Pagina 2 van 4
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: ma 13 nov 2017, 08:11
door tofelec
15kwh/100km

mooi!
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: ma 13 nov 2017, 09:47
door japio
Nou nou, heel bijzonder is dat niet want 0,15 is zo ongeveer mijn jaargemiddelde met de gewone Ampera. De Leaf duikt daar nog ver onder.
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: ma 13 nov 2017, 10:00
door e-head
Tuurlijk, het kan vast zuiniger.
Maar met behoud van mijn rijstijl (dynamisch met overige verkeer mee en bij een stoplicht soms even laten zien hoe snel een e-auto is t.o.v. "sportieve" CO2-auto's) vind ik een dagelijkse actieradius van 300 tot zelfs 400 km per acculading echt voldoende. En het avontuur om in het buitenland de route langs goede/leuke laadlocaties te plannen is ook nog niet slecht bevallen. En met verdere uitbreiding van het CCS snellaadnetwerk in Europa wordt dat de komende jaren alleen maar beter.
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: ma 13 nov 2017, 12:27
door tofelec
japio schreef:Nou nou, heel bijzonder is dat niet want 0,15 is zo ongeveer mijn jaargemiddelde met de gewone Ampera. De Leaf duikt daar nog ver onder.
probeer dat eens te doen met een tesla,en zeker een modelX...

Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: ma 13 nov 2017, 21:32
door japio
Een Model X vergrlijk je met een Panamera en die verbruikt in mijn wereld net iets meer dan 1 op 20.
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: di 14 nov 2017, 00:36
door sigmasailor
Hoeveel (weinig) heeft een Leaf nodig?
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: di 14 nov 2017, 10:03
door NeufegliseThierry
sigmasailor schreef:Hoeveel (weinig) heeft een Leaf nodig?
Jaarrond had ik met mijn Leaf 15,5 als score, dan wel met 85% snelwegkilometers (niet hard, maar wel belangrijk want als je continue in de stad rijdt is een ZE voertuig natuurlijk veel efficiënter).
Ik verwacht dat ze met de nieuwe Leaf nog weer een extra stap gezet hebben qua efficiency (voortschrijdende technologie). Vergeet daarbij niet: net als bij benzineslurpers gaat het ene ZE voertuig (denk aan b.v. de Ionic) veel efficiënter om met energie dan de ander (Zoe is b.v. erg inefficiënt).
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: di 14 nov 2017, 18:16
door sigmasailor
Hmmm; klinkt veelbelovend Stel dat de Leaf 2 15 kW/100 km gaat halen (bescheiden verbetering) moet rond de 270 km uit een 'tank' dus echt wel mogelijk zijn? Zelf reken ik (in de winter) op 250; zelfs daarmee ga ik mij gemakkelijk redden (meestal dan). Enfin, nog dagje of 100 (dacht ik een paar maanden geleden ook al) en ik kan het in de praktijk gaan ervaren.
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: di 14 nov 2017, 21:47
door rob313
Enfin, nog dagje of 100 (dacht ik een paar maanden geleden ook al) en ik kan het in de praktijk gaan ervaren.
Mits nissan zijn belofte wel waarmaakt. Tesla en Opel Hyanday tot nu toe nog niet.
Wie weet wordt het succes Nissan ook te veel.
Eerst zien dan geloven.
Re: Praktijk energieverbruik Ampera-e
Geplaatst: wo 15 nov 2017, 00:58
door Alex
NeufegliseThierry schreef:sigmasailor schreef:Hoeveel (weinig) heeft een Leaf nodig?
Jaarrond had ik met mijn Leaf 15,5 als score.
De deelnemers bij Buurauto lijken dit ook te halen, zelfs nog wat gunstiger, terwijl die weinig EV-ervaring hebben, de i3 kan een stuk zuiniger, maar in de praktijk wordt daar gewoon feller mee gereden.
Al met al zitten de auto's mooi tussen de 6 en 8 km/kWh. Als je meer verbruikt, wordt je van een EV ongelukkig. Zo heb ik een Leaf overgenomen waar 5.000 km was gereden met een gemiddelde van 21,9 kWh/100 km.
