En weer een Volt een tweede baasje
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Heeft met de kwaliteit van de randaarde, het spanningsverlies en de specifieke eigenschappen van de lader te maken.
GM meent met 3 euro aan elektronica vast te kunnen stellen of het laadproces veilig is, dat handje componenten hadden ze echt beter er los bij kunnen leveren.
GM meent met 3 euro aan elektronica vast te kunnen stellen of het laadproces veilig is, dat handje componenten hadden ze echt beter er los bij kunnen leveren.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Nlz
- Newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 18:21
- km-stand: 2300
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera-e
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Vanmorgen een beurt en APK bij Knoop in Maarssen gedaan. Buiten een batterijtje voor één van de sleutels waarvan ik wist dat die er aan kwam zonder problemen weer naar buiten.
Hoewel, zonder technische problemen. Ik had namelijk ook gevraagd of ze naar de losse lader wilden kijken, en ik had het idee dat de voorverwarm/standkachel-stand niets deed. Ik zie in ieder geval niet een lampje reageren of iets dergelijks als ik die knop op de sleutel indruk. Dus ik heb ook gevraagd of zij daar naar wilden kijken.
Toen deelden ze me na afloop vrolijk mede dat de lader inderdaad defect was (no surprise there) en dat ik voor die voorverwarm-stand maar even naar een Volt-servicepunt moest, want dat zijn zij blijkbaar niet. Het viel me ook wel een beetje tegen dat ze niet direct konden zeggen wie dat in de omgeving dan wél zou zijn.
Iemand daar suggesties voor in de omgeving Utrecht?
Hoewel, zonder technische problemen. Ik had namelijk ook gevraagd of ze naar de losse lader wilden kijken, en ik had het idee dat de voorverwarm/standkachel-stand niets deed. Ik zie in ieder geval niet een lampje reageren of iets dergelijks als ik die knop op de sleutel indruk. Dus ik heb ook gevraagd of zij daar naar wilden kijken.
Toen deelden ze me na afloop vrolijk mede dat de lader inderdaad defect was (no surprise there) en dat ik voor die voorverwarm-stand maar even naar een Volt-servicepunt moest, want dat zijn zij blijkbaar niet. Het viel me ook wel een beetje tegen dat ze niet direct konden zeggen wie dat in de omgeving dan wél zou zijn.
Iemand daar suggesties voor in de omgeving Utrecht?
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Fred Janssen in Huizen heeft geloof ik de meeste Ampera's op de weg gezet, op probleem stuurkolom na waren alle problemen al ruimschoots voordat ik me meldde bekend en ook over garantie buiten de termijn deze ze niet moeilijk.
Administratief zal het wel een dingetje zijn maar aangezien Chevrolet ook GM is zal ook een garantieclaim wel via de op Ampera gespecialiseerde dealer (waren er meen ik iets meer dan 20 in NL) kunnen verlopen. De deskundigheid is er zeker in Huizen
Administratief zal het wel een dingetje zijn maar aangezien Chevrolet ook GM is zal ook een garantieclaim wel via de op Ampera gespecialiseerde dealer (waren er meen ik iets meer dan 20 in NL) kunnen verlopen. De deskundigheid is er zeker in Huizen
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Voorverwarmen werkt mogelijk anders dan je denkt;
Druk eerst de auto op slot, ook al staat hij al op slot.
Druk daarna direct op het voorverwarmknopje en houdt dat ingedrukt tot de knipperlichten branden.
Nu zou het voorverwarmen moeten starten.
Als je de verlichting op auto stand hebt staan, gaat ook de dagrijverlichting, achterlichten en kentekenverlichting branden.

Druk eerst de auto op slot, ook al staat hij al op slot.
Druk daarna direct op het voorverwarmknopje en houdt dat ingedrukt tot de knipperlichten branden.
Nu zou het voorverwarmen moeten starten.
Als je de verlichting op auto stand hebt staan, gaat ook de dagrijverlichting, achterlichten en kentekenverlichting branden.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
Nlz
- Newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 18:21
- km-stand: 2300
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera-e
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Ah kijk, dat gaan we eens uitproberen! Werkt dat eigenlijk altijd, of alleen wanneer aangesloten?
Het viel me net wel op dat bij het ontsluiten van de auto de verlichting niet meer aan gaat, terwijl in het config-menu toch echt een vinkje achter die optie lijkt te staan. Morgen nog eens goed door het menu gaan, net geen tijd voor en zin in.
Het viel me net wel op dat bij het ontsluiten van de auto de verlichting niet meer aan gaat, terwijl in het config-menu toch echt een vinkje achter die optie lijkt te staan. Morgen nog eens goed door het menu gaan, net geen tijd voor en zin in.
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Werkt ook als de auto niet is aangesloten. Als de auto is aangesloten, dan wordt de auto weer een beetje opgeladen.Nlz schreef:Ah kijk, dat gaan we eens uitproberen! Werkt dat eigenlijk altijd, of alleen wanneer aangesloten?
Bij het openen van de auto gaat de verlichting alleen aan als de verlichtingsschakelaar op "aan" staat, of op "auto", maar dan moet het wel donker zijn (Volgens de lichtsensor van de auto).Nlz schreef:Het viel me net wel op dat bij het ontsluiten van de auto de verlichting niet meer aan gaat, terwijl in het config-menu toch echt een vinkje achter die optie lijkt te staan. Morgen nog eens goed door het menu gaan, net geen tijd voor en zin in.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Nlz
- Newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 18:21
- km-stand: 2300
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera-e
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Ivo, bedankt voor de tip! Ik kan nu vanuit de slaapkamer (wel even het raam een stukje open ivm coating die het bereik van de sleutel flink verslechtert) de auto pre-heaten onder het parkeerdek!
De verlichting ga ik morgen even naar kijken, bedankt voor de tip Alex, al had ik niet het idee dat de verlichting van 'auto' af was toen ik net in het donker huiswaarts reed.
De verlichting ga ik morgen even naar kijken, bedankt voor de tip Alex, al had ik niet het idee dat de verlichting van 'auto' af was toen ik net in het donker huiswaarts reed.
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Of je houdt je afstandsbediening tegen je voorhoofd. Je lichaam werkt als versterker.Nlz schreef:(wel even het raam een stukje open ivm coating die het bereik van de sleutel flink verslechtert)
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
PeterB
- Bekende
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 17 mei 2016, 21:28
- km-stand: 80000
- Lifetime: 47
- Auto: Ampera
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Dit werkt erg goed!Alex schreef:Of je houdt je afstandsbediening tegen je voorhoofd. Je lichaam werkt als versterker.Nlz schreef:(wel even het raam een stukje open ivm coating die het bereik van de sleutel flink verslechtert)
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: En weer een Volt een tweede baasje
Yep. Komt zo eens in de paar maanden wel in een TV Quiz voorbij in de vorm van de vraag "hoe kun je het bereik van je autosleutel vergroten? A) sleutel tegen de grond aanhouden, B) zo hoog mogelijk in de lucht houden; C) onderaan je kin houden; et cetera". Dacht dat inmiddels iedereen er wel van gehoord had. Toch nog iets meer TV kijken haha.PeterB schreef:Dit werkt erg goed!Alex schreef:Of je houdt je afstandsbediening tegen je voorhoofd. Je lichaam werkt als versterker.Nlz schreef:(wel even het raam een stukje open ivm coating die het bereik van de sleutel flink verslechtert)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)