Pagina 16 van 85

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: do 15 jul 2021, 19:27
door Theolaanen
Hallo Ruwils,

Gaf de laadpaal ook aan dat de auto was opgeladen?

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: vr 16 jul 2021, 13:19
door Jan'sAmpera-e
Hieronder de mededeling van Chevrolet met betrekking tot de recentste accubranden van de Bolt 2017-2019 na de software updates. Opel houdt zich vooralsnog stil.

https://electrek.co/2021/07/14/gm-chevy ... ges-fires/

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: vr 16 jul 2021, 13:46
door Roos
BEDANKT! Ziet er niet goed uit.....of wel als we allemaal een nieuw accupakket krijgen met meer laadcapaciteit......

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: za 17 jul 2021, 12:08
door Ellen
Mijn auto is maandag onder handen genomen. Eergisteren voor het eerst geladen en alles leek goed te gaan, eindelijk weer meer dan 400 km range!
Maar de laadpaal stond inderdaad nog op 'blauw' alsof hij nog aan het laden was zoals Theolaanen ook al meldde. Ik heb daar verder niet bij stil gestaan, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet goed.
Aan de andere kant: de auto stond wel op 'volledig opgeladen', dus ik neem aan dat hij dat geen stroom meer afneemt en (dus?) niet overladen kan worden. Maar er zit dus blijkbaar nog wel een probleem in de communicatie met de laadpaal!

Ik laad voorlopig nog maar even zoveel mogelijk overdag in het weekend. Met al dat thuiswerken rij ik toch niet veel kilometers...

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: ma 19 jul 2021, 14:32
door Ruwils
Theolaanen schreef:Hallo Ruwils,

Gaf de laadpaal ook aan dat de auto was opgeladen?
Bij aankomst gaf de paal inderdaad aan nog te laden (pulserend groen licht op de paal), maar de auto gaf aan dat deze vol was. Omdat ik hem op 80% had gezet gaf deze inderdaad netjes 80% aan wat aangeeft dat er niet overladen wordt.

Het lijkt inderdaad dus op een communicatieprobleem met terugkoppeling naar de paal toe dat deze kan stoppen met laden. Ik weet alleen niet of de paal dan ook meer voor de stroom rekent zodat je dus een hogere rekening krijgt, maar ik neem aan dat een paal pas gaat "tellen" als er daadwerkelijk stroom wordt afgenomen.

Ik kan dat niet checken omdat de paal op mijn werk gratis is en ik daar geen pasje voor nodig heb.

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: di 20 jul 2021, 13:38
door Cuprani
Ik heb vorige week de herstel actie laten uitvoeren voor de accu, en de terugroepactie van de remmen laten uitvoeren.
Toen ik weg reed bij de dealer was alles goed.

Vervogens bij thuiskomst Ampera aan de laadpaal gehangen.
Volgende ochtend.. storing in de auto.

Er brand een storingslampje en geeft een melding "hoogspannings laadsysteem".
Auto rijdt verder als normaal, maar hij laadt nu wel weer zeer beperkt op.

Ik rij 100% binnen de bebouwde kom en rij vrij sportief. Dus voor de terugroepactie kon ik laden tot ongeveer 300 km actieradius (gemiddeld, niet Max).
Na de eerste terugroepactie was dit nog maar 260 km.
Nu na de herstel actie waarmee alles opgelost zou zijn, laadt de Ampera nog maar op tot 220 a 230 km.

Ik ben uiteraard direct terug gegaan. Ik heb ze gevraagd of ze niet per ongeluk de oude terugroepactie hebben toegepast en weer 10% laadcapaciteit hebben gepikt. Maar dat zou niet het geval zijn.

Vervolgens heb ik hem daar een week achter gelaten (is was een weekje op vakantie).
Bij terugkomst direct weer opgehaald, conclusie was dat ze niet weten wat er mis is, maar ze konden me wel vertellen dat het niks met de software update te maken had.... jaja.. vreemd verhaal. Nooit wat mis, en nu na de update ineens problemen..

Ze hebben in ieder geval daar niet de juiste tools in huis om aan de Ampera E te mogen sleutelen, dus daarom is er nu een nieuwe afspraak voor mij gemaakt bij een andere vestiging van hun.

Ik vind het wel een heel vreemd verhaal worden zo, maar ik wacht de diagnose wel even af.
Ik heb nu een afspraak voor 2 augustus. Ondertussen rijdt en laadt de Ampera prima, alleen staat de storing er dus nog in en laadt hij niet verder dan 230 km actieradius.

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 15:15
door Ruwils
Cuprani schreef: Na de eerste terugroepactie was dit nog maar 260 km.
Nu na de herstel actie waarmee alles opgelost zou zijn, laadt de Ampera nog maar op tot 220 a 230 km.

Ik ben uiteraard direct terug gegaan. Ik heb ze gevraagd of ze niet per ongeluk de oude terugroepactie hebben toegepast en weer 10% laadcapaciteit hebben gepikt. Maar dat zou niet het geval zijn.
Dat is wel vreemd, dat hij juist minder range geeft dan voor de update.
Als je hem vol laadt, zijn dan wel alle streepjes groen?
Bij de eerste update waarbij er 90% veiligheidsmarge werd ingebouwd, bleef het bovenste streepje donker.
Dus nu zouden alle streepjes weer groen moeten branden na een volledige laadsessie.

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 17:55
door Robw
Ik zag vanmorgen ook dat de laadpaal op blauw stond. Mijn aanname is dat de auto stroom nodig heeft om de batterij te koelen of verwarmen. Op de slimmer meter zie ik niet echt een duidelijk stroom verbruik bij accu opgeladen en blauwe lampje op de laadpaal aan.
Ellen schreef:Mijn auto is maandag onder handen genomen. Eergisteren voor het eerst geladen en alles leek goed te gaan, eindelijk weer meer dan 400 km range!
Maar de laadpaal stond inderdaad nog op 'blauw' alsof hij nog aan het laden was zoals Theolaanen ook al meldde. Ik heb daar verder niet bij stil gestaan, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet goed.
Aan de andere kant: de auto stond wel op 'volledig opgeladen', dus ik neem aan dat hij dat geen stroom meer afneemt en (dus?) niet overladen kan worden. Maar er zit dus blijkbaar nog wel een probleem in de communicatie met de laadpaal!

Ik laad voorlopig nog maar even zoveel mogelijk overdag in het weekend. Met al dat thuiswerken rij ik toch niet veel kilometers...

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 20:20
door Jan'sAmpera-e
Een update waar je niet vrolijk van wordt. De klantvriendelijkheid van GM, hoe zou Opel dat doen? Ik vrees het ergste!
https://electrek.co/2021/07/20/gm-leave ... last-year/

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Geplaatst: vr 23 jul 2021, 19:17
door Rovenius
Dit is een heel interessante ontwikkeling in de VS. Ze gaan nu wel accu's vervangen. Benieuwd wanneer dit gevolgen gaat hebben voor de Ampera-e in Nederland.
https://www.nu.nl/economie/6147373/gene ... evaar.html