Nieuw op het ampera/volt forum
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Juist in de grote steden bij die vierkante grijze kasten kreeg ik de ene na de andere storingsmelding.
Maar los daarvan: bij de Nissan hoef ik er dus helemaal niet over na te denken wat de volgorde is en doet 'ie het altijd. Dat moet te maken hebben de communicatie vanuit/met de auto en je zou denken dat dat softwarematig op 99,9% betrouwbaarheid te zetten is. Zo denkt deze eenvoudige ziel er althans over.
Maar los daarvan: bij de Nissan hoef ik er dus helemaal niet over na te denken wat de volgorde is en doet 'ie het altijd. Dat moet te maken hebben de communicatie vanuit/met de auto en je zou denken dat dat softwarematig op 99,9% betrouwbaarheid te zetten is. Zo denkt deze eenvoudige ziel er althans over.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
Fantus
- Newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 19 nov 2015, 21:39
- km-stand: 160000
- Lifetime: 3
- Auto: Ampera
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Ik betwijfel of er ooit een update zal komen voor de laadbetrouwbaarheid.
Inmiddels heb ik wel al een paar keer zonder problemen kunnen laden aan de paal, merk van de paal weet ik niet want er staat verder niks op.
Zal wel een behoorlijke tegenvaller zijn om van een ampera naar een leaf over te stappen, of valt dat nog wel mee?
Inmiddels heb ik wel al een paar keer zonder problemen kunnen laden aan de paal, merk van de paal weet ik niet want er staat verder niks op.
Zal wel een behoorlijke tegenvaller zijn om van een ampera naar een leaf over te stappen, of valt dat nog wel mee?
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn 
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Wat bedoel je hiermee? Gaat het om de laadpalen, je auto of je eigen kunnen?Fantus schreef:Ik betwijfel of er ooit een update zal komen voor de laadbetrouwbaarheid.
Ik heb van de ruim 1000.000 km er zeker 80.000 elektrisch gereden en gebruik alleen openbare laadpalen. Het gaat vrijwel altijd goed.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Dat zijn heel veel kilometers 
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
mmm, rondrijden in een Datsun.........NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Mijn laatste 3 publieke laadpogingen; afgelopen weekend de laadpaal aan het driekolommenplein in Aalsmeer dood, een week eerder de laadpaal op het Stationsplein in Amersfoort in winterslaap en weer een week eerder de laadpaal op Egelenburg in Amsterdam in storing mogen melden. Het rijdt gelukkig een stuk aangenamer zonder beslagen raampjes.Alex schreef:Ik heb van de ruim 1000.000 km er zeker 80.000 elektrisch gereden en gebruik alleen openbare laadpalen. Het gaat vrijwel altijd goed.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
shumway schreef:mmm, rondrijden in een Datsun.........NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
Ik nodig je van harte uit voor een proefritje in mijn Datsun. Als autoliefhebber stond ik niet direct te popelen om Japans te gaan rijden maar het is me 100% meegevallen. Daarbij: de enige auto's waar ik nooit wat mee gehad heb waren een Daihatsu Cuore en Charade en de Honda Insight (van mijn vrouw). De Zweden (Volvo en Saab), Fransen (Renault en Citroën) en Amerikaan (Ampera) hebben altijd tot meerkosten dan de standaardbeurten geleid (onder meerkosten versta ik ook reparaties onder garantie, die heb ik bij de Japanners nooit gehad).
Stuur maar een Pb voor de proefrit
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
klopt ja
ik ben altijd japper berijder geweest ( prive ) en nooit problemen mee gehad!
sta nog te kijken hoe normaal men het vind dat anders autos zoveel extra kosten met zich mee brengen
vraag me af of men dat by design doet zodat de garage ook nog wat te doen hebben.
ik ben altijd japper berijder geweest ( prive ) en nooit problemen mee gehad!
sta nog te kijken hoe normaal men het vind dat anders autos zoveel extra kosten met zich mee brengen
vraag me af of men dat by design doet zodat de garage ook nog wat te doen hebben.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Ga er effe vanuit dat de Cuore en Charade ook van je vrouw waren, valt je dan niet iets op?NeufegliseThierry schreef:shumway schreef:mmm, rondrijden in een Datsun.........NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
Ik nodig je van harte uit voor een proefritje in mijn Datsun. Als autoliefhebber stond ik niet direct te popelen om Japans te gaan rijden maar het is me 100% meegevallen. Daarbij: de enige auto's waar ik nooit wat mee gehad heb waren een Daihatsu Cuore en Charade en de Honda Insight (van mijn vrouw). De Zweden (Volvo en Saab), Fransen (Renault en Citroën) en Amerikaan (Ampera) hebben altijd tot meerkosten dan de standaardbeurten geleid (onder meerkosten versta ik ook reparaties onder garantie, die heb ik bij de Japanners nooit gehad).
Stuur maar een Pb voor de proefrit
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon