Ik reed een monsterlijk grote witte Toyota Sienna minivan. Deze bestaat alleen in Amerika. Erg luxe en hij was helemaal elektrish (op de motor na): achterklep, zijdeuren, spiegels, spiegels inklappen, zonnedak, voorstoelen. Zelfs de hele achterbank verdwijnt met een druk op de knop in de vloer. Auto heb ik nog steeds want dat van is erg handig voor trips naar IKEA.
Dankzij de Chevy Volt (en gratis laden op het werk) zijn mijn netto brandstofkosten van $250/maand naar $25/maand gegaan.
Leuk topic...
Mijn lijstje van auto's waar ik langer dan enkele maanden in gereden heb:
- Lancia Delta 1.6 HF Turbo ('87)
- Lancia Delta 2.0 16v HF Turbo ('94)
- Opel Zafira 1.6 ('01) (lease voorloopauto... In het begin verafschuwd, maar was toch wel heel praktische auto)
- Fiat barchetta en Citroen Xantia VSX
- Fiat barchetta en Audi A4 2.0 Avant
- Skoda Octavia RS combi en Lancia Delta integrale 16v
- Audi S4 Avant 2.7 biturbo en Lancia Ypsilon Elefantino Rosso
Komende vrijdag wordt mijn Ampera afgeleverd, de Lancia als stadsauto gaat eruit en de Audi mag blijven maar verliest zijn status als primaire gezinsauto. Blijft staan als trekauto en voor alle situaties dat vijf zitplaatsen nodig zijn. Ben benieuwd hoeveel kms er over blijven dan.
Overigens: Ik heb mijn profielnaam gekozen in de veronderstelling dat de meeste Ampera/Volt rijders geen enorme petrolheads zijn, maar als ik zo wat vorige auto's voorbij zie komen was dat een verkeerde aanname. In ieder geval is bij mij ook de knop om, al neem ik voorlopig nog geen afscheid van mijn G-label snelle stationwagon. Ik hoef dus niets permanent te missen, maar in de Ampera zal ik de vierwielaandrijving, de sound van de V6 en het vermogen op hogere snelheid missen. Maar geen motorgeluid heeft ook zijn charme...
Petrolhead-g-g schreef:Leuk topic...
Mijn lijstje van auto's waar ik langer dan enkele maanden in gereden heb:
- Lancia Delta 1.6 HF Turbo ('87)
- Lancia Delta 2.0 16v HF Turbo ('94)
- Opel Zafira 1.6 ('01) (lease voorloopauto... In het begin verafschuwd, maar was toch wel heel praktische auto)
- Fiat barchetta en Citroen Xantia VSX
- Fiat barchetta en Audi A4 2.0 Avant
- Skoda Octavia RS combi en Lancia Delta integrale 16v
- Audi S4 Avant 2.7 biturbo en Lancia Ypsilon Elefantino Rosso
Komende vrijdag wordt mijn Ampera afgeleverd, de Lancia als stadsauto gaat eruit en de Audi mag blijven maar verliest zijn status als primaire gezinsauto. Blijft staan als trekauto en voor alle situaties dat vijf zitplaatsen nodig zijn. Ben benieuwd hoeveel kms er over blijven dan.
Overigens: Ik heb mijn profielnaam gekozen in de veronderstelling dat de meeste Ampera/Volt rijders geen enorme petrolheads zijn, maar als ik zo wat vorige auto's voorbij zie komen was dat een verkeerde aanname. In ieder geval is bij mij ook de knop om, al neem ik voorlopig nog geen afscheid van mijn G-label snelle stationwagon. Ik hoef dus niets permanent te missen, maar in de Ampera zal ik de vierwielaandrijving, de sound van de V6 en het vermogen op hogere snelheid missen. Maar geen motorgeluid heeft ook zijn charme...
Je mag hierbij ook nog wel voor de volledigheid je 1e auto vermelden. Die panda op gas of durf je dat niet.
Petrolhead-g-g schreef:Ik heb mijn profielnaam gekozen in de veronderstelling dat de meeste Ampera/Volt rijders geen enorme petrolheads zijn, maar als ik zo wat vorige auto's voorbij zie komen was dat een verkeerde aanname. In ieder geval is bij mij ook de knop om, al neem ik voorlopig nog geen afscheid van mijn G-label snelle stationwagon. Ik hoef dus niets permanent te missen, maar in de Ampera zal ik de vierwielaandrijving, de sound van de V6 en het vermogen op hogere snelheid missen. Maar geen motorgeluid heeft ook zijn charme...
Inderdaad. Ik denk dat het percentage autoliefhebbers onder de Volt/Ampera rijders zelfs vrij hoog is. Enneh G-label?
Waar valt mijn hobby auto onder met z'n 1 op 3 ?
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inderdaad. Ik denk dat het percentage autoliefhebbers onder de Volt/Ampera rijders zelfs vrij hoog is. Enneh G-label?
Waar valt mijn hobby auto onder met z'n 1 op 3 ?
Eerlijk? ieder zijn ding Morgoth!
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.