Mijn naam is Ernst en ik heb een gezin met 3 kinderen, en rij dagelijks 42 km naar mijn werk, en vice versa. Dagelijks dus een vast traject. Mijn allereerste auto kocht ik in 1987 en was een Opel Kadett (e). Daarna ooit voor mijn vrouw nog eens een ouderwets dieseltje geahd, maar dat is mijn historie met Opel.
Daarna vele nieuwe en gebruikte auto's gehad, maar nog nooit een niet-europese auto.
Waarom een Ampera?
Ik was tot 2 jaar geleden in het trotse bezit van een mercedes c280 uit 2008. Ik heb een zwak voor mercedes. Vanwege de fiscale bijtelling heb ik die ingeruild voor een Peugeot 3008 GT, met alles erop en eraan.
Maar de eenzame rit die ik dagelijks maak in die grote auto, voelde niet goed. 25% bijtelling over 36000 euro is 375 euro per maand netto. De prius heb ik nooit mooi gevonden, en de ampera te klein. Toch gedaan. Oudste is nu 16, en als we op vakantie gan, dan mag hij vliegen, of ik huur gewoon een auto. (hou zat geld over)
Op 25 oktober 2012 heb ik mijn ampera opgehaald in Dordrecht. Uit voorraad met 2 laadstations in aantocht. De kleur: anthraciet grijs. Zelf had ik liever een witte gehad, maar mijn vrouw wilde ik laten kiezen (zo werkt dat soms), en nu is zij ook enthousiast.
In de folder stond dat de wielinserts konden worden vervangen voor andere kleuren. Dat bleek bij navraag niet te kloppen. Is niet leverbaar in NL. Ik heb ze nu laten spuiten, en rijd volgens mij als enige met niet-zwarte inserts. Binnenkort wat foto's.
Nu na 4 dagen rijden valt mij de actieradius wel wat tegen. (puur elektrisch) Hoewel ik goed let op de klimaatregeling hoop ik op het forum tips te vinden die bruikbaar zijn.
Wat ik verder mis is de regensensor, en een achterruitenwisser.
Verder uitsluitend positief!