Fiscale overwegingen: Ampera wel of niet…

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31
Auto: Ampera

Re: Fiscale overwegingen: Ampera wel of niet…

Bericht door Hanzzzz »

Summersky schreef:Bij een financial lease is de betaling 100%, en zou je dus ook het volledige MIA-voordeel mogen toepassen?

Ik heb bij Opel navraag gedaan naar een financial lease, om in 2012 de winst de drukken, maar ze hanteren nogal hoge rentepercentages. Na enig onderhandelen bij de dealer wilden ze wel terug van 11 naar 8 procent, maar ik vind het nog veel.
Opzich snap ik niet waarom je een financial lease zou willen. Het is toch veel goedkoper om geld te lenen bij een bank.
Michael
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Michael »

Als je 5% /6% rente wilt .... contacteer me voor meer info
Laatst gewijzigd door Ivo op ma 01 okt 2012, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame?
Guinness
Stamgast
Lifetime: 20

Bericht door Guinness »

Ik ben ZZPer en heb een deel van de aanschaf van de auto via financial lease (via de bank en niet de dealer) betaald. Mijn bedrijf bestaat maar twee jaar en het gehele bedrag in een keer betalen zou behoorlijk op mijn bankrekening drukken. Financial lease is gewoon hetzelfde als een lening, behalve dat er een object tegenover staat als borg waardoor de rente gedrukt kan worden tov een gewone lening. Zo slecht is financial lease niet. Operational lease is duurder omdat er een gehele leaseorganisatie achter zit die welliswaar ontzorgt maar een grotere overhead heeft dan ik als eenpitter. Daar komt nog eens bij dat het belastingvoordeel voor mij in de 42-52% categorie valt en de leasebedrijven zijn geen eenmanszaken maar een BV en hebben dan maar 20% belastingvoordeel op het fiscale voordeel. Natuurlijk betalen zijn minder belasting over de omzet, maar ik doel hier puur op het fiscale voordeel van de MIA. En ik heb ook nog eens KIA, weet niet of een BV dat ook heeft.
Ik ben dus benieuwd hoe Michael 5% rente kan regelen.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Sint Tunnis
Newbie

Bericht door Sint Tunnis »

Wellicht niet behorend bij dit onderwerp.... Maar ik heb een thuislader aangeschaft, althans besteld nietwaar Cybergrey, maar is de Vamil / mia hier ook op van toepassing???

Graag reactie!!!!,
Ik kan Amper(a) wachten....
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Ik denk dat @sint_tunnis en @guinness deze vraag aan hun belastingconsulent moeten stellen. Je kunt het vragen aan Jacques Pilon van Meeuwsen Te Hoopen. Nee, ik heb daar geen aandelen, ben daar niet eens klant, maar hij is wel een goede!

Overigens zou ik zoveel mogelijk indienen bij AgentschapNL, dan hoor je vanzelf of ze het honoreren.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
BlackEyed
Vaste klant

Bericht door BlackEyed »

Thuislader is door het Agentscahp bij mij toegekend.
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
Marcel
Stamgast
km-stand: 70000
Lifetime: 21

Bericht door Marcel »

Bij mij ook :thumbup:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:
Bepu
Stamgast
Contacteer:

Bericht door Bepu »

MIA/Vamil zijn ook op een thuislader van toepassing. En alles wat daar verdervoor nodig is.

En KIA ook op winterbanden.
herbie
Bekende
km-stand: 137600
Lifetime: 14

Bericht door herbie »

Voor thuislader MIA/KIA/VAMIL gekregen
Is overigens ook van toepassing op zonnepanelen, mits niet aard- en of nagelvast aan het huis(zie ander forum hier)
nu Ampera loos en bezitter van een Tesla Model S 75D
Guinness
Stamgast
Lifetime: 20

Bericht door Guinness »

Thuislader ook door Agentschap bij mij goedgekeurd. Weet de code niet meer uit mijn hoofd met aanvragen, maar op die lijst staat ook iets van laders voor elektrische voertuigen.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Plaats reactie