Pagina 2 van 2
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: ma 11 sep 2017, 21:04
door japio
Mijn hemel Ivo, een Ampera-E met dakkoffer en dan zeker zo'n korte bolle...?? Laat ook maar, voor iedere tekortkoming is er wel een oplossing te bedenken idd.
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: ma 11 sep 2017, 21:46
door Alex
Ivo schreef:Ik lees bla te duur bla <dakkoffer>

Ik lees een ander optimum, dat bovendien sneller bereikbaar is.
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: di 12 sep 2017, 09:31
door arjaan
Ivo schreef:
Ik lees bla te duur bla <dakkoffer>

Haha, dat is wel heel erg kort door de bocht. Een dakkoffer is niet eens een compromis, het is een gotspe!
De ampera-e is nog niet afgeschreven. Mijn leasenorm is wat ruimer en de leaseprijs wat lager dan ik dacht.. Dus "bla te duur" klopt ook al niet...

Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: di 12 sep 2017, 14:13
door Ivo
Lekker hoor, beetje prikken
Het is jammer dat de A-e zo klein is. De accucapaciteit is wel weer prima.
Ik ben er zelf ook nog niet uit, ik had liever minder compromis gezien
Een
mooie i3 met 60kWh lijkt me wel wat
Wat is de leaseprijs van de A-e die je nu hebt vernomen? Ik heb nog geen idee namelijk.

Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: di 12 sep 2017, 16:09
door arjaan
Ivo schreef:Wat is de leaseprijs van de A-e die je nu hebt vernomen? Ik heb nog geen idee namelijk.

Ik heb even een berekening gedaan op de site van Athlon:
https://www.athlon.nl/essential/auto-le ... 35000/#top
Ik kwam daar met 4 jaar en 35.000 km en wat extra services op ruimt 700 euro ex brandstof. Ik heb onze wagenparkbeheerder gevraagd of ze een offerte bij Athlon kan opvragen.
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: di 12 sep 2017, 23:04
door HaKa
Ik heb 'm vandaag bekeken (niet gereden) bij de dealer. Binnen in de lengte wat ruimer maar in de breedte zit je dichter op elkaar. De stoelen zijn duidelijk niet meer de fauteuils zoals in de Ampera.
De achterbakruimte viel mij eigenlijk niet tegen, wordt alleen stapelen in de hoogte (wat bij de Ampera niet kan) en dan zal tegenvallen dat een gemiddelde tas niet in lengterichting van de auto erin kan.
Maximum leasebedrag bij ons is €750 pm en daar valt ie net binnen (dan incl. bandenwissel en 'brandstof').
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: di 12 sep 2017, 23:18
door HaKa
arjaan schreef:.... De Ampera-e is te duur om daarnaast nog ruimte in mijn leasebudget over te houden om een vakantieauto te kunnen leasen, maar de kofferbak te klein voor een vakantie. ...
Zou je het durven om buiten Nederland te gaan hier mee?
Heb met de Ampera in buitenland nog nooit kunnen laden, hooguit een enkele keer met veel moeite aan een 220 stekker.
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: di 12 sep 2017, 23:56
door NeufegliseThierry
HaKa schreef: Zou je het durven om buiten Nederland te gaan hier mee?
Heb met de Ampera in buitenland nog nooit kunnen laden, hooguit een enkele keer met veel moeite aan een 220 stekker.
Kwestie van goed voorbereiden, dus kijken waar de palen staan + compatibiliteit van je laadpas checken. En dan rij je gerust tot in Italië of Spanje.
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: wo 13 sep 2017, 09:51
door arjaan
HaKa schreef:Zou je het durven om buiten Nederland te gaan hier mee?
Heb met de Ampera in buitenland nog nooit kunnen laden, hooguit een enkele keer met veel moeite aan een 220 stekker.
We gingen meestal met de prius plugin op vakantie (de luxe van twee PHEF's

Die hebben we wel eens opgeladen in een garage waar een laadpaal was, maar dan alleen als het zonder pas kon. Er zijn nu wel meer laadpassen en apps die laden in het buitenland mogelijk maken. Er in vond pasgeleden deze routeplanner:
https://www.goingelectric.de/stromtanks ... tenplaner/
Re: Proefrit ampera e gemaakt
Geplaatst: wo 13 sep 2017, 14:35
door Alex
HaKa schreef:Zou je het durven om buiten Nederland te gaan hier mee?
Heb met de Ampera in buitenland nog nooit kunnen laden, hooguit een enkele keer met veel moeite aan een 220 stekker.
Er is in juni een challenge geweest om met BEV's naar Barcelona te rijden. Met een i3 doe je daar minimaal 3 dagen over. Verder heb ik op de Lofoten een Zwitserse Telsa S zien rijden. Toch een slordige 3500 km van huis.