan komt dat er weer bij.

Zo heeft @AlefArendsen dat ergens uitgelegd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie