boeuf schreef: Dat is mede verantwoordelijk voor de lange(re) levertijd van Ampera's: deze schijnen namelijk gewoon als Chevy op de boot gezet en in Antwerpen tot Opel omgekat
Lijkt mij onwaarschijnlijk! De Ampera heeft zijn eigen lak kleuren, die kan je niet zo maar omkatten. En dat zou ook betekenen dat vele voor- en achterbumpers, middenconsoles etc van de Volt met de boot terug naar de VS moeten.
Ik neem dat verhaal natuurlijk ook met een korreltje zout, maarrrr...
De Opel kleuren verschillen alleen in naam, de grijze middenconsoles zijn gewoon beschikbaar voor de Volt en de accumodificaties zijn bijvoorbeeld ook in Antwerpen uitgevoerd. Een paar lampunits, bumpers en skirts retour lijkt me niet heel onwaarschijnlijk. Toen ik in mijn studