Inderdaad, ruilen met een collega (in ons contract mag je collega na toestemming in je auto laten rijden) is een optie.
De optie die Athlon Carlease biedt is erg goed, dat ga ik zeker aankaarten bij onze maatschappij, goede tip!
Ik ben bang dat de hond niet past op dat stuk tussen de stoelen, hij is een beetje groot ...
Extra ruimte met een box op het dak is natuurlijk goed, ik zoek dat topic er nog even bij. Heb nog thule dragers dus dan zou ik alleen de 'voetjes' moeten aanschaffen.
Ik overpeins nog even verder, maar ben zeker geholpen! Zwart of Grey doen?
Over 2 weken weet ik hoe ik een Berner Sennen in de kofferbak ga proppen zal dan wel een foto plaatsen.
Bij mij ook een struikelpunt geweest, maar de doorslag van de 0% bijtelling heeft toch de doorslag gegeven.
Vrienden van ons gebruiken een soort uitschuifbare loopplank om de hond de kofferbak in te laten wandelen, denk dat ik dat ook ga proberen.
enne... grey natuurlijk
gr,
Ron
Cyber Grey full option, SPX Voltec thuis en een Lolo op de zaak
Maar buiten het feit dat de kofferruimte niet heel erg groot is, is de "tildrempel" ook nog eens heel hoog. Niet ideaal als je honden gaat vervoeren. Je achterkant (van de auto) zit dan al snel vol krassen.
Maar laten we eerlijk zijn. Een Prius is ruimer en veel praktischer dan de Ampera.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
ros00232 schreef:Op het punt de Ampera te bestellen via mijn werkgever, echter maak ik me zorgen om de bagageruimte en het gebruik ervan met een hond. En uiteraard ook tijdens vakanties etc. Ik lees er wel wat over terug in de topics, maar hoe gaan jullie hiermee om? Auto ernaast? Leen je een auto? Past het allemaal prima? Helpt de op maat gemaakte kofferset? Let me know!
Ik zei het toch; veel reacties
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Poul schreef:De bijtelling van 0% geeft mij op nettobasis een redelijk kostenverschil ten opzichte van de 25% over EUR 44.000 die ik had. Uit dat netto kostenvoordeel kan ik voor de zomervakantie (kamperen met 1 of 2 grote kinderen) gemakkelijk gedurende een week of 3 à 4 een grote station of MPV huren. Kost ook niet niks, maar dan houd ik op jaarbasis nog voldoende onderaan de streep over.
Als je werkgever het toestaat kun je de factuur van de huurauto op naam van de werkgever laten zetten en de kosten bruto verrekenen via je salaris. Strikt genomen moet je dan wel over die periode bijtelling betalen.
eco schreef:
Als je werkgever het toestaat kun je de factuur van de huurauto op naam van de werkgever laten zetten en de kosten bruto verrekenen via je salaris. Strikt genomen moet je dan wel over die periode bijtelling betalen.
Mijn werkgever zou daar wellicht nog voor zijn te porren, alleen levert het niks op. Van een bijtelling van 0 mag geen eigen bijdrage (hier dus de autohuur) meer worden afgetrokken. Zo blijft de bruto huurprijs van de auto ook daadwerkelijk netto ten laste van mijzelf komen. Maar dan met een grote omweg. En aangezien mijn werkgever is vrijgesteld voor de BTW, kan ik daarin zelfs geen voordeel halen.
Omdat het niets oplevert, is deze omweg ook niet nodig.
In ieder geval bedankt voor de tip en het meedenken.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Inmiddels een proefritje gemaakt (indrukwekkend!) en besloten qua kleur. Het gaat toch zwart worden .
Staan er een aantal op voorraad, dus als de leasemaatschappij/werkgever snel werkt, kan ik ook snel rijden.
ros00232 schreef:Inmiddels een proefritje gemaakt (indrukwekkend!) en besloten qua kleur. Het gaat toch zwart worden .
Staan er een aantal op voorraad, dus als de leasemaatschappij/werkgever snel werkt, kan ik ook snel rijden.
Kannie wachten, nu ik definitief besloten ben!
Jammer van de kleur, verder wel gaaf
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km