Pagina 2 van 4
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: za 22 dec 2012, 21:32
door chevy
Grasbaal schreef:Poul schreef:Maar heeft die Outlander ook meer bereik dan een Ampera?
Poul
Op stroom vergelijkbaar met Ampera, op benzine door een grotere tank veel meer.
De fiscale voordelen zijn alleen minder gunstig als de Ampera:
http://www.autoweek.nl/nieuws/20727/mee ... ander-phev
Waarom is ie fiscaal minder gunstig ?
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 12:22
door Ivo
Omdat hij vanaf 2014 in de 7% valt, maar dat is volgens mij ook zo voor de Ampera, als je daarna begint met rijden.
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 13:56
door Marcel
En wat gebeurt er nou als je hem na 1-1-2014 plat rijd?
Hoe zit het dan met de mia vamil en die 60 maanden etc.?
Volgens mij kom je er erg slecht mee weg,
want een nieuwe onder dezelfde voorwaarden zit er dan niet meer in.
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 15:36
door Odiebla
Ivo schreef:Omdat hij vanaf 2014 in de 7% valt, maar dat is volgens mij ook zo voor de Ampera, als je daarna begint met rijden.
Alle lease contracten vanaf 1/1/2014 vallen voor de Ampera en Outlander en Prius PIP onder de 7% regeling ja. Alleen de Leaf blijft 0%... Huidige contracten blijven tot einde leasetermijn onder de oude regeling vallen.
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 16:12
door Alex
Odiebla schreef:Alle lease contracten vanaf 1/1/2014 vallen voor de Ampera en Outlander en Prius PIP onder de 7% regeling ja. Alleen de Leaf blijft 0%.
Op
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ijke_autos lees ik het anders. Voor zover ik kan zien is de laagste categorie 50 gr of minder en bestaat er geen 0gr categorie.
Maar goed, ik ben geen fiscalist heb slechts verstand van verkeer en vervoer.
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 17:26
door mc_alistair
Alex schreef:Odiebla schreef:Alle lease contracten vanaf 1/1/2014 vallen voor de Ampera en Outlander en Prius PIP onder de 7% regeling ja. Alleen de Leaf blijft 0%.
Op
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ijke_autos lees ik het anders. Voor zover ik kan zien is de laagste categorie 50 gr of minder en bestaat er geen 0gr categorie.
Maar goed, ik ben geen fiscalist heb slechts verstand van verkeer en vervoer.
Heb de link van Alex bekeken en intrepeteer het ook zoals Alex, m.a.w. In 2014 is iedereen (met een nieuw leasecontract) aan de beurt met minimaal 7% bijtelling.
Wel grappig om te zien dat je blijkbaar vanaf 2015 geen auto's meer kan/mag leasen die meer dan 111gram CO2 uitstoten

(sorry meneer nee dit mag niet, want het staat niet in ons tabelletje)
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 17:28
door Marco
Eind 2013 gaan mensen dus allemaal vragen het kenteken op december '13 te laten zetten ipv jan '14 om lagere bijtelling te krijgen. Meestal wil men juist een kenteken van een nieuw jaar hebben.
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 19:03
door mc_alistair
Marco schreef:Eind 2013 gaan mensen dus allemaal vragen het kenteken op december '13 te laten zetten ipv jan '14 om lagere bijtelling te krijgen. Meestal wil men juist een kenteken van een nieuw jaar hebben.
Idd...

Ik denk dat het zelfs in sommige gevallen goedkoper gaat worden om in Q4 van 2013 je lease auto in te leveren (en dus contract boete betalen) en weer een nieuw contract af te sluiten voor 60 maanden.

Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 19:23
door Alex
Marco schreef:Eind 2013 gaan mensen dus allemaal vragen het kenteken op december '13 te laten zetten ipv jan '14 om lagere bijtelling te krijgen. Meestal wil men juist een kenteken van een nieuw jaar hebben.
Een dergelijke (toen legale) truc haalde Athlon dit voorjaar uit met 14%- auto's die per 1 juli 2012 20%-auto werden. Voor contracten die na 1 juli afliepen, werden de nieuwe auto's al vóór 1 juli te naam gesteld. E.e.a. werd gefinancierd door de Rabobank. Was voor Athlon op de één of andere manier nog lucratief ook.
Re: Wat als morgen total loss?
Geplaatst: zo 23 dec 2012, 19:39
door Odiebla
Zoals het daar staat lijkt het 0% tarief inderdaad in zn geheel te verdwijnen. Dat is opmerkelijk, want enige tijd geleden was er nog sprake van dat alleen de Plugin Hybrides of EV's met RE eruit geknikkerd werden en dat de Leaf ed wel 0% zou blijven. Blijkbaar kost die hele 0% regeling de staat teveel... In dat geval vraag ik me sterk af of de Leaf nog een hele populaire auto gaat blijken en blijven...
Maar goed, onze overheid is momenteel net zo betrouwbaar als de weersvoorspelling van het KNMI en regelingen kunnen nog aangepast worden. Ik sluit ook helemaal niet uit dat de 0% regeling voor bestaande contracten opengesloopt gaat worden en dat wij ook keurig naar het 7% tarief verhuizen. Maar goed, dat heb ik ingecalculeerd en zelfs als ik nu direct naar de 7% verhuis ben ik nog dik 100 euro per maand en dus krap 5000 euro over de hele leasetermijn goedkoper uit in vergelijking met de oude Prius met 14%...