Praktijk energieverbruik Ampera-e
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
15kwh/100km
mooi!
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Nou nou, heel bijzonder is dat niet want 0,15 is zo ongeveer mijn jaargemiddelde met de gewone Ampera. De Leaf duikt daar nog ver onder.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Tuurlijk, het kan vast zuiniger.
Maar met behoud van mijn rijstijl (dynamisch met overige verkeer mee en bij een stoplicht soms even laten zien hoe snel een e-auto is t.o.v. "sportieve" CO2-auto's) vind ik een dagelijkse actieradius van 300 tot zelfs 400 km per acculading echt voldoende. En het avontuur om in het buitenland de route langs goede/leuke laadlocaties te plannen is ook nog niet slecht bevallen. En met verdere uitbreiding van het CCS snellaadnetwerk in Europa wordt dat de komende jaren alleen maar beter.
Maar met behoud van mijn rijstijl (dynamisch met overige verkeer mee en bij een stoplicht soms even laten zien hoe snel een e-auto is t.o.v. "sportieve" CO2-auto's) vind ik een dagelijkse actieradius van 300 tot zelfs 400 km per acculading echt voldoende. En het avontuur om in het buitenland de route langs goede/leuke laadlocaties te plannen is ook nog niet slecht bevallen. En met verdere uitbreiding van het CCS snellaadnetwerk in Europa wordt dat de komende jaren alleen maar beter.
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
probeer dat eens te doen met een tesla,en zeker een modelX...japio schreef:Nou nou, heel bijzonder is dat niet want 0,15 is zo ongeveer mijn jaargemiddelde met de gewone Ampera. De Leaf duikt daar nog ver onder.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Een Model X vergrlijk je met een Panamera en die verbruikt in mijn wereld net iets meer dan 1 op 20.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- sigmasailor
- Vaste klant
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 02 jan 2017, 11:20
- km-stand: 80000
- Lifetime: 55
- Auto: Volt
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Hoeveel (weinig) heeft een Leaf nodig?
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Jaarrond had ik met mijn Leaf 15,5 als score, dan wel met 85% snelwegkilometers (niet hard, maar wel belangrijk want als je continue in de stad rijdt is een ZE voertuig natuurlijk veel efficiënter).sigmasailor schreef:Hoeveel (weinig) heeft een Leaf nodig?
Ik verwacht dat ze met de nieuwe Leaf nog weer een extra stap gezet hebben qua efficiency (voortschrijdende technologie). Vergeet daarbij niet: net als bij benzineslurpers gaat het ene ZE voertuig (denk aan b.v. de Ionic) veel efficiënter om met energie dan de ander (Zoe is b.v. erg inefficiënt).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- sigmasailor
- Vaste klant
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 02 jan 2017, 11:20
- km-stand: 80000
- Lifetime: 55
- Auto: Volt
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Hmmm; klinkt veelbelovend Stel dat de Leaf 2 15 kW/100 km gaat halen (bescheiden verbetering) moet rond de 270 km uit een 'tank' dus echt wel mogelijk zijn? Zelf reken ik (in de winter) op 250; zelfs daarmee ga ik mij gemakkelijk redden (meestal dan). Enfin, nog dagje of 100 (dacht ik een paar maanden geleden ook al) en ik kan het in de praktijk gaan ervaren.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
-
rob313
- Vaste klant
- Berichten: 103
- Lid geworden op: di 23 mei 2017, 22:10
- km-stand: 2400
- Lifetime: 0
- Auto: -
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Mits nissan zijn belofte wel waarmaakt. Tesla en Opel Hyanday tot nu toe nog niet.Enfin, nog dagje of 100 (dacht ik een paar maanden geleden ook al) en ik kan het in de praktijk gaan ervaren.
Wie weet wordt het succes Nissan ook te veel.
Eerst zien dan geloven.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
De deelnemers bij Buurauto lijken dit ook te halen, zelfs nog wat gunstiger, terwijl die weinig EV-ervaring hebben, de i3 kan een stuk zuiniger, maar in de praktijk wordt daar gewoon feller mee gereden.NeufegliseThierry schreef:Jaarrond had ik met mijn Leaf 15,5 als score.sigmasailor schreef:Hoeveel (weinig) heeft een Leaf nodig?
Al met al zitten de auto's mooi tussen de 6 en 8 km/kWh. Als je meer verbruikt, wordt je van een EV ongelukkig. Zo heb ik een Leaf overgenomen waar 5.000 km was gereden met een gemiddelde van 21,9 kWh/100 km.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne