Pagina 2 van 7
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 01:14
door NeufegliseThierry
edrelais schreef:Wat in ieder geval een verandering is, is dat de modellen 'Innovation' en 'Launch Executive' ge-renamed zijn naar 'Business' en 'Business Executive' en dat daarbij gelijk de prijs voor beide modellen met +/- €5000,- omhoog is gegaan....
http://www.opel.nl/apps/Configurator/Am ... fault.aspx
Ach, dat is ook een manier om er voor te zorgen dat er niet teveel besteld worden en de wachttijden oplopen
Wat een businessmodel

Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 10:17
door arjaan
En daar gaat de chevrolet-subsidie. Het stoort me enorm dat Opel enorm veel goede sier maakt met de Ampera-E (kijk ons eens even van deze tijd zijn), maar er zelf niet veel aan gedaan heeft en ze niet/nauwelijks kan leveren. Ik vermoed dat er gewoon een quotum afgesproken is tussen Opel en Chevrolet over het aantal te produceren/verkopen Ampera-E's, om zo de verliezen beperkt te houden. De verliezen worden afgeschreven op het marketingbudget en met die paar auto's die ze hebben gaan ze elk evenement af.
Met de hogere prijs is het wellicht wel interessant voor Chevrolet om er meer te gaan produceren voor Opel wat de beschikbaarheid ten goede zou kunnen komen.
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 10:25
door NeufegliseThierry
arjaan schreef:Met de hogere prijs is het wellicht wel interessant voor Chevrolet om er meer te gaan produceren voor Opel wat de beschikbaarheid ten goede zou kunnen komen.
.
Ik denk dat het dan heel snel gedaan is met de pret. Bekijk het zo: de (nieuwe) Leaf van Nissan biedt veel meer technologie (o.a. richting autonoom rijden) dan de Ampera-E en de 40 KW versie doet nu rond de 35.000,--. Als je rekent met € 200,-- per KW dan gaat de 60 KW versie die volgend jaar op de markt komt € 4.000,-- meer kosten, dus rond de € 40.000,--.
Maar zelfs als die ongeveer hetzelfde gaat kosten dan ben je qua uitrusting en ruimte nog beter af bij Nissan. Heb ze nu beide in het echt kunnen beschouwen en dan doet de Ampera-E wel wat claustrofobisch aan
En: er komen zoveel meer concurrenten bij.
Ik denk echt dat deze prijspolitiek er meteen voor zorgt dat de Ampera-E wat betreft orders direct al over het hoogtepunt heen is en een zeldzame verschijning zal blijven, ook al komen er meer exemplaren beschikbaar voor NL.
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 12:45
door sigmasailor
Ik heb er geen spijt van de 'mijne' geannuleerd te hebben. Laat iemand anders er maar blij mee worden.
Dit geeft GEEN vertrouwen voor de toekomst!
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 14:23
door arjaan
NeufegliseThierry schreef: Bekijk het zo: de (nieuwe) Leaf van Nissan biedt veel meer technologie (o.a. richting autonoom rijden) dan de Ampera-E en de 40 KW versie doet nu rond de 35.000,--.
Ik heb daarom icm met dat de auto gewoon te bestellen een Leaf besteld. Levering in Februari.. 2018..

Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 15:08
door Anko
Zou ik mss ook wel hebben gedaan. Als ik voor mezelf tot de conclusie was gekomen dat ik genoeg had aan 40 kWh. Maar ik vind dat te weinig. En dan blijft, vooralsnog, de spoeling dun.
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 15:43
door arjaan
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat de Leaf 60kWh eerder geleverd kan worden dan de Ampera-E. Als je de laatste nu besteld kun je 'm "ergens in 2019" verwachten. De verwachting is dat de uitgebreide leaf eind 2018 wordt geïntroduceerd.. Levering begin 2019?
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 16:02
door Anko
Zou zomaar kunnen, als je nu nog moet bestellen. In dat geval zou ik eerder naar de 60 kWh Leaf kijken dan naar de Ampera E. 'Mijn' Ampera E is echter al een tijdje geleden besteld en staat op levering per 8 jan 2018. Is ondertussen ook al gebouwd (ik heb al een VIN nummer enzo).
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 17:24
door sigmasailor
Zo'n VIN nummer had ik al sinds mei; is kennelijk geen garantie voor ook op tijd leveren. Ook ik heb de Leaf 2 besteld. Ik denk voor ruim 95% van mijn normale gebruik OK. Fastned zorgt voor de resterende 4%. Misschien een week per jaar een ICE geval huren?
Yep, de Leaf is technisch wat verder dan de Ampera: bijvoorbeeld gewoon een warmtepomp (zoals het hoort) i.p.v. een ordinaire straalkachel. Kan geen verrassing zijn, Leaf 2 is een doorontwikkeling, Bolt is een eerste probeersel.
Re: Was dat het dan?
Geplaatst: di 07 nov 2017, 20:35
door rob313
De prijsverhoging doorberekenen aan reeds toekomstige eigenaren door opel kan niet, het is een getekende overeenkomst.
Annuleren kan ook niet zonder kosten, na tekenen. Of beide partijen moeten het eens zijn bij ontbinden. Tevens is het een ander modelbenaming met dezelfde specificaties. Ik heb er vertrouwen in. En zeker in een collectors item.