Waarom Ampera ipv Volt?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Waarom Ampera in plaats van een Volt?

De Ampera vind ik mooier dan een Volt
36
72%
Ik wist niet dat de Chevrolet Volt bestond
0
Geen stemmen
Ik vind de Ampera meer Europees en de Volt te Amerikaans
2
4%
De Opel dealer was vriendelijker dan de Chevrolet dealer
0
Geen stemmen
Je hebt meer keuzes qua interieur bij de Ampera
1
2%
De Ampera was goedkoper
1
2%
De lease maatschappij had alleen de Ampera
2
4%
Anders... (leg uit)
1
2%
ik heb een Volt
7
14%

Totaal aantal stemmen: 50

Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: Waarom Ampera ipv Volt?

Bericht door Alex »

volt-NL schreef:De uitslag lijkt duidelijk de overgrote meerderheid van de Ampera rijders vinden de Ampera mooier dan de Volt. Alleen snap ik dat nou echt niet :-) Iemand die mij dat uit kan leggen? ;-) Maar serieus, wie kan goed onder woorden waarom de Ampera een mooie uitstraling heeft, en waarom mooier dan een Volt?
Er zijn hier nu eenmaal meer Ampera-rijders dan Volt-rijders. Wat denk jij? Ga je een halve ton neerleggen en vervolgens bekennen dat je de lelijkste hebt gekocht? 't Is als trouwen met de helft van een tweeling. Dan heb je toch altijd de 'mooiste'? Duh...
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

volt-NL schreef:De uitslag lijkt duidelijk de overgrote meerderheid van de Ampera rijders vinden de Ampera mooier dan de Volt. Alleen snap ik dat nou echt niet :-) Iemand die mij dat uit kan leggen? ;-) Maar serieus, wie kan goed onder woorden waarom de Ampera een mooie uitstraling heeft, en waarom mooier dan een Volt?
Is gewoon een kwestie van smaak. Er zijn mensen die spruitjes lekker vinden en anderen vinden dat juist niet. Het doet niets af aan de mening van de een of de ander iets lekkerder of mooier te vinden dan een ander. Gelukkig maar. Als Ampera-rijder zwaai ik even vrolijk naar bestuurders van een Ampera als van een Volt. :wave:
Laten we vooral genieten van het rijden in onze auto's. :D :lol: :mrgreen: :clap: :thumbup:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

franc schreef:In mijn geval had ik niets te kiezen. De werkgever had gewoon 10 Ampera's besteld en die kon je leasen -- take it or leave it. Tot op de dag van aflevering wist ik niet wat de kleur zou zijn...
-Franc
Had je anders ook cyber grey gekozen?
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
CyberGrey
Sponsor
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Alex schreef:De Ampera goegkoper? Kan die stemmer dat uitleggen? Volgens mij is het juist andersom.
Als je naar de leaseprijs kijkt is de Ampera in het algemeen goedkoper, enkele tientjes per maand! en nu met de actie vrijwel gelijk in prijs maar een hoger te verwachte restwaarde.
CyberGrey
Sponsor
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Ik heb voor een Ampera gekozen, omdat ik hem mooier vind, door de meer in kleur gespoten delen en met name toch de interieur keuze. Verder is de hoeveelheid dealers belangrijk, waardoor ik hem bij mijn eigen dealer die ook nog klant van mij is zaken kan doen.
LightningBlue
Vaste klant
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door LightningBlue »

Afbeelding

Afbeelding

Tja, ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar de voorkant van de Ampera vind ik alsof die geintegreerd met het geheel is ontworpen. Heel harmonieus met de lijnen van de auto. Bij de Volt heb ik het idee dat men die voorkant te heftig vond, en een 'bravere' meer Amerikaanse voorkant ervan gemaakt heeft. Net zoals men dat ooit, treurigerwijs, bij de achterkant van de Maserati 3200GT deed tbv de US markt...

Uiteindelijk vind ik de Volt voorkant ook wat massief ogen, met die 'dichte' grille. Daarom vind ik het al een stuk mooier als men die zwart laat maken...

Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

Poul schreef:Laten we vooral genieten van het rijden in onze auto's.
Dat doe ik zeker! En ik weet zeker dat ik niet de enigste ben!

Eigenlijk vind ik het gewoon een beetje jammer dat er zo weinig Volts verkocht worden. Maar daarentegen rij ik nu natuurlijk wel in een zeer exclusieve auto :D
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

LightningBlue schreef:Uiteindelijk vind ik de Volt voorkant ook wat massief ogen, met die 'dichte' grille. Daarom vind ik het al een stuk mooier als men die zwart laat maken...
Zoiets als bij de zwarte Volt? De gril is niet zwart, maar staat nu wel meer uit en, volgens mij, minder massief.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
LightningBlue
Vaste klant
Auto: Bolt

Bericht door LightningBlue »

Ja dat is inderdaad ook al de goede richting, maar ik doelde meer op zoiets als van Boeuf http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=542

Afbeelding
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
boeuf
Harde kern
Auto: anders

Bericht door boeuf »

LightningBlue schreef:Ja dat is inderdaad ook al de goede richting, maar ik doelde meer op zoiets als van Boeuf
Op een zwarte vind ik het contrast met de zilveren accenten in grille en velgen prima staan. Op een witte ziet het er een beetje flets uit, vond ik. Vandaar dat ik heb gevraagd al het zilver zwart te maken. De spuiter is met de neus toen wel heel ijverig geweest: niet alleen de honingraat delen, maar ook al het chroom eromheen (inclusief dat rond het Chevy logo) is zwart geworden. Ben er wel blij mee dat-ie er nu wat gemener uit ziet ;)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Plaats reactie