Pagina 2 van 3
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: ma 07 dec 2015, 17:24
door NeufegliseThierry
Juist in de grote steden bij die vierkante grijze kasten kreeg ik de ene na de andere storingsmelding.
Maar los daarvan: bij de Nissan hoef ik er dus helemaal niet over na te denken wat de volgorde is en doet 'ie het altijd. Dat moet te maken hebben de communicatie vanuit/met de auto en je zou denken dat dat softwarematig op 99,9% betrouwbaarheid te zetten is. Zo denkt deze eenvoudige ziel er althans over.
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: wo 09 dec 2015, 22:24
door Fantus
Ik betwijfel of er ooit een update zal komen voor de laadbetrouwbaarheid.
Inmiddels heb ik wel al een paar keer zonder problemen kunnen laden aan de paal, merk van de paal weet ik niet want er staat verder niks op.
Zal wel een behoorlijke tegenvaller zijn om van een ampera naar een leaf over te stappen, of valt dat nog wel mee?
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: do 10 dec 2015, 09:45
door NeufegliseThierry
I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: do 10 dec 2015, 10:04
door Alex
Fantus schreef:Ik betwijfel of er ooit een update zal komen voor de laadbetrouwbaarheid.
Wat bedoel je hiermee? Gaat het om de laadpalen, je auto of je eigen kunnen?
Ik heb van de ruim 1000.000 km er zeker 80.000 elektrisch gereden en gebruik alleen openbare laadpalen. Het gaat vrijwel altijd goed.
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: do 10 dec 2015, 10:26
door Morgoth
Dat zijn heel veel kilometers

Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: do 10 dec 2015, 10:58
door shumway
NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
mmm, rondrijden in een Datsun.........
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: do 10 dec 2015, 11:37
door japio
Alex schreef:Ik heb van de ruim 1000.000 km er zeker 80.000 elektrisch gereden en gebruik alleen openbare laadpalen. Het gaat vrijwel altijd goed.
Mijn laatste 3 publieke laadpogingen; afgelopen weekend de laadpaal aan het driekolommenplein in Aalsmeer dood, een week eerder de laadpaal op het Stationsplein in Amersfoort in winterslaap en weer een week eerder de laadpaal op Egelenburg in Amsterdam in storing mogen melden. Het rijdt gelukkig een stuk aangenamer zonder beslagen raampjes.
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: do 10 dec 2015, 15:08
door NeufegliseThierry
shumway schreef:NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
mmm, rondrijden in een Datsun.........
Ik nodig je van harte uit voor een proefritje in mijn Datsun. Als autoliefhebber stond ik niet direct te popelen om Japans te gaan rijden maar het is me 100% meegevallen. Daarbij: de enige auto's waar ik nooit wat mee gehad heb waren een Daihatsu Cuore en Charade en de Honda Insight (van mijn vrouw). De Zweden (Volvo en Saab), Fransen (Renault en Citroën) en Amerikaan (Ampera) hebben altijd tot meerkosten dan de standaardbeurten geleid (onder meerkosten versta ik ook reparaties onder garantie, die heb ik bij de Japanners nooit gehad).
Stuur maar een Pb voor de proefrit

Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: do 10 dec 2015, 17:03
door gl640
klopt ja
ik ben altijd japper berijder geweest ( prive ) en nooit problemen mee gehad!
sta nog te kijken hoe normaal men het vind dat anders autos zoveel extra kosten met zich mee brengen
vraag me af of men dat by design doet zodat de garage ook nog wat te doen hebben.
Re: Nieuw op het ampera/volt forum
Geplaatst: vr 11 dec 2015, 15:06
door shumway
NeufegliseThierry schreef:shumway schreef:NeufegliseThierry schreef:I mis de knipoog dus het zal wel een serieuze vraag zijn
Ik ben er in alle opzichten -behalve actieradius- op vooruit gegaan, dus van tegenvallen is geen sprake (en dat is dan weer een serieus antwoord)
mmm, rondrijden in een Datsun.........
Ik nodig je van harte uit voor een proefritje in mijn Datsun. Als autoliefhebber stond ik niet direct te popelen om Japans te gaan rijden maar het is me 100% meegevallen. Daarbij: de enige auto's waar ik nooit wat mee gehad heb waren een Daihatsu Cuore en Charade en de Honda Insight (van mijn vrouw). De Zweden (Volvo en Saab), Fransen (Renault en Citroën) en Amerikaan (Ampera) hebben altijd tot meerkosten dan de standaardbeurten geleid (onder meerkosten versta ik ook reparaties onder garantie, die heb ik bij de Japanners nooit gehad).
Stuur maar een Pb voor de proefrit

Ga er effe vanuit dat de Cuore en Charade ook van je vrouw waren, valt je dan niet iets op?