Pagina 2 van 3

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: di 18 feb 2014, 22:09
door japio
joudejans schreef:Snelladen zou ook voor mij de meest gewilde verbetering zijn bij een facelift van de ampera.
Snelladen of sneller laden? Ik zie mezelf niet omrijden en ook geen 20 minuten bij een snellader stilstaan.

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: di 18 feb 2014, 22:51
door joudejans
Ik bedoel snelladen, als ik in 20 minuten weer 80% vulling zou kunnen krijgen dan zou ik hier zeker op wachten en even een koffiestop inlassen hiervoor.

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 01:02
door Robampera
joudejans schreef:Ik bedoel snelladen, als ik in 20 minuten weer 80% vulling zou kunnen krijgen dan zou ik hier zeker op wachten en even een koffiestop inlassen hiervoor.
idd, en zou hier gewoon mijn afspraken op aanpassen en de tijd om te laden gebruiken om ff te lunchen

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 07:47
door Norbert
joudejans schreef:Ik bedoel snelladen, als ik in 20 minuten weer 80% vulling zou kunnen krijgen dan zou ik hier zeker op wachten en even een koffiestop inlassen hiervoor.
Bij de Ampera/Volt is 80% = 56km op een zomerdag. Met het weer van nu 44km.
Is dit je 20 minuten wachten waard?

Een ChaDeMo snellader levert +- 136km/30minuten, dus in theorie heb je daarmee de Ampera/Volt in 15 minuten vol geladen. Hier zou ik ook even een stop voor inlassen, persoonlijk.

Re: Fastned bij Palmpol langs A1 Amersfoort ri. Apel

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 07:52
door Norbert
volt-NL schreef:Moet er niet aan denken dat ik wachtrij moet staan op te kunnen laden. Stel je voor, iedere 30min 1 plekje naar voren :cry:
Dit is al realiteit bij de superchargers van tesla in de US, heb ik vernomen. Goed daar rij je na een half uur laden weg met een range van 320km. Dus je hoeft niet iedere dag te laden.
volt-NL schreef:Mijn volgende auto wordt in ieder geval eentje met een snel lader!
Dit gevoel heb ik nu ook, en als ik die 'backup' heb; verwacht ik niet dat er nog een range-extender in hoeft.

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 11:33
door Poul
Norbert schreef: Een ChaDeMo snellader levert +- 136km/30minuten, dus in theorie heb je daarmee de Ampera/Volt in 15 minuten vol geladen. Hier zou ik ook even een stop voor inlassen, persoonlijk.
Bij een rit van zo'n 130 km mag je onderweg dus twee keer koffie drinken, elke keer na 44 km. Dat is dus na een klein half uurtje rijden. Je reistijd wordt dan twee uur ipv anderhalf. Ik zie mijzelf dat niet doen, ik wil ook nog wel een keer op de plaats van bestemming aankomen. :) ;)
Snelladen heeft wat mij betreft alleen zin in combinatie met een sterk vergrote range. Anders is het weggegooid geld.

Groeten,
Poul

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 12:19
door Norbert
Ik snap je punt wat betreft reistijd, Poul. En ben het met je eens dat het in verhouding moet staan.
Ik kan me wel scenario's inbeelden waarin dit het geval zou zijn; maar dit is dus erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur.

Ik vraag me af wat jou een voldoende range zou vinden, maar dan gaan we wel erg off-topic.

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 12:21
door Alex
Poul schreef: Snelladen heeft wat mij betreft alleen zin in combinatie met een sterk vergrote range. Anders is het weggegooid geld.
Terwijl je bij een grotere range dat snelladen minder zult gebruiken, omdat steeds meer bestemmingen binnen je range vallen.

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 12:48
door joudejans
Alex schreef: Terwijl je bij een grotere range dat snelladen minder zult gebruiken, omdat steeds meer bestemmingen binnen je range vallen.
Als je een hele (werk)dag kunt rijden met 1 lading en dan tussendoor niet meer hoeft te laden is heerlijk. De dagen met klanten in de regio heb ik dat, kun je gewoon het parkeerterrein van de klant gebruiken en je hoeft niet te vragen om een stopcontact of een laadpaal in de buurt te zoeken. In het oosten van het land zijn die nog dun gezaaid helaas. De dagen dat ik 212km moet rijden moet ik tussendoor een laadpaal zoeken en hopen dat die nog beschikbaar is enz. De eerste elektrische auto die een range heeft van 220+km in koude omstandigheden ga ik dan ook serieus bekijken :-) Dan is het gewoon elke avond aan de thuislader en klaar, lijkt me heerlijk.
PSje: Tesla kan dat natuurlijk maar die is te duur voor mij.

Re: Grootste ongemak/ergernis/storing Volt-Ampera

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 13:00
door Cherokee
De nieuwe Tesla Model E komt uit in 2015. Prijs in VS minder dan 40.000 dollar, bereik meer dan 300KM, lijkt mij een optie...