wegenbelasting na 2016
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: wegenbelasting na 2016
je kan het overzicht van de laadpalen naar de belasting sturen of invullen en dan verplicht bewaren zouden ze het willen inzien ter controle
dat in combi met de km die je tegenwoordig bij elke werkzaamheden aan de auto boven de X bedrag moet worden opgegeven denk ik dat je een redelijk betrouwbaar beeld kan krijgen of iemand zuinig rijd of niet
bij een gemiddeld verbruik per KM in KWH ( na aftrek van laad verliezen )tegenover het aantal km gereden weet je dus hoeveel je op brandstof hebt gereden gemiddeld.
of maak ik een reken fout.
ben het er mee eens dat je met een ampera heel zuinig kan rijden en tegelijk heel onzuinig en dit aan de bestuurder ligt
ben het er dan ook mee eens dat dit anders zou moeten worden belast.
dat morgot veel kms rijd en daardoor niet kan laden ligt aan de auto die zij heeft uiteindelijk stoot ze wel meer uit en het gaat om de uitstoot.
ik denk dat je met al het actief laden daar waar mogelijk je aardig wat aan co2 compensatie hebt om het deel benzine zo naar beneden te brengen dat het wel weer meevalt
en als je nu eenmaal veel op de weg zit en dus ook de wegen meer belast moet je natuurlijk wat meer betalen.
staat allemaal los van het gewicht want iemand die veel rijd met de zelfde auto en dus gewicht belast de wegen meer maar iemand die bijna niet rijd betaald even veel aan de wegenbelasting.
km registratie ben ik wel voorstander van maar dat hoeft helemaal niet met van die kastjes en allemaal enorme investeringen die men bij de regering wilde doen.
er moet natuurlijk wel een dekkend netwerk zijn van laadpunten.
dat in combi met de km die je tegenwoordig bij elke werkzaamheden aan de auto boven de X bedrag moet worden opgegeven denk ik dat je een redelijk betrouwbaar beeld kan krijgen of iemand zuinig rijd of niet
bij een gemiddeld verbruik per KM in KWH ( na aftrek van laad verliezen )tegenover het aantal km gereden weet je dus hoeveel je op brandstof hebt gereden gemiddeld.
of maak ik een reken fout.
ben het er mee eens dat je met een ampera heel zuinig kan rijden en tegelijk heel onzuinig en dit aan de bestuurder ligt
ben het er dan ook mee eens dat dit anders zou moeten worden belast.
dat morgot veel kms rijd en daardoor niet kan laden ligt aan de auto die zij heeft uiteindelijk stoot ze wel meer uit en het gaat om de uitstoot.
ik denk dat je met al het actief laden daar waar mogelijk je aardig wat aan co2 compensatie hebt om het deel benzine zo naar beneden te brengen dat het wel weer meevalt
en als je nu eenmaal veel op de weg zit en dus ook de wegen meer belast moet je natuurlijk wat meer betalen.
staat allemaal los van het gewicht want iemand die veel rijd met de zelfde auto en dus gewicht belast de wegen meer maar iemand die bijna niet rijd betaald even veel aan de wegenbelasting.
km registratie ben ik wel voorstander van maar dat hoeft helemaal niet met van die kastjes en allemaal enorme investeringen die men bij de regering wilde doen.
er moet natuurlijk wel een dekkend netwerk zijn van laadpunten.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
-
christiaanjanssen
- Vaste klant
- km-stand: 53000
- Lifetime: 19
- Contacteer:
Ik dacht laatst om bij het nieuwe van der Valk in Zwolle even te lunchen en te laden. Wel een hele straat laders voor tesla's maar geen enkele plek voor een Ampera (of andere niet Tesla). Ben het helemaal eens met het gebrek aan laadpunten in het oosten en noorden van het land.Ik was van de week bij de Federatie Technologie Branches in Leusden. Geweldig! wel 15 laadpalen op een rij. Helaas was er niet eentje openbaar en kon ik dus niet laden![]()
.
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II
- gl640
- Harde kern
even heropenen!
wat ik nu na gisteren begrijp is het volgende
2016 gaan we de helft van het gewicht min 125 kilo aan wegen belasting betalen
de MRB gaat met een wopping 2 % omlaag. ( 1 x per maand een extra frikandel )
dit blijft zo tot en met 2018
in 2019 zouden we 300kilo van het gewicht mogen aftrekken en over het restant de volle mep betalen.
eigenlijk rijd ik niet in dit soort van grote autos! mede door de kosten ervan!
maar 2e hands, geen wegenbelasting en goedkoper rijden door stroom maakte dit mogelijk
anders had ik wel en aygo plugin gereden maar die bestaat niet helaas.
tot 2019 kan ik het nog wel volbrengen maar in 2019 moet ik me toch achter mijn oren krabben!
helaas is er nog steeds geen alternatief
mogelijk in 2019 wat 2e hands I3 met RE op de markt.
maar dan is de ampera/volt al geen cent meer waard want de 8 jaar accu garantie is dan over 1 jaar ook verlopen.
zolang deze autos nog lang geen gemeengoed zijn moet vind ik dit soort van maatregelen nog worden tegen gehouden.
wat ook jammer is dat de minister zegt dat omdat veel mensen de plugins niet gebruiken maar vaak op benzine rijden daar wat aan moet worden gedaan
dus wij de mensen die er wel alles aan doen om zoveel mogelijk op stroom te rijden zijn nu de dupe.
ook een beetje stom natuurlijk want elke idioot wist dat de regels zoals voorgesteld voor 0% bijtelling dit effect zouden gaan hebben onder de lease rijders.
de hele regel is zo opgezet dat het alleen maar ging om de zak te vullen van een ook nog beperkte groep.
ze hadden gelijk stimulering voor alle kopers van autos moeten invoeren lease of geen lease en dan niet 5 jaar lang geen enkele bijtelling.
sowieso een bangelijke maatregel! iedere lease rijder steekt 10duizende euros in zijn zak en de rest van de belasting betaler maar dokken.
en dan te bedenken hoe men tegen de prius was zonder wegenbelasting! dat staat in schril contrast tot deze lease affaire.
wat ik nu na gisteren begrijp is het volgende
2016 gaan we de helft van het gewicht min 125 kilo aan wegen belasting betalen
in 2019 zouden we 300kilo van het gewicht mogen aftrekken en over het restant de volle mep betalen.
eigenlijk rijd ik niet in dit soort van grote autos! mede door de kosten ervan!
maar 2e hands, geen wegenbelasting en goedkoper rijden door stroom maakte dit mogelijk
anders had ik wel en aygo plugin gereden maar die bestaat niet helaas.
tot 2019 kan ik het nog wel volbrengen maar in 2019 moet ik me toch achter mijn oren krabben!
helaas is er nog steeds geen alternatief
mogelijk in 2019 wat 2e hands I3 met RE op de markt.
maar dan is de ampera/volt al geen cent meer waard want de 8 jaar accu garantie is dan over 1 jaar ook verlopen.
zolang deze autos nog lang geen gemeengoed zijn moet vind ik dit soort van maatregelen nog worden tegen gehouden.
wat ook jammer is dat de minister zegt dat omdat veel mensen de plugins niet gebruiken maar vaak op benzine rijden daar wat aan moet worden gedaan
dus wij de mensen die er wel alles aan doen om zoveel mogelijk op stroom te rijden zijn nu de dupe.
ook een beetje stom natuurlijk want elke idioot wist dat de regels zoals voorgesteld voor 0% bijtelling dit effect zouden gaan hebben onder de lease rijders.
de hele regel is zo opgezet dat het alleen maar ging om de zak te vullen van een ook nog beperkte groep.
ze hadden gelijk stimulering voor alle kopers van autos moeten invoeren lease of geen lease en dan niet 5 jaar lang geen enkele bijtelling.
sowieso een bangelijke maatregel! iedere lease rijder steekt 10duizende euros in zijn zak en de rest van de belasting betaler maar dokken.
en dan te bedenken hoe men tegen de prius was zonder wegenbelasting! dat staat in schril contrast tot deze lease affaire.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
Ik woon in de provincie Overijssel, voor mij betekend dat:gl640 schreef: 2016 gaan we de helft van het gewicht min 125 kilo aan wegen belasting betalen
2016: 1635 - 125 = 1510 kg > €215 per kwartaal /2 /3 = €35,83 per maand
2019: 1635 - 300 = 1335 kg > €169 per kwartaal = €56,33 per maand
Vind ik nog wel meevallen eerlijk gezegd. (dit is dan berekend met het huidige MRB tarief, zal voor 2019 vast wel weer veranderen....)
Hiervoor reed ik een 2 liter diesel, €136 MRB per maand en minimaal €200 diesel, ben sowieso voordeliger uit... (afschrijving & onderhoud niet meegeteld...
Dan is de vraag, wordt een i3 met RE gezien als een volledige EV, of als Plug-In hybride en valt dan in het reguliere benzine tarief zoals de Volt/Ampera??gl640 schreef: mogelijk in 2019 wat 2e hands I3 met RE op de markt.
Bij mij staat de teller nu op 95k, als er verder niets in mijn werksituatie veranderd komen daar in de komende 3,5 jaar nog zo'n 122k bij, dus in 2019 voor mij sowieso geen garantie meer.
Eerlijk gezegd, ik laat het op z'n beloop en zie wel tegen die tijd..... Er kan nog zoveel veranderen...
Laatst gewijzigd door HenryAmpera op zo 21 jun 2015, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- gl640
- Harde kern
ik reed geen grote auto hiervoor dus voor mij is het sowieso duurder
daar betaalde ik 76 euro per kwartaal voor.
de I3 is neem ik aan een stuk lichter en daarom wilde ik daarvoor kijken niet een puur EV omdat er geen betaalbare is die voldoende aftand kan afleggen zonder te moeten laden.
dus die i3 met RE zal ik zeker ( het is tenslotte een REV zoals de ampera/volt ) MBR voor moeten gaan betalen.
als ze de I3 met RE als puur EV gaan zien moet dat bij de ampera/volt ook zo zijn
de prius plugin en de outlander kunnen niet zonder de verbranding motor want op de snelwegen gaat die er altijd bij draaien als je boven een bepaalde snelheid rijd.
de ampera/volt en de I3 RE hebben daar geen last van!
de I3 is neem ik aan een stuk lichter en daarom wilde ik daarvoor kijken niet een puur EV omdat er geen betaalbare is die voldoende aftand kan afleggen zonder te moeten laden.
dus die i3 met RE zal ik zeker ( het is tenslotte een REV zoals de ampera/volt ) MBR voor moeten gaan betalen.
als ze de I3 met RE als puur EV gaan zien moet dat bij de ampera/volt ook zo zijn
de prius plugin en de outlander kunnen niet zonder de verbranding motor want op de snelwegen gaat die er altijd bij draaien als je boven een bepaalde snelheid rijd.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
De i3 met RE zit in een andere bijtellingscategorie dan de volledig elektrische i3. Zonder RE in de 4% en met in 7%. Geeft denk ik al een antwoord op de vraag.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
€76 per kwartaal? Dan was dat een klein en zuinig benzine autootje, en rijdt je vast niet de +/- 35,000 km per jaar die ik rijdt.gl640 schreef:ik reed geen grote auto hiervoor dus voor mij is het sowieso duurder
Waarom dan een Volt en geen Leaf of Zoe???? Een i3 zonder RE zou voor mij, kwa dagelijkse ritten al wel haalbaar zijn, alleen voor de langere afstanden /vakanties wat lastiger. (1 auto huishouden hier, mijn vrouw heeft geen rijbewijs, dus 2e ICE auto niet zinvol.)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- gl640
- Harde kern
alex dank!
mbt de post eronder waarom een volt en geen leaf.
nou dacht dat ik dat al had gezegd maar ik moet ook wel eens verder dan wat de leaf kan! en dat is niet altijd geplant.
een 2 e auto erbij dus 1 leaf en 1 hybride voor de langere afstanden is zeker geen optie haha.
wilde graag zoveel mogelijk elektrisch rijden liefs nooit meer op benzine.
als enige komt dan een 2e hands volt/ampera om de hoek kijken ! qua 2e hands aanschaf prijs ( rekening houdende met de lagere kosten MRB 0 euro en lagere brandstof kosten ) en qua mogelijkheden ( generator ) als enige optie dus.
op dit moment.
mbt de post eronder waarom een volt en geen leaf.
nou dacht dat ik dat al had gezegd maar ik moet ook wel eens verder dan wat de leaf kan! en dat is niet altijd geplant.
een 2 e auto erbij dus 1 leaf en 1 hybride voor de langere afstanden is zeker geen optie haha.
wilde graag zoveel mogelijk elektrisch rijden liefs nooit meer op benzine.
als enige komt dan een 2e hands volt/ampera om de hoek kijken ! qua 2e hands aanschaf prijs ( rekening houdende met de lagere kosten MRB 0 euro en lagere brandstof kosten ) en qua mogelijkheden ( generator ) als enige optie dus.
op dit moment.
- equipo
- Newbie
- km-stand: 48000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Brief van de belastingdienst gehad. Wordt niet gesproken over de helft van het gewicht, maar "de helft van de belasting voor een gewone personenauto". Ik weet niet precies wat de accu weegt, maar gaan we dan niet nog meer betalen dan iemand met een gewone auto in dezelfde klasse?
- gl640
- Harde kern
ik vind een yaris of aygo wel een gewone auto
dus dat delen door 2
waarom schrijven ze niet gelijk wat het gaat kosten en of welk gewicht we vanuit moeten gaan.
dus dat delen door 2
waarom schrijven ze niet gelijk wat het gaat kosten en of welk gewicht we vanuit moeten gaan.