Toen ik aankwam, en een uur later nog:

Toen ik na 3 uur weer weg ging (ik had er tegen over geparkeerd):

Beide typisch electrische auto's...


Lekker duidelijk! Wijst die pijl naar om de hoek of zo? Ook dit is geen rechtsgeldig bord.....LightningBlue schreef:Tja afgelopen zaterdag was het in Ede ook zo ver. Heel irritant aangezien Ede voor mij net een batterijlading ver is; ik moest op benzine terug...
Toen ik aankwam, en een uur later nog:
Toen ik na 3 uur weer weg ging (ik had er tegen over geparkeerd):
Beide typisch electrische auto's...
Mee eens, een verbodsbord maakt toch altijd meer indruk dan een blauwe met informatief onderbord. Van de andere kant, op de foto is te zien dat de invalidenparkeerplaats ook geen kruis op de weg heeft en toch zal niemand het in z'n hoofd halen daar illegaal te parkeren. Misschien een kwestie van wennen, maar als er niet gehandhaafd wordt (of kan worden) kan dat best even durenbennyvw schreef:Aan de andere kant is de aanduiding niet altijd duidelijk genoeg. Zoals ook op de foto, als je niets hebt met elektrisch rijden kan ik me wel voorstellen dat je dit niet ziet als een parkeerverbod voor die plek.
Een kruis op de weg werkt gewoon veel beter. Of een EV-logo.
Beste heer van der Woerd,
Dank voor uw bericht. Hierbij de gevraagde informatie:
Algemeen
Binnen de gemeente Ede zijn in totaal 7 laadpalen met elk twee aansluitingen gerealiseerd in samenwerking met de stichting E-laad (zie bijgevoegde foto voor het type laadpaal dat is geplaatst op deze 7 locaties). De locaties kunt u vinden op: http://www.oplaadpunten.nl (5 in Ede, 1 in Lunteren en 1 in Bennekom). In het voorjaar worden nog 4 laadpalen geplaatst: locatie is nog niet duidelijk.
Antwoord op vragen
De laadpaal locatie Kuiperplein, Ede bevindt zich op een betaald parkeren terrein met betaling achteraf. Het is betaald parkeren tussen 07.00 en 21.00 uur. Tussen 22.00 en 07.00 uur zijn de slagbomen open en kan gratis uitgereden worden. In de toekomst (onduidelijk wanneer) zal dit parkeerterrein naar 24 uur betaald wijzigen. De overige laadpalen staan op plekken waar geen betaald parkeren geldt.
Voor elk van de 7 laadpalen is 1 parkeerplek middels een Verkeersbesluit gereserveerd voor ladende elektrische auto's. Als er signalen komen dat de laadpaal veel gebruikt wordt kan worden overgegaan tot het toekennen van een tweede parkeerplaats per paal, aangezien elke paal 2 aansluitingen heeft.
Uw opmerking over de bebording is bij ons onder de aandacht: de E8-borden worden vervangen door E4-borden. Ook wordt de aanwijspijl schuin naar beneden geplaatst om het duidelijker te maken. We hebben er overigens bewust voor gekozen de bebording tussen de 2 parkeerplaatsen in te zetten om straks makkelijk een extra pijl op het onderbord te kunnen zetten en zo de 2e parkeerplaats toe te kennen aan de laadpaal, zonder nog weer een extra paal met borden neer te hoeven zetten.
Alex schreef: Van: Alex van der Woerd [mailto:alexvanderwoerd@dutchtrafficconsult.nl]
Verzonden: dinsdag 20 november 2012 9:10
Aan: info@ede.nl
Onderwerp: vragen over oplaadpunten elektrische auto's
Het is een collega EVrijder opgevallen dat in Ede het volgende bord wordt gebruikt, voorzien van een tekst "uitsluitend voor opladen elektrische voertuigen" en een horizontale pijl. Vervolgens worden de plekken bezet door "gewone" auto's en heeft de EV-rijder het nakijken.
Het gebruikte bord is een niet rechtsgeldig verkeersbord. Het is dus onmogelijk om automobilisten die hier in de fout gaan, eventueel te bekeuren. Verder kunnen wij het ons voorstellen dat voor veel mensen het onderbord onduidelijk is. Want waar wijst de pijl naar? Als het de bedoeling is om één parkeervak te reserveren, is het veel duidelijker om dat op dezelfde manier te doen als de naastgelegen invalidenparkeerplaats. Overigens kunnen deze twee doel-parkeervakken elkaar juist weer versterken. Dat is iets waar andere wegbeheerders nog wat van kunnen leren.