Politie Alkmaar staat parkeren niet elektrische auto's toe!

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
HaKa
Vaste klant
km-stand: 85000
Lifetime: 18
Auto: Ampera-e

Re: Politie Alkmaar staat parkeren niet elektrische auto's t

Bericht door HaKa »

Opmerkelijke thread, omdat ik exact op deze zelfde plaats onlangs ook een bekeuring heb ontvangen. In mijn geval was ik naar deze bewuste laadpaal gereden, maar reed er voorbij. Zo'n kleine 50m verder realiseerde ik me dat en ben teruggegaan, om overigens te constateren dat de plek bezet was, wel door een lader. Maar dat stukje terug was dus tegen het verkeer in. Toch een prent per post, terwijl niemand dit heeft kunnen zien ('s avonds in het donker, geen verkeer, ik was niet aangehouden)?
Toch wel, even googelen en er blijken camera's te hangen in dit gebied om criminaliteit te verminderen. Ik ga hier geen discussie voeren of mijn gedrag daaronder valt, maar blijkbaar handhaven ze hier ook op verkeerszaken per camera, dus lijkt me een boete voor foutparkeerders een fluitje van een cent. Er staat nl. een bord bij dat de plek alleen voor laden is bedoeld, net als bij alle andere laadplekken in Alkmaar.
Het jammere in Alkmaar is dan weer, dat ze per paal 1 plek afkruisen, terwijl er 2 contacten aan de paal zitten.
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

HaKa schreef:Opmerkelijke thread, omdat ik exact op deze zelfde plaats onlangs ook een bekeuring heb ontvangen. In mijn geval was ik naar deze bewuste laadpaal gereden, maar reed er voorbij. Zo'n kleine 50m verder realiseerde ik me dat en ben teruggegaan, om overigens te constateren dat de plek bezet was, wel door een lader. Maar dat stukje terug was dus tegen het verkeer in. Toch een prent per post, terwijl niemand dit heeft kunnen zien ('s avonds in het donker, geen verkeer, ik was niet aangehouden)?
Toch wel, even googelen en er blijken camera's te hangen in dit gebied om criminaliteit te verminderen. Ik ga hier geen discussie voeren of mijn gedrag daaronder valt, maar blijkbaar handhaven ze hier ook op verkeerszaken per camera......
Nou, ik weet nog niet zo zeker of dit wel mag. Camera's hangen er voor een speciaal doel, dat is vaak ergens vastgelegd. Ik zou een bezwaar zeker overwegen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Veiligheid is een ruim begrip, ongetwijfeld dat dit woord ergens is genoemd.

Sneu dat boetes uitdelen geen middel meer is maar een doel is geworden. Niet voor niets controleren ze op de provinciale wegen nauwelijks op de gevaarlijke plekken, maar op de stukken waar je prima overzicht hebt en vaak net iets harder rijdt. (100 * 30 euro = € 3000 in een uur :silent: )

Als je je knipper uit had en de afstand was iets korter geweest dan had je het nog op achteruit inparkeren kunnen gooien.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Razwer
Stamgast
km-stand: 17000
Lifetime: 25

Bericht door Razwer »

japio schreef:Veiligheid is een ruim begrip, ongetwijfeld dat dit woord ergens is genoemd.

Sneu dat boetes uitdelen geen middel meer is maar een doel is geworden. Niet voor niets controleren ze op de provinciale wegen nauwelijks op de gevaarlijke plekken, maar op de stukken waar je prima overzicht hebt en vaak net iets harder rijdt. (100 * 30 euro = € 3000 in een uur :silent: )

Als je je knipper uit had en de afstand was iets korter geweest dan had je het nog op achteruit inparkeren kunnen gooien.
Nou dan komt dat de veiligheid juist toch ten goede? als er op een gevaarlijk stuk een controle is moet je eens opletten hoeveel idioten het laatste moment bovenop de rem staan. Dat komt echt de veiligheid niet ten goede. Dus als het op een stuk is waar je wel overzicht hebt, is het wel veilig... :D
sorry, moest even devils advocate spelen ;)
Riconl
Harde kern
km-stand: 237600
Lifetime: 20
Auto: Volt

Bericht door Riconl »

Volgens mij moet je dan doen zoals de Amerikaanse brandweer doet als jij bij een brandkraan parkeert...
Gewoon 2 ramen eruit slaan en de kabel erdoor en hoppa laden maar :D

Wat ik me dan afvraag...mag je dan ik alkmaar ook op invalide parkeerplaatsen staan als je geen invalide bent?
vuur
Bekende
km-stand: 0
Lifetime: 1

Bericht door vuur »

