Pagina 2 van 3
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: di 02 jul 2013, 11:58
door Alex
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: di 02 jul 2013, 19:25
door Mike Philippens
Riconl schreef:Eigen bijdrage? Die je dan weer terug moet krijgen via de belasting?
Mijn werkgever vraagt geen eigen bijdrage bij een 0% auto want dat is niet correct zegt hij.
Ik rij straks dus de volt voor 0 euro
Niet correct? Die volg ik niet.
De eigen bijdrage is (bij ons) gebaseerd op het leasebedrag dat je mag 'opmaken'. Neem je een auto die meer kost, moet je zelf het verschil bijbetalen. En je hoeft er niets voor te doen, want de bijtelling houdt je baas ook automagisch in, en ook de bijdrage wordt dan verrekend. Bij ons iig wel. Dus ik betaal straks alleen maar een klein beetje eigen bijdrage. Tenzij hij zich ook ineens zoiets bedenkt. Maar dat moet ik nog even afwachten. De komende weken wordt eea duidelijk.
Maar ik begrijp nu ook dat die Eye camera voor mij geen toegevoegde waarde (meer) heeft. Ik meende dat je dan ook adaptieve cruise control had, maar dat is niet zo. Dus de Volt in de luxe uitvoering heeft alles wat de Ampera ook heeft. Nu nog even kijken of ik iets kan vinden van de verschillen tussen het Ampera 2013 model en de Volt 2012 (of dat het nieuwe model Volt toch nog te krijgen is dit jaar).
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: di 02 jul 2013, 19:51
door Riconl
Nou als je normaal een bijdrage aan je werkgever betaald dan mag je dat weer in mindering brengen op je bijtelling bij de belasting.
Maar als je geen bijtelling betaald krijg je dus geld terug zou je zeggen.
Om deze reden vraagt mijn werkgever bij een 0% auto ook geen prive bijdrage.
Tja ik vind het helemaal prima...leaseauto met echt 0euro kosten.
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: di 02 jul 2013, 20:49
door Mike Philippens
Riconl schreef:Nou als je normaal een bijdrage aan je werkgever betaald dan mag je dat weer in mindering brengen op je bijtelling bij de belasting.
Maar als je geen bijtelling betaald krijg je dus geld terug zou je zeggen.
Om deze reden vraagt mijn werkgever bij een 0% auto ook geen prive bijdrage.
Tja ik vind het helemaal prima...leaseauto met echt 0euro kosten.
Hmm...ik zal het eens voorleggen. Hij heet Henk, maar ik heb nooit Gekke er voor zien staan...
[edit]
Ik zie trouwens dat ze in de VS meer keuze hebben in interieurkleuren dan hier. Hier krijg je alleen zwart/wit, met dat foeilelijke wit glanzende dashboard (yuk!), maar in de VS kun je kiezen uit diverse bekledingkleuren én donkere accenten, wat neerkomt op een donker dashboard.
Volgens mij willen ze gewoon niet dat de Volt teveel op de Ampera lijkt, want ze vragen meer voor de Ampera. Het moet een beetje het achterlijke broertje blijven zo te zien.
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: di 13 aug 2013, 09:58
door Ty85
Ik heb gisteren een voor een Volt getekend. De voornaamste reden was het enorme prijsverschil.
Ik krijg nu een Volt LT (model 2013) omgebouwd naar een LTZ, met navi en achteruitrij camera ingebouwd. Ik heb geen witte midden console (wat ik eigenlijk wel jammer vond), maar een zwartgrijze (de foto boven mij rechts onderin). Met een achterkant in dezelfde witte carrosserie kleur. Accucapaciteit van extra 0,5 kwh, dus 16,5.
Ik vind ze beide praktisch hetzelfde rijden, met enig voordeel naar de Volt toe.
Beste prijs die Opel mij kon geven voor een 2012 model was 44K (51K zonder korting). Door voor de volt te kiezen ben ik nog een keer extra, tienduizend euro voordeliger uit.
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: wo 14 aug 2013, 08:35
door goirke
Riconl schreef:Nou als je normaal een bijdrage aan je werkgever betaald dan mag je dat weer in mindering brengen op je bijtelling bij de belasting.
Maar als je geen bijtelling betaald krijg je dus geld terug zou je zeggen.
Om deze reden vraagt mijn werkgever bij een 0% auto ook geen prive bijdrage.
Tja ik vind het helemaal prima...leaseauto met echt 0euro kosten.
Nee er kan nooit sprake zijn van een 'negatieve' bijtelling.
Normaal gesproken gaat de eigen bijdrage van de bruto bijtelling af. Vervolgens wordt de eigen bijdrage netto in mindering gebracht op het inkomen. Als je geen bijtelling hebt, valt er bruto niks te verrekenen dus is de eigen bijdrage puur een netto post die in mindering komt op je inkomen. Was het maar zo'n feest dat je geld terug zou krijgen

Re: Volt of Ampera
Geplaatst: wo 14 aug 2013, 11:29
door Riconl
Zal niks tegen mijn baas zeggen.....betaal nu niks dus hou het liever zo

Re: Volt of Ampera
Geplaatst: wo 02 okt 2013, 10:04
door Gerto
Ik wist niet dat je een LT om kon laten bouwen naar een LTZ. Ik zou het vooral fijn vinden de airbag uit te kunnen zetten wat niet in de LT kan, wel in de LTZ (zodat onze baby naast me kan als ik in mijn eentje in de auto zit: handig ivm speentje

). Heb je de LT om laten bouwen naar een LTZ ivm lagere prijs/cataloguswaarde?
Ik overweeg nog een Volt aan te schaffen dit jaar (of Ampera, maar die is overal duurder). Ben er alleen pas net achter dat er de afgelopen maanden zeer goede Volt acties zijn geweest... Net achter het net gevist helaas

Of weet iemand nog een goede actie?!
Zo ja, graag hier reageren: Beste Volt/Ampera deals?
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: wo 02 okt 2013, 15:46
door Norbert
Gerto schreef:Ik wist niet dat je een LT om kon laten bouwen naar een LTZ. Ik zou het vooral fijn vinden de airbag uit te kunnen zetten wat niet in de LT kan, wel in de LTZ (zodat onze baby naast me kan als ik in mijn eentje in de auto zit: handig ivm speentje

). Heb je de LT om laten bouwen naar een LTZ ivm lagere prijs/cataloguswaarde?
Ik overweeg nog een Volt aan te schaffen dit jaar (of Ampera, maar die is overal duurder). Ben er alleen pas net achter dat er de afgelopen maanden zeer goede Volt acties zijn geweest... Net achter het net gevist helaas

Of weet iemand nog een goede actie?!
Zo ja, graag hier reageren: Beste Volt/Ampera deals?
Huh?

Heb ik dan een LTZ omgebouwd naar LT?? of verschild dit per 2012|2013 model?
Ik kan de airbag voor uitzetten via een sleutel in het handschoenkasje, maar heb toch echt een LT.
Thans ik heb het nog nooit geprobeerd, maar met een kleine op komst, gaat dat wel gebeuren.
Ik zal onaangenaam verrast zijn als het niet blijkt te kunnen.
Aanvulling:
Even rond gezocht, volgens mij zit er gewoon altijd een uitschakelbare passagiers airbag in.
Re: Volt of Ampera
Geplaatst: wo 02 okt 2013, 17:44
door Gerto
Huh?

Heb ik dan een LTZ omgebouwd naar LT?? of verschild dit per 2012|2013 model?
Ik kan de airbag voor uitzetten via een sleutel in het handschoenkasje, maar heb toch echt een LT.
Thans ik heb het nog nooit geprobeerd, maar met een kleine op komst, gaat dat wel gebeuren.
Ik zal onaangenaam verrast zijn als het niet blijkt te kunnen.
Aanvulling:
Even rond gezocht, volgens mij zit er gewoon altijd een uitschakelbare passagiers airbag in.
Volgens de officiele chevrolet volt site zit er geen uitschakelbare airbag voor:
Passagiers airbag met handmatige uitschakeling vóór
http://www.chevrolet.nl/modellen/volt/u ... aties.html
(vergelijk beide uitvoeringen via het uitklapvak bovenaan en klik dan op "veiligheid")
Maar jij hebt die van jou toch omgebouwd? Wellicht heeft de ombouwer ook deze mogelijkheid 'aangezet'?