Als je zonder gekke plugins te werk wilt gaan zou ik Dynamics online bij Microsoft eens bekijken. Je kan ook eens praten met een partner van ons, crmpartners.nl. Die hosten bij ons en richten het hele zaakje voor je in.Ivo schreef:Hmmm, ik ga binnen nu en een paar maanden een keuze maken voor een CRM systeem. Default (want Corporate) is SAP, maar ik ben lang niet overtuigt van de implementatie die ik bij collega bedrijven heb gezien. Nog allemaal te veel veredelde kaartenbak en te weinig verkoopautomatisering.
SAP ERP
-
Razwer
- Stamgast
- km-stand: 17000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera
Re: SAP ERP
- Kiwi
- Bekende
- km-stand: 2500
- Lifetime: 17
- Auto: Ampera-e
- Contacteer:
Dynamics is alleen geschikt voor de kleine ERP omgevingen, met een beperkt aantal functionaliteiten. Verder ben je toch gewoon aan SAP overgeleverd; >90% van de Furtune 500 draait SAP.
Ik ben zelf IT architect bij Heineken; we gebruiken zowel SAP als Dynamics. Die laatste heeft zeker z'n plaats, maar alleen in landen waar SAP te duur voor is en geen gecompliceerde processen en draaien (<10%). En de trend is zeker niet dat we meer richting Dynamics groeie.
Cloud is wel een hype, maar heeft absoluut nadelen. Met name integratie met andere systeem is een nachtmerrie en change management een hel! En de meter gaat pas echt lopen als je aanpassingen wilt..
Ik ben zelf IT architect bij Heineken; we gebruiken zowel SAP als Dynamics. Die laatste heeft zeker z'n plaats, maar alleen in landen waar SAP te duur voor is en geen gecompliceerde processen en draaien (<10%). En de trend is zeker niet dat we meer richting Dynamics groeie.
Cloud is wel een hype, maar heeft absoluut nadelen. Met name integratie met andere systeem is een nachtmerrie en change management een hel! En de meter gaat pas echt lopen als je aanpassingen wilt..
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
En wat is de definitie van klein aantal en beperkte functionaliteiten?
In principe heb ik het over nog geen 40 gebruikers in een verkooporganisatie. Nu nog Exact als financieel en logistiek systeem, dus we kijken eigenlijk alleen maar naar een CRM functionaliteit. Die moet wel uitgebreid zijn, dus meer bieden dan NAW gegevens met een labeltje eraan.
In principe heb ik het over nog geen 40 gebruikers in een verkooporganisatie. Nu nog Exact als financieel en logistiek systeem, dus we kijken eigenlijk alleen maar naar een CRM functionaliteit. Die moet wel uitgebreid zijn, dus meer bieden dan NAW gegevens met een labeltje eraan.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
Razwer
- Stamgast
Voorbeelden?Kiwi schreef:Dynamics is alleen geschikt voor de kleine ERP omgevingen, met een beperkt aantal functionaliteiten.
Bewijs?Verder ben je toch gewoon aan SAP overgeleverd; >90% van de Furtune 500 draait SAP.
Heineken is niet de hele wereld en kantoor automatisering is ook een heel andere klus dan cloud servicing en consultancy. Ik heb grotendeels van mijn carriere kantoor automatisering gedaan en nu ik daar uit ben zie ik wat voor oogkleppen je op hebt als je zo'n baan hebt.Ik ben zelf IT architect bij Heineken; we gebruiken zowel SAP als Dynamics. Die laatste heeft zeker z'n plaats, maar alleen in landen waar SAP te duur voor is en geen gecompliceerde processen en draaien (<10%). En de trend is zeker niet dat we meer richting Dynamics groeie.
och och, ben je er zo eentje... De ouderwetse systeembeheerder word door cloud computing grotendeels uitgefaseerd ja. Vandaar dat het gros er tegen is. Met de vele kantoren van Heineken hebben jullie ook vast het gros van de servers in 1 datacentre staan. Dat is ook een vorm van cloud computing.Cloud is wel een hype, maar heeft absoluut nadelen. Met name integratie met andere systeem is een nachtmerrie en change management een hel! En de meter gaat pas echt lopen als je aanpassingen wilt..
Changes doorvoeren ligt aan de organisatie waar je zaken mee doet. En ja dan gaat de meter lopen, dat is normaal. Die FTE's die normaal rondlopen die je niet meer nodig hebt door die cloud oplossing (jouw baan dus) moeten dan door jouw partner ingezet worden. Dat kost altijd nog minder dan een gedetacheerde in dienst nemen voor die uren. Al met al ben je onder de streep veel minder kwijt. En als je zoveel changes nodig hebt dan moet je je toch wel eens achter je oren krabben of je design wel goed was in den beginne
Eigenlijk ben ik reuze benieuwd wat jouw CV is als IT architect. Job titles doen mij weinig. Bij mijn vorige baan was ik ook IT Architect
Ivo, Wat jij noemt zal Dynamics CRM prima voldoen. Ik raad je sterk aan eens met een partner te gaan praten die dit aanbied. Praten kan nooit kwaad en goede voorlichting is belangrijk.Ivo schreef:En wat is de definitie van klein aantal en beperkte functionaliteiten?
Cloud based is de ROI simpelweg het grootst en ook direct aftrekbaar. Je betaald voor wat je gebruikt. Zelf een server inrichten kost manuren, kennis, licenties, kosten voor de server (verspreid over 5 jaar aftrekbaar met rest bedrag), backups (offsite bij iron mountain kost bergen met geld).
Dynamics is een noemer voor een set verschillende producten. NAV, AX, GP en dus CRM. Jij hebt alleen CRM nodig.
- Ivo
- Beheerder
- Contacteer:
Ik ga me natuurlijk verder verdiepen, maar toeval wilde dat het onderwerp hier op het forum ter sprake kwam.
Ik verwacht eind dit jaar meer concreet info nodig te hebben en ga dan zeker verder praten
Het is gewoon goed om nu al wat voor info te lezen
Ik verwacht eind dit jaar meer concreet info nodig te hebben en ga dan zeker verder praten
Het is gewoon goed om nu al wat voor info te lezen
- Kiwi
- Bekende
- Contacteer:
Oei, ik zat er iets naast. Het was in 'slechts' 76%. Ik heb zelf bij SAP gewerkt, dus ik weet prima waar SAP draait (>92.000 klanten). Ik zal je niet het bewijs in een lijst van een klantenbestand sturen, al kan je een hoop zelf vinden met google. Inmiddels heb ik ook MS omarmt voor bepaalde toepassingen. 'Wij van WC-eend adviseren WC-eend' valt bij mij wel mee. Sterker nog, in een aantal gevallen stuur ik op MS aan.Razwer schreef: ... een hoop quotes...
Ik kan je geen verdere interne info geven helaas. Maar simpliciteit heeft zo ook z'n voordelen. Zo ook het BI onderdeel van MS. Uitermate agile en het werkt snel out of the box, maar ook beperkt in z'n front-end capabilities vergeleken met andere vendors.
Cloud of niet, dat is een discussie zonder eind. Mijn baan staat zeker niet op het spel; een architect bepaald de visie en oplossingsrichtingen van het IT landschap en ook als het cloud oplossingen zijn heb je die nodig.
Klopt, IT architect is bij te veel bedrijven een gedevalueerd begrip. Om je een beeld te geven; ik werk in het Enterprise Architect team, dat je makkelijk op twee handen kan tellen; ja voor heel Heineken Global. Geen gedevalueerd begrip bij ons dus.
- Kiwi
- Bekende
- Contacteer:
Zonder gekke plugins? In CRM zelf misschien.Razwer schreef:Als je zonder gekke plugins te werk wilt gaan zou ik Dynamics online bij Microsoft eens bekijken. Je kan ook eens praten met een partner van ons, crmpartners.nl. Die hosten bij ons en richten het hele zaakje voor je in.Ivo schreef:Hmmm, ik ga binnen nu en een paar maanden een keuze maken voor een CRM systeem. Default (want Corporate) is SAP, maar ik ben lang niet overtuigt van de implementatie die ik bij collega bedrijven heb gezien. Nog allemaal te veel veredelde kaartenbak en te weinig verkoopautomatisering.
Je moet wel al je interfaces naar je andere SAP systemen gaan bouwen! Succes... Alle kosten die je eventueel bespaart aan licentie kosten of hosting, ben je dubbel en dwars kwijt aan je interfaces naar je ERP systeem (FI / CO / PA modules).
En als de interface niet werkt, heb je twee leveranciers die naar elkaar wijzen 'het ligt niet bij ons' en beide partijen houden geen rekening met de interfaces bij upgrades. Er is 1 grote winnaar bij dergelijke spagetti: de implementatie partners, zoals jullie
-
Razwer
- Stamgast
aannames, aannames... Wij zijn geen implementatie partnerKiwi schreef:Zonder gekke plugins? In CRM zelf misschien.
Je moet wel al je interfaces naar je andere SAP systemen gaan bouwen! Succes... Alle kosten die je eventueel bespaart aan licentie kosten of hosting, ben je dubbel en dwars kwijt aan je interfaces naar je ERP systeem (FI / CO / PA modules).
En als de interface niet werkt, heb je twee leveranciers die naar elkaar wijzen 'het ligt niet bij ons' en beide partijen houden geen rekening met de interfaces bij upgrades. Er is 1 grote winnaar bij dergelijke spagetti: de implementatie partners, zoals jullie
Maargoed, steek lekker al je tijd en energie in SAP
Leuk al die vendor lock-in van SAP, maargoed jij was ook Apple (iPhone) gebruiker toch? Zegt genoeg
Maar waar blijft je CV eigenlijk? ik ben reuze benieuwd wat jij allemaal onder je riem hebt. Ik verwacht wel wat gezien je lease budget van 800+
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
Heren, ik kan mij de opwinding voorstellen. Zit ook in het vakgebied. Een goede discussie mag maar laten we a.u.b. niet persoonlijk worden en dit forum informatief houden! Vanaf nu dus graag inhoudelijk reageren en anders gaat dit topic op slot.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Ivo
- Beheerder
- Contacteer:
ik niet, maar goed, dan nog hoeven we niet persoonlijk te worden.Unit106 schreef:Heren, ik kan mij de opwinding voorstellen.