Pagina 2 van 3
Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: zo 07 jul 2013, 09:10
door spidertje
Alex schreef:
Dit geldt alleen voor nieuwe gevallen. Voor bestaande auto's blijft de 60 maanden 0% gelden en voor auto's van vóór 1 juli 2012 zelfs 0% onbeperkt (als tenaamstelling niet verandert).
Ik heb in het nieuwe voorstel niks gezien over alleen nieuwe gevallen. Waar heb je dat vandaan? Zou al hele stap vooruit zijn hoewel ik uberhaupt dat bijtellingsverhaal in NL een vorm van legale diefstal vind....

Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: zo 07 jul 2013, 09:14
door spidertje
Alex schreef:Hoelang geldt het percentage?
Het percentage van de bijtelling geldt totdat de auto wordt verkocht.
Is het eerste kenteken voor 1 juli 2012 afgegeven, maar is de auto na 1 juli 2012 nog een keer op naam van een ander gezet? Dan geldt het percentage gedurende 60 maanden vanaf 1 juli 2012.
Voor auto’s met een CO2-uitstoot van 50 gram of minder waarvoor voor 1 januari 2012 voor het eerst een kenteken is afgegeven, geldt het percentage tot 1 januari 2017. Dit percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt of als een andere werknemer de auto gaat gebruiken.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _juli_2012
Dit beleid wil men nu juist aanpassen volgens het zgn energiecollectief, maw dit is de huidige wetgeving en voorstel is om dit aan te passen. Staat niks in over bestaande gevallen te ontzien in dat voorstel voor zover ik dat heb kunnen lezen. 2014 zal men wellicht wel niet halen maar 2015 zeker wel
Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: zo 07 jul 2013, 09:25
door spidertje
Michael schreef:Ach met die 8% kan ik best wel leven daar is het absoluut geen vervelende auto voor, maar laten we dan al die old timers ook gewoon gaan belasten. Ik zie genoeg chips en cola figuren hier rondrijden met een getunde oldtimert.
Oldtimers worden vanaf 2014 al belast. Idiote maatregel waarmee met een kanon op een mug wordt geschoten. Men hoopte er 156miljoen mee te vangen, na een kleine aanpassing toegejuichd door de bovag omdat de dealers hopen extra autos te kunnen verkopen en onderhouden zal dat zon 135miljoen begroot zijn.
Je ziet nu al enorme export van oldtimers en import plus verkoop ligt grotendeels stil, bedrijven in de oldtimermarkt gaan dadelijk met bosjes tegelijk failliet dus maw deze maatregel gaat amper of geen geld opleveren. Milieu wordt er ook geen snars beter van want is bijdrage vd oldtimers aan bv co2 is amper 1-2% zoiets. Bovendien, als je met een auto 30jr rijdt bv is zon auto denk ik beter voor het mileu als eentje waar je 8-10jr mee voorthobbelt, ckr zon energie vretende Volt/Ampera als je tenminste naar het productieproces en accus kijkt.
Btw, met name bv in de terrein autos, Landrover community, zal dit beleid als een doodsteek zijn aangekomen. Die gaan dadelijk 2000 euro of meer wegenbelasting moeten betalen terwijl ze amper op de weg rijden en veelal in het buitenland op voormalige militaire oefenterreinen hun hobby uitvoeren, en dat terwijl paar jaar terug de regelingen juist zijn versoepeld..... Consistent onbetrouwbaar onze overheid!
Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: zo 07 jul 2013, 10:38
door japio
Nog een paar jaar en de kilometerheffing is een feit, dan betaal je naar het werkelijk gebruik.
Een prima plan als het de intentie heeft om de walmende (slaolie gestookte) wagens uit de stad te halen want een MB190 uit 1985 heeft niks met oldtimers van doen.
PS,
http://www.autoweek.com/article/2013050 ... /130439990 0% bijtelling, €0 wegenbelasting en over het hele toerengebied 100% koppel, echte liefhebbers van het terreinwerk sleutelen die diesel er vandaag nog uit

Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: zo 07 jul 2013, 17:54
door spidertje
Waarom moeilijk doen en veel geld uitgeven aan een systeem als kmbeprijzing...??? Onbegrijpelijk!! Weet je iig 1 ding ckr, in het begin vol met fouten en gedoe en miljoenen en miljoenen aan invoeringskosten.
We hebben namelijk al een dergelijk systeem en dat doen we v tanken.... maw maak daar in Europa afspraken over en klaar is kees. Kost niks aan admin of dure systemen en is exact wat men wil bereiken, namelijk betalen voor gebruik. Ik zal wel weer te simpel zijn.....

Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: zo 07 jul 2013, 18:35
door Alex
Om bij je oorspronkelike vraag uit te komen: Bij mijn weten worden bij dergelijke regels de wijzigingen voor nieuwe of gewijzigde gevallen.
Nadeel van het huisige systeem is dat het gaat over BEZIT en niet over GEBRUIK. Als je daarop gaat sturen, kom je op zoiets als kilometerheffing. Overigens is de techniek daarvoor in elke smartphone aanwezig, maar ja, de beveiliging.
Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: zo 07 jul 2013, 22:17
door japio
@Spidertje, dat tanken dat doe ik nu hooguit nog een keer of 6 per jaar

Ook PPO en aardgas adepten komen niet langs de pomp maar rijden wel... Betalen naar gebruik is redelijk.
Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: ma 29 jul 2013, 13:54
door spidertje
japio schreef:@Spidertje, dat tanken dat doe ik nu hooguit nog een keer of 6 per jaar

Ook PPO en aardgas adepten komen niet langs de pomp maar rijden wel... Betalen naar gebruik is redelijk.
Je betaalt al flink, energieprijs is meer dan 75% overheidsgeld......
Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: ma 29 jul 2013, 18:07
door japio
In percentage veel, in absolute zin maar een fractie....
Re: 8% bijtelling vanaf 2014.....???
Geplaatst: di 30 jul 2013, 08:52
door shumway
Is vanalles mogelijk, je krijgt een korting op de bijtelling van 25%.
Als ze in een of ander akkoord besluiten de bijtelling voor electrische auto's met range extender op 30% te zetten betaal je per saldo 5% bijtelling.
Dan wordt er niet voorbij gegaan aan de 60 maanden toezegging die gedaan is (niet 0% maar 60 maanden 25% korting).
En betaal je toch een beetje bijtelling.
Zou zomaar kunnen ......