Ongeval Ampera, wat is er gebeurd?
-
Marco
- Stamgast
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
- Auto: Ampera
Re: Ongeval Ampera, wat is er gebeurd?
Voor mensen die de Ampera niet kennen is dit wel een vreemde zin vermoed ik: "...merkte dat de auto, een automaat, niet in de goede versnelling stond"
Gok zomaar dat de persoon de auto heeft uitgezet.
Gok zomaar dat de persoon de auto heeft uitgezet.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Ik denk dat hij bij deze actie op de "koppeling" heeft getraptIvo schreef:Volgens een reactie op het nieuwsbericht ging de bestuurder van L naar D ...
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
Erdeke
- Vaste klant
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
Op een ander forum nam ook de bestuurder van de Insignia die achterop de Ampera klapte deel aan de discussie. Hij vertelde dat hij geen remlichten aan had zien gaan en dat de Ampera plotseling vaart minderde. Dat zou in ieder geval betekenen dat de bestuurder niet per ongeluk de rem heeft aangezien voor het koppelingspedaal.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Ik heb zelf ook wel eens per ongeluk in N gezet als ik van L naar D wilde en iets te ver doortrok... Hmmm, dat zou kunnen ... 
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Dan wordt de schuldvraag interessant: Te weinig afstand houden versus gevaarlijk rijden.Erdeke schreef:Op een ander forum nam ook de bestuurder van de Insignia die achterop de Ampera klapte deel aan de discussie. Hij vertelde dat hij geen remlichten aan had zien gaan en dat de Ampera plotseling vaart minderde. Dat zou in ieder geval betekenen dat de bestuurder niet per ongeluk de rem heeft aangezien voor het koppelingspedaal.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Maar is per ongeluk de verkeerde knop indrukken (als dat de oorzaak is) wel gevaarlijk rijden? En zou er dan niet sprake zijn van aansprakelijkheid van Opel/GM? Zal wel een verzekeringsdiscussie worden met als nevenuitkomst het doorvoeren van een aantal verbeteringen ten behoeve van een grotere verkeersveiligheid.Alex schreef:
Dan wordt de schuldvraag interessant: Te weinig afstand houden versus gevaarlijk rijden.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
Henri
- Stamgast
- km-stand: 166000
- Lifetime: 2
Geen remlichten, plotseling vaart minderen...... Ampera uitgezet tijdens het rijden.....? Zou het kunnen verklaren.....
Als je dan nadat die uit gezet is op de rem trapt zullen de remlichten hetdus ook niet meer doen....
Als je dan nadat die uit gezet is op de rem trapt zullen de remlichten hetdus ook niet meer doen....
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Nou, dat is te vergelijken met het stoppen voor een groen verkeerslicht. Dit heet stoppen zonder verkeersnoodzaak en dat is verboden volgens Art. 5 van de Wegenverkeerswet. Ik ben benieuwd in hoeverre een bepaalde ( on)logica in de techniek van een typegoedgekeurd voertuig een rol kan spelen.Poul schreef:Maar is per ongeluk de verkeerde knop indrukken (als dat de oorzaak is) wel gevaarlijk rijden? En zou er dan niet sprake zijn van aansprakelijkheid van Opel/GM? Zal wel een verzekeringsdiscussie worden met als nevenuitkomst het doorvoeren van een aantal verbeteringen ten behoeve van een grotere verkeersveiligheid.Alex schreef:
Dan wordt de schuldvraag interessant: Te weinig afstand houden versus gevaarlijk rijden.
Groeten,
Poul
En verder moet een achterligger volgens de art. 19 RVV voldoende afstandhouden om het voertuig tot stilstand kunnen brengen binnen de afstand waarover hij/zij de weg kan overzien en deze vrij is.
Maar goed, gelukkig geen blijvend letsel (hoewel ik voor een lichte kop-staartbotsing al een jaar fysio heb gehad...).
groet, Alex
Laatst gewijzigd door Alex op do 09 aug 2012, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
- LightningBlue
- Vaste klant
- km-stand: 0
- Auto: Bolt
Ik denk gewoon dat hij plots van D naar L ging.
Han
Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
-
Alfred
- Newbie
- km-stand: 12000
- Auto: Bolt
De Ampera is vrijgegeven en heb nog niets vernomen over de oorzaak.
Ja het was mijn auto en zou 14 september meerijden met de pp electricrally.
Alfred.
Ja het was mijn auto en zou 14 september meerijden met de pp electricrally.
Alfred.