Wat had je hiervoor?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: Wat had je hiervoor?

Bericht door Alex »

Norbert schreef:Voor mij niet, het voertuig waar ik voorheen mee reed was ook al elektrisch:

Afbeelding
Vanmorgen uitgefikt?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Robampera
Bekende
km-stand: 106000
Lifetime: 44
Auto: Ampera

Bericht door Robampera »

Hiervoor een uber burgerbak, peugeot 5008, maar wat een ruimte en heerlijk navigatiesysteem :)
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49

Bericht door Morgoth »

japio schreef:
Inderdaad. Ik denk dat het percentage autoliefhebbers onder de Volt/Ampera rijders zelfs vrij hoog is. Enneh G-label?
Waar valt mijn hobby auto onder met z'n 1 op 3 ?
Eerlijk? :lol: ieder zijn ding Morgoth!
Ja, stadsritjes wel. Op lange afstanden is hij een stuk zuiniger. Dan haal ik wel 1 op 4. Met een aanhanger (dus max 90kmh) heb ik wel eens 1 op 4,7 gehaald.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Op deze plaats worden veel Italiaanse auto's genoemd, waaronder de Fiat Tipo.

Een Tipo. heb ik ook gehad, een 2.0 i.e. GranTourismo. Heeft aardig wat overeenkomsten met de Volt/Ampera, trouwens:
* lekkere felle bak, goeie stoplichtsprinter
* echt een rijdersauto
* dashboard (digitaal) van bedenkelijke ergonomie
* kon af en toe een onverklaarbare storing hebben. Even uit en dan weer aan was meestal de remedie
* niet de beste kachelbediening

Maar ja, ik kocht de Tipo van 1991 in 2001 met 55.000 km op de teller. Een even oude Golf met 180.000 km op de teller moest 10.000 gulden méér opbrengen. De Tipo moest drie jaar mee gaan, uiteindelijk is dat zes jaar geworden.

Ook een auto waar je van alles op kon aanmerken, maar toch een heerlijke auto om in te rijden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Je vergeet de belangrijkste Alex, de afschrijving in de eerste twee jaar is duizelingwekkend :crazy:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Je vergeet de belangrijkste Alex, de afschrijving in de eerste twee jaar is duizelingwekkend :crazy:
Bij mijn Tipo. was die voor rekening van een ander. :lol:

Zijn beiden ook "Auto van het jaar" geweest. :clap:
Forum Sponsor, Buurauto
willyteb
Newbie
km-stand: 5000
Lifetime: 20

Bericht door willyteb »

Hiervoor heb ik een Mazda 6 gehad.
Na 23 jaar Mazda nu maar eens een Opel :)

Afbeelding
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49

Bericht door Morgoth »

Hier ook een ex-eigenaar van een Tipo DGT. Was erg gek op die auto. Kocht hem in 1993. Was toen 3 jaar oud. 1.4 op LPG. Bijna 3 ton mee gereden. Toen ik hem weg deed mankeerde er nog steeds niets aan. Prima auto.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
hjm
Newbie
km-stand: 70760
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door hjm »

Mijn vorige sloot de rij Subaru's (5 stuks) de Outback diesel kocht ik met elke af fabriek optie(was besteld als directie Subaru Benelux auto)maar vanwege tijdelijke schaarste aan de pers ter beschikking gesteld om iig. in de tests goed voor de dag te komen.
Ik lachte me rot 0.89 p/ltr diesel, 350Nm en toch tussen de 6 -6.7/100km met permanente 4wd. Inmiddels was me het lachen flink vergaan, 1.40 p/ltr. 129,= belasting p/mnd en daardoor een bizarre afschrijving.
Vandaag mijn Ampera gehaald, wat een pret, stil, krachtig als de Outback en automaat, alleen maar genieten, maar dat is voor jullie geen nieuws meer.
Groeten
HJM :wave:
gl640
Harde kern
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Bericht door gl640 »

antwoord op mijn vraag aan rob welke autos hij voor de ampera had omdat hij de ampera de beste rijders auto vond tot nu toe voor langere afstanden
Robampera schreef:Peugeot's(508 en 5008), renaults(scenic, grand scenic) en 2x mondeo
moet zeggen rob dat die 5008 e.d. toch ook mooie comfortable lange afstand wagens zijn lijkt me
de mondeo toch ook wel niet?
of is het gewoon de stilte en dat het ding met 1700kg als een blok op de weg ligt?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Plaats reactie