Pagina 14 van 39
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: do 08 jun 2017, 20:32
door Ivo
Morgen gaat de auto weer terug naar Opel in Breda
Net even beide auto's gereden; dan lijkt de Ampera een trage auto
De Ampera-e is echt een snelle auto. Zeker de tussensprintjes op de snelweg (inhaalactie van bijv. 90 tot 130 km/u) zijn echt supergaaf!
De stoelen zijn me niet tegengevallen. Geen last van rug of kont. Toch had ik de liever wat breder en langer gezien.
Zonneband in de vooruit is heerlijk 80's en toch wel handig tegen de zon. En de regensensor, ahhhh, eindelijk weer terug

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: do 08 jun 2017, 20:41
door tofelec
rijtechniek:0,9

tweede sessie in september!
16kwh/100km is redelijk met veel snelweg!

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?
Geplaatst: do 08 jun 2017, 20:48
door Ivo
Ivo schreef:Ook ik denk max 300 km praktisch te kunnen halen, zonder te veel moeite. Meer zou interessant zijn. Hangt natuurlijk ook van het weer af.
Is dus gelukt & meer dan dat.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: do 08 jun 2017, 20:49
door Ivo
tofelec schreef:rijtechniek:0,9

tweede sessie in september!
16kwh/100km is redelijk met veel snelweg!

Ja, ik krijg veel strafpunten

Ruimte voor verbetering!
Terwijl ik met de Ampera vaak (wel eens) 100% rijstijl heb

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: za 10 jun 2017, 17:41
door sigmasailor
boeuf schreef:Ivo schreef:Ik ben positief over de combinatie van deze mogelijkheden, al zou 3 fase AC een goede aanvulling zijn.
Maar goed, laden aan 32A op publieke laadpaal zit er dus niet in? Zinnige AC lader (>3.7kW) dus niet aan boord op de Ampera-e? Trade-off voor de standaard snellader tov. de Amerikaanse Bolt misschien?
Er bestaan wel een paar 32A (22 kW) publieke oplaadpunten waar de E (dan met een enkele fase) van kan profiteren. De meeste zijn 11 kW (of 3 x 16 x 230). Voor thuis zou een 3 fase laden van 3x10A wel aardig zijn. Als het 16A is heb je al een aparte groep nodig en 3 x 16A geeft problemen met andere verbruikers omdat de meeste woningen 3x25 gezekerd zijn (als het geen 1x35 is).
Hoe dan ook, uitgaande van laden tussen 7 en 7 kan je er per etmaal (bij 16A) 40 kWh instoppen. Voor dagelijks gebruik meer dan voldoende (minstens 250 km/dag) voor de meesten.
Mis je hem al?
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: ma 12 jun 2017, 15:27
door Rick
Geweldige info Ivo.
Enorm bedankt voor de moeite!

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: ma 12 jun 2017, 17:57
door Poul
Inderdaad, hartstikke bedankt Ivo voor je uitvoerige verslaglegging van je ervaringen. Top.
Groeten,
Poul
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: ma 12 jun 2017, 18:33
door Ivo
Bedankt
Het was overigens geen straf om met de auto te mogen rijden

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: di 13 jun 2017, 10:51
door Pdominicus
Ivo schreef:Bedankt
Het was overigens geen straf om met de auto te mogen rijden

Inderdaad bedankt Ivo, super informatief
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: di 13 jun 2017, 21:30
door boeuf
Ivo schreef:Het was overigens geen straf om met de auto te mogen rijden

En nu wachten wij natuurlijk met smart op jouw entry
hier 