@christiaanjanssen
Dank je wel voor het meedenken Chris. Ik zie in mijn overzicht dat het parkmobile gestopt is, dus de bekeuring dan terecht is. Waarschijnlijk stopt ie met draaien als het scherm op stamby gaat of anders. Dat betekent dat zo'n app voor mij onbetrouwbaar is en ik er niet van op aan kan. Gewoon bonnetje uit automaat is betrouwbaarder. Hoorde het laatst ook van een vriend dat park mobile was gestopt en hij deze echt niet had uit gezet. Wat gebeurd er trouwens als je batterij leeg is. Gaat ie dan wel door? Dat soort dingen.
Wel eens een trots lekker wijf in een Ampera gezien?
vuur
Bekende

Bericht door vuur »

HaKa schreef:Het jammere in Alkmaar is dan weer, dat ze per paal 1 plek afkruisen, terwijl er 2 contacten aan de paal zitten.
Dit is precies waar deze bestuurder (vrouw die er woont) zich achter verschuilt. En de politie geen actie onderneemt. Maar geloof me, de politie Alkmaar die ik echt 3x heb gebeld heeft geen idee wat ze moeten doen. Ze verwijzen mij letterlijk naar de gemeente Alkmaar om mijn klacht te doen. Dit bewijs heb ik zelf op de voicemail. Geloof me, ik ga niet meer naar Alkmaar voorlopig. Vind dit echt heel slecht geregeld en de aso voorrang geven.

Ik ben die 50 meter wel 3x teruggereden, dus ik zal dan 3 bonnen moeten krijgen binnenkort. Dat kunnen ze dus wel. Het gaat om een Volvo. Die asociale vrouw met Volvo zal er denk ik dagelijks staan omdat ze er woont.

Sorry dat ik nu pas je reactie zie vandaar de late reactie.
christiaanjanssen
Vaste klant
km-stand: 53000
Lifetime: 19
Contacteer:

Bericht door christiaanjanssen »

vuur schreef:@christiaanjanssen
Dank je wel voor het meedenken Chris. Ik zie in mijn overzicht dat het parkmobile gestopt is, dus de bekeuring dan terecht is. Waarschijnlijk stopt ie met draaien als het scherm op stamby gaat of anders. Dat betekent dat zo'n app voor mij onbetrouwbaar is en ik er niet van op aan kan. Gewoon bonnetje uit automaat is betrouwbaarder. Hoorde het laatst ook van een vriend dat park mobile was gestopt en hij deze echt niet had uit gezet. Wat gebeurd er trouwens als je batterij leeg is. Gaat ie dan wel door? Dat soort dingen.

Ik gebruik alleen nog Parkmobile en heb nog nooit problemen gehad. Die ene keer in 's-Hertogenbosch had te maken met startproblemen bij de stadswachten en niet met Parkmobile.
Batterij leeg: is geen probleem als je dan maar een manier kunt vinden om je telefonisch af te melden bij Parkmobile. Dat moet ook indien er geen internet verbinding is als je je wilt afmelden.
Parkmobile automatisch gestopt? Is mij een keer overkomen. Ik stond toen echter op een plaats waar je maar beperkte tijd mag parkeren (1 uur); dat had ik niet gezien. Parkmobile weet dat en stopt dan de parkeeractie. Blijf je staan en is er na de maximale tijd een controle dan ben je de sigaar. (Wat ik wel eens doe als ik op zo'n plaats sta is me net voor het eind afmelden en meteen weer aanmelden).
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II
vuur
Bekende

Bericht door vuur »

Dank Chris. Ja dat spelen met aan en afmelden doen vrienden van me. Dat is hun kick van risico's nemen in het echte leven. Ja dan is heel erg. Bij mij was het niet bewust. Weet nogsteeds niet wat het was. Volgens mij had het niet met max 1 uur parken te maken, maar dat zeg ik nu op de gok.

On topic (anders krijg ik stroomstoten van de beheerder).
Politie Alkmaar laat benzine autos staan bij electrisch laden omdat ze niet weten wat te doen. En ook geen actie ondernemen om hier achter te komen.
christiaanjanssen
Vaste klant
km-stand: 53000
Lifetime: 19
Contacteer:

Bericht door christiaanjanssen »

vuur schreef:Dank Chris. Ja dat spelen met aan en afmelden doen vrienden van me. Dat is hun kick van risico's nemen in het echte leven. Ja dan is heel erg. Bij mij was het niet bewust. Weet nogsteeds niet wat het was. Volgens mij had het niet met max 1 uur parken te maken, maar dat zeg ik nu op de gok.
Alkmaar heeft een aantal regels, ondermeer maximaal 2 uur parkeren in de binnenstad. Bovendien hoef je maar tot 21.00 uur te betalen. In Amsterdam is dat wel anders.
Als Parkmobile goed werkt, stopt deze vanzelf na 2 uur of om 21.00 uur. Kan het dat geweest zijn?

Christiaan
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II
Plaats reactie