Pagina 11 van 13
Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: wo 28 aug 2013, 19:03
door Robbertpatrison
Ik reed een monsterlijk grote witte Toyota Sienna minivan. Deze bestaat alleen in Amerika. Erg luxe en hij was helemaal elektrish (op de motor na): achterklep, zijdeuren, spiegels, spiegels inklappen, zonnedak, voorstoelen. Zelfs de hele achterbank verdwijnt met een druk op de knop in de vloer. Auto heb ik nog steeds want dat van is erg handig voor trips naar IKEA.
Dankzij de Chevy Volt (en gratis laden op het werk) zijn mijn netto brandstofkosten van $250/maand naar $25/maand gegaan.
Daarvoor had ik een Ford Thunderbird:

Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: wo 28 aug 2013, 21:31
door Johampera
Eerdere auto's ?
Voorloopauto Kia Rio
- opel Astra
- BMW 520i
- Lexus is250d
Met name de geluidsisolatie van de ampera is helemaal top..... ( of zou het de electrische motor zijn ?

)
Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: zo 15 sep 2013, 08:36
door Petrolhead-g-g
Leuk topic...
Mijn lijstje van auto's waar ik langer dan enkele maanden in gereden heb:
- Lancia Delta 1.6 HF Turbo ('87)
- Lancia Delta 2.0 16v HF Turbo ('94)
- Opel Zafira 1.6 ('01) (lease voorloopauto... In het begin verafschuwd, maar was toch wel heel praktische auto)
- Fiat barchetta en Citroen Xantia VSX
- Fiat barchetta en Audi A4 2.0 Avant
- Skoda Octavia RS combi en Lancia Delta integrale 16v
- Audi S4 Avant 2.7 biturbo en Lancia Ypsilon Elefantino Rosso
Komende vrijdag wordt mijn Ampera afgeleverd, de Lancia als stadsauto gaat eruit en de Audi mag blijven maar verliest zijn status als primaire gezinsauto. Blijft staan als trekauto en voor alle situaties dat vijf zitplaatsen nodig zijn. Ben benieuwd hoeveel kms er over blijven dan.
Overigens: Ik heb mijn profielnaam gekozen in de veronderstelling dat de meeste Ampera/Volt rijders geen enorme petrolheads zijn, maar als ik zo wat vorige auto's voorbij zie komen was dat een verkeerde aanname. In ieder geval is bij mij ook de knop om, al neem ik voorlopig nog geen afscheid van mijn G-label snelle stationwagon. Ik hoef dus niets permanent te missen, maar in de Ampera zal ik de vierwielaandrijving, de sound van de V6 en het vermogen op hogere snelheid missen. Maar geen motorgeluid heeft ook zijn charme...
Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: zo 15 sep 2013, 09:31
door japio
Menigeen is gevallen voor het schitterende geluid van een 0% motor

Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: ma 16 sep 2013, 06:50
door bennyvw
Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: ma 30 sep 2013, 23:29
door fam_h
Petrolhead-g-g schreef:Leuk topic...
Mijn lijstje van auto's waar ik langer dan enkele maanden in gereden heb:
- Lancia Delta 1.6 HF Turbo ('87)
- Lancia Delta 2.0 16v HF Turbo ('94)
- Opel Zafira 1.6 ('01) (lease voorloopauto... In het begin verafschuwd, maar was toch wel heel praktische auto)
- Fiat barchetta en Citroen Xantia VSX
- Fiat barchetta en Audi A4 2.0 Avant
- Skoda Octavia RS combi en Lancia Delta integrale 16v
- Audi S4 Avant 2.7 biturbo en Lancia Ypsilon Elefantino Rosso
Komende vrijdag wordt mijn Ampera afgeleverd, de Lancia als stadsauto gaat eruit en de Audi mag blijven maar verliest zijn status als primaire gezinsauto. Blijft staan als trekauto en voor alle situaties dat vijf zitplaatsen nodig zijn. Ben benieuwd hoeveel kms er over blijven dan.
Overigens: Ik heb mijn profielnaam gekozen in de veronderstelling dat de meeste Ampera/Volt rijders geen enorme petrolheads zijn, maar als ik zo wat vorige auto's voorbij zie komen was dat een verkeerde aanname. In ieder geval is bij mij ook de knop om, al neem ik voorlopig nog geen afscheid van mijn G-label snelle stationwagon. Ik hoef dus niets permanent te missen, maar in de Ampera zal ik de vierwielaandrijving, de sound van de V6 en het vermogen op hogere snelheid missen. Maar geen motorgeluid heeft ook zijn charme...
Je mag hierbij ook nog wel voor de volledigheid je 1e auto vermelden. Die panda op gas of durf je dat niet.

Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: di 01 okt 2013, 07:56
door Morgoth
Petrolhead-g-g schreef:Ik heb mijn profielnaam gekozen in de veronderstelling dat de meeste Ampera/Volt rijders geen enorme petrolheads zijn, maar als ik zo wat vorige auto's voorbij zie komen was dat een verkeerde aanname. In ieder geval is bij mij ook de knop om, al neem ik voorlopig nog geen afscheid van mijn G-label snelle stationwagon. Ik hoef dus niets permanent te missen, maar in de Ampera zal ik de vierwielaandrijving, de sound van de V6 en het vermogen op hogere snelheid missen. Maar geen motorgeluid heeft ook zijn charme...
Inderdaad. Ik denk dat het percentage autoliefhebbers onder de Volt/Ampera rijders zelfs vrij hoog is. Enneh G-label?
Waar valt mijn hobby auto onder met z'n 1 op 3 ?

Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: di 01 okt 2013, 08:09
door japio
Inderdaad. Ik denk dat het percentage autoliefhebbers onder de Volt/Ampera rijders zelfs vrij hoog is. Enneh G-label?
Waar valt mijn hobby auto onder met z'n 1 op 3 ?
Eerlijk?

ieder zijn ding Morgoth!
Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: di 01 okt 2013, 08:20
door bennyvw
Misschien is de Ampera/Volt wel compensatiegedrag voor veel van ons..

Re: Wat had je hiervoor?
Geplaatst: di 01 okt 2013, 10:29
door Norbert
Voor mij niet, het voertuig waar ik voorheen mee reed was ook al elektrisch:
