Pagina 2 van 2

Re: Ford C MAX

Geplaatst: di 09 jun 2015, 09:01
door ArjanB
Ik denk dat dit komt doordat de motor bijspringt zodra er veel vermogen gevraagd wordt.
Dus efficiƫnter gebruik van de beschikbare accu.

Klopt niet helemaal maar zie het als een " kick down" effect. Zodra je normaal rijd zal de accu stroom leveren, zodra je het pedaal intrapt neemt de 2 liter motor het over of leveren ze beide vermogen.
Op deze manier put je de accu minder snel uit.

Overigens is het " kick down" effect wel samen met een flink motor geluid, volgens opgave loopt deze dan 6000 toeren.
Dit zal wel het stukje zijn waar autoweek het over had.

Bij normaal gebruik loopt de benzinemotor zo rustig dat je hem niet voelt / hoort.

Re: Ford C MAX

Geplaatst: di 09 jun 2015, 10:13
door shumway
Er is nog een hoop te halen in het electrisch/hybride rijden.

Kijk maar naar de Volt, hier ligt een aftandse motor in, die eigenlijk maar een uit aan stand heeft.
Als je hier in een volgende versie een geavanceerde generator in legt ipv automotor, de accucapaciteit wat opkrikt.

Re: Ford C MAX

Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:50
door japio
Zelfs dan blief ik geen amerikaan meer :lol:

Re: Ford C MAX

Geplaatst: wo 10 jun 2015, 09:17
door shumway
Ja, daar heb je een punt

Re: Ford C MAX

Geplaatst: ma 15 jun 2015, 15:21
door Morgoth
Nou... Als je 2 uur rijdt over een ritje van 90 km is dat helemaal niet netjes als je dan ook nog eens 5 liter brandstof verstookt.

Re: Ford C MAX

Geplaatst: za 10 okt 2015, 12:07
door ArjanB
Morgoth schreef:Nou... Als je 2 uur rijdt over een ritje van 90 km is dat helemaal niet netjes als je dan ook nog eens 5 liter brandstof verstookt.
Bedoel je de 2 uur uit het plaatje wat ik gepost heb ?
Dat is de oplaadtijd....