Pagina 2 van 2

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: di 13 sep 2016, 08:40
door japio
60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: di 13 sep 2016, 08:56
door Ivo
japio schreef:60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.
Ik vind dat een hele nette capaciteit :ugeek:

Afbeelding

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 08:00
door NeufegliseThierry
Het is zonder meer een hele nette capaciteit, ben wel benieuwd of we nu ontwikkelingen gaan waarnemen zoals vroeger met laptops: de ene is nog niet uit of de volgende biedt meer waar (prestaties) voor zijn geld of dezelfde waar maar dan tegen een lagere prijs.

Was mijn ervaring met de Ampera overall positief geweest dan had ik zonder meer voor de Ampera-E gegaan, denk dat het ook veel uit gaat maken waar de auto geproduceerd gaat worden. In Duitsland? Dan wil ik wel heroverwegen. Maar als íe uit de good old USA moet komen dan never nooit niet...

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 11:59
door HenryAmpera
Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 14:26
door japio
De batterij is van LG en deze gaat dan ook langer mee dan de auto zelf...

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: do 15 sep 2016, 14:36
door Alex
In elk geval is de stoplichtsprint van de Volt/Ampera sneller. http://insideevs.com/chevrolet-bolt-slo ... -mph-volt/

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: do 10 nov 2016, 16:25
door gl640
HenryAmpera schreef:Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.
zal wel detroit zijn ja of zo.
maar wat ik intressant vind is dat de buffer is
ik lees 60kwh en 59 kwh bruikbaar? dat lijkt me een fout.
want dan gaan ze niet meer zo lang mee en is het puur om te kunnen zeggen dat ze het verste kunnen.

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: vr 11 nov 2016, 19:49
door wseelde
Het zou me niet verbazen dat je hem wel bijna helemaal leeg kan trekken (met de nodige waarschuwingen). Ik de praktijk zul je dit namelijk maar zelden doen, omdat je hem vaak al ruim voordat hij leeg is al weer aan de lader hangt. Dit in tegenstelling tot de huidige Ampera, die bij velen wel vrijwel elke keer "leeg" wordt getrokken. Dan is het ook belangrijker om een ruimere ondergrens te hanteren.

Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat je hem ook standaard helemaal vol zal laden, want dat zou een aanslag zijn op de levensduur van de accu. Maar wellicht krijg je de optie om dit, indien gewenst, af en toe te doen. Ik weet eigenlijk niet hoe andere volledige elektrische auto's dit doen.

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Geplaatst: vr 11 nov 2016, 20:12
door gl640
de i3 laad op tot 97 %
wat mij ook slecht lijkt toch doen ze dat en leeg tot 10 %.... dus maar een buffer van 13 % of 2444 watt