Pagina 2 van 3
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: do 05 dec 2013, 22:54
door Ivo
Op de foto in het aftikel staat wel een speciale Ampera, zo te zien ....

Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: vr 06 dec 2013, 09:39
door JG16
Chevy in Europa was GM onwaardig. Geboren uit een lage US$ koers maar met de visie om onder Opel het markt op te gaan, muv onze Volts en een paar smaakmakende modellen.
Wat een ramp.
Is maar te hopen dat er een formele regeling komt om Volts te laten onderhouden bij select Opel dealers of ideeën om Nefkens de importeurschap te laten overnemen realiteit worden.
Ik heb niets, en dan echt niets gehad aan Chevy NL gehad, waarbij momenteel de 2012 Volt LTZ waarin ik rond rij, door laden van verkeerde software bij een Chevy dealer denkt dat ie een LT is en dan geen 2012 is. Wordt aan gewerkt vanuit Detroit, ben geswitched naar Nefkens hier omdat zij deze auto's wel goed kennen en die zijn dit natuurlijk ook keurig aan het verhelpen is via rechtstreekse contact met de VS... dan weer ook netjes om zich niet al te hard te uiten over de fouten van de "collega" dealer...
Ben zelf een dual, NL en VS-er, ben opgegroeid tussen alle mooie Chevy's. Wat Chevy hier heeft gedaan is gewoon merk moord...
Pfffff...
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: vr 06 dec 2013, 15:34
door Sahaja
Bij van Mill is ook al een terug trek actie te zien......geen Chervolet meer te bekennen.
Komt er dus op neer dat je met al die subsidies nu rondrijdt in een "waardeloze " auto.
Oprijden is waarschijnlijk het enige alternatief.....toch al een pest hekel aan die Amerikanen gehad.
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: vr 06 dec 2013, 21:37
door Joris
Volgens mij is het allemaal niet zo'n drama. Chevrolet als (main)stream merk verdwijnt uit de schappen in Europa maar als je een Camaro, Avalanche of een Corvette wilt kopen zal het merk er zeker zijn alleen ga je dan niet meer naar de Opel dealer. Het verhaal is ook niet dat GM vertrekt uit Europa alleen ze stoppen met die dubbele labels dwz alle onderdelen, kennis etc blijft gewoon bij de Opel verdelers. Mijn garage waar ik de Volt heb gekocht is gewoon de Opel dealer uit het dorp. Dit is daarom ook geen Fisker ,Saab of Rover story waarbij de boel failliet is en je problemen gaat krijgen met onderdelen onderhoud etc.
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: vr 06 dec 2013, 22:52
door Alex
De Chevrolets die blijven worden nu al geïmporteerd door Nefkens in Amersfoort.
BTW De Volt is op een paar onderdelen na gelijk aan de Ampera. En die blijft.
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: za 07 dec 2013, 00:39
door JG16
Opel is natuurlijk ook GM. Als je als Volt rijder bij een GM dealer (lees Opel) voor support kan dan is er niets aan de hand, sterker nog, het is waarschijnlijk een stap vooruit.

Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: za 07 dec 2013, 02:51
door japio
Tenzij je om specifieke redenen juist voor de Chevrolet garage hebt gekozen en straks richting Opel wordt gedwongen.
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: za 07 dec 2013, 03:24
door fam_h
Mmm, met mijn vorige auto, Cadillac BLS, heb ik precies hetzelfde probleem gehad.
Er zijn toen iets van 4 dealers door het land aangewezen die het onderhoud mochten bljven doen.
Lastig vanwege de reistijden maar verder geen last gehad van verminderde service.
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: za 07 dec 2013, 12:29
door Alex
fam_h schreef:Mmm, met mijn vorige auto, Cadillac BLS, heb ik precies hetzelfde probleem gehad.
Dat is toch een omgekatte Saab 93?
Re: chevrolet trek zich terug uit Europa
Geplaatst: za 07 dec 2013, 23:07
door Riconl
Ja je had toch al niks aan Chevrolet NL....zal wel hetzelfde personeel zijn wat ook zijn ding doet voor Opel.
Als dat niet zo is zal ik er geen traan om laten dat ze straks op straat staan want je had er toch niks aan...