Viper666 schreef:Vandaag de wagen afgehaald. Wat heerlijk om daarmee over de snelweg te zoeven.
Wel een minpuntje. De lader wil niet werken aan de buiten contactdoos. Binnenhuis werkt het zonder problemen maar kan moeilijk de deur de hele nacht laten openstaan tijdens het laden. Rare dingen die elektriciteit nest.
Kan dit trouwens te maken hebben met de kwaliteit van verlengsnoer dat gebruikt wordt?
Kwaliteit van het verlengsnoer telt zeker mee, ik had hetzelfde, had nog een oud snoer liggen, maar mooi niet werken.
Heb toen een heavy duty snoer gekocht bij de bouwmarkt, geen problemen.
Ik ga er van uit dat de buiten contactdoos wel goed geaard is??
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Viper666 schreef:Vandaag de wagen afgehaald. Wat heerlijk om daarmee over de snelweg te zoeven.
Wel een minpuntje. De lader wil niet werken aan de buiten contactdoos. Binnenhuis werkt het zonder problemen maar kan moeilijk de deur de hele nacht laten openstaan tijdens het laden. Rare dingen die elektriciteit nest.
Kan dit trouwens te maken hebben met de kwaliteit van verlengsnoer dat gebruikt wordt?
Kwaliteit van het verlengsnoer telt zeker mee, ik had hetzelfde, had nog een oud snoer liggen, maar mooi niet werken.
Heb toen een heavy duty snoer gekocht bij de bouwmarkt, geen problemen.
Ik ga er van uit dat de buiten contactdoos wel goed geaard is??
Ja hoop ik toch. Is een huurhuis
Met "flatrate" voor energie tussen haakjes dus mooi meegenomen.
Opel Ampera 03/2014, Sovereign Silver Cosmo, Pilot LED
Charging with Pod Point Solo S7
Rechtstreeks blijkt het wel te lukken zelfs op 10A.
Dus geen verlengsnoer gebruiken of eens gaan shoppen voor een heavy duty exemplaar.
Proberen kan altijd.
Viper666 schreef:Dus geen verlengsnoer gebruiken (...).
De auto is erg gevoelig voor goede aarding. Een verlengsnoer voor dubbel geïsoleerde apparaten (bouwmarktsnoer zonder randaarde) is niet geschikt voor het opladen van de auto. Het verlengsnoer moet drie-aderig zijn met aders van voldoende dikte.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Viper666 schreef:Rechtstreeks blijkt het wel te lukken zelfs op 10A.
Dus geen verlengsnoer gebruiken of eens gaan shoppen voor een heavy duty exemplaar.
Proberen kan altijd.
HenryAmpera schreef:Vandaag op m'n vrije dag ook wat anders uit getest, thuis, 4 hoog, voor de deur laden.
Nu via wandcontact doos in de keuken, maar als ik zo de magnetron ga gebruiken, toch het laden maar even onder breken.
(In de meterkast is nog een groep vrij, in de nabije toekomst maar een aansluiting voor de Ampera realiseren.)
Werkt al ruim een jaar prima, op deze manier!!
NeufegliseThierry schreef:Behalve dat je niet binnen 5 meter afstand van een bocht mag parkeren dan hé
Ik zie geen bocht binnen 5 meter van de auto. Door recht tegenover haakse parkeervakken te parkeren neem je het risico dat je parkeervakken blokkeert of loop je het risico op kleine parkeerschades. That's all.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
NeufegliseThierry schreef:Behalve dat je niet binnen 5 meter afstand van een bocht mag parkeren dan hé
Ik zie geen bocht binnen 5 meter van de auto. Door recht tegenover haakse parkeervakken te parkeren neem je het risico dat je parkeervakken blokkeert of loop je het risico op kleine parkeerschades. That's all.
Ik zie geen haakse parkeervakken.
Zo, heb mij net een deftige verlengkabel van 10 meter lengte gemaakt van 3x2,5.
Nu gaat het laden op 10A zonder problemen op het buiten WCD
Alles wat je zelf doet doe je beter