Pagina 2 van 6
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: za 04 mei 2013, 10:50
door ElectricRene
te weinig accu en te veel benzine verbruik, dat is het simpel gezegd.En houden van doorrijden.
nu 4,7/100
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: za 04 mei 2013, 11:17
door jpfAmperA
Blijf er duidelijk onder
Zal vaker in de sport en/of standby mode moeten gaan...
Laatste tankbeurt: 15 dec 2012
Laatste keer ICE on: 27 maart 2013
Wacht in spanning onderhoudsinterventies af
Groet, Hans.
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: za 04 mei 2013, 11:19
door japio
Lifetime in de auto wordt positief weergegeven want het getal wordt nogal optimistisch afgerond

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: zo 05 mei 2013, 08:56
door ArjanB
Nogal simpel. Ik heb geen vast woon - werk verkeer traject. Kom wel veel bij klanten, maar dat is gemiddeld 110 km. Dus het verbruik is nu 4.5.
Wat enorm zou schelen is een accu die 200 km zou halen (en opgeladen kan worden via de thuislader in 8 uur)
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2013, 19:40
door jpfAmperA
japio schreef:Lifetime in de auto wordt positief weergegeven want het getal wordt nogal optimistisch afgerond

Valt erg mee: met een totaal verbruik van 84,8 liter fossiele brandstof ging vandaag bij 8.927 gereden kilometers het 'lifetime verbruik' van 1,0 naar 0,9 l/100 km, ofwel bij een gemiddelde van 0,9499...
Hoe nauwkeurig wil je het hebben?
De dagteller A, die op 1,2 kilometer na de totaal afgelegde afstand heeft meegedaan, ging al bij 8.755 kilometers 'om'.
Groet, Hans.
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 09 mei 2013, 07:19
door Daniel
Na 14 maanden gebruik en 33.000 km zit ik nu op een verbruik van 2,7 l per 100 km. Maar dit gemiddelde verbruik zegt weinig: wij zijn twee keer op en neer gereden naar Spanje (dus volledig op de range extender), ik heb daarentegen sinds de laatste tankbeurt (3200 km geleden) maar 11 liter benzine verbruikt (0,4 l per 100 km).
Ik kan tegenwoordig op bijna alle bestemmingen laden! Ik vrees wel de komst van zo'n 10.000 outlanders, dat zal het aantal vrije laadpalen geen goed doen.
Met vriendelijke groet,
Daniel
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 09 mei 2013, 08:11
door Poul
Het gaat bij mij echt weer de goede kant op. 2900 km geleden voor het laatst getankt en nog voor 300 km benzine in de tank. Dat is dus een zeeeeeer laag benzineverbruik sinds Pasen. Slechts een half litertje per 100 km. Daardoor is mijn benzineverbruik inmiddels weer gezakt naar 2,0 liter per 100 km

.
Groeten,
Poul
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 09 mei 2013, 20:14
door japio
Nu bijna 6500km op één tank, op veel ritten heb ik 1/4 tot 1 liter brandstof verbruik...
Aangepaste parameters zouden welkom zijn; een bovengrens van 95% waarbij de RE in het gebied tussen 80 en 95% niet aan kan slaan mag er vandaag nog ingezet worden.
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 09 mei 2013, 23:49
door liedekef
10500 km en ... mijn verbruik: 0,5 l/100km !!!
Ik vind het soms niet leuk dat eens per maand ongeveer de motor opspringt voor een onderhoud , dat verknalt mijn verbruik

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: vr 10 mei 2013, 19:19
door jpfAmperA
Op de 43ste dag nadat de ICE voor het laatst gedraaid had (27 maart 2013) ging vandaag de brandstofmotor in onderhoudsmodus.
Kostte een kwart liter V-Power... Zo wordt het inderdaad lastig om het verbruik omlaag te krijgen!
Komt binnenkort ook nog 'benzine verversen' aan de orde
Groet, Hans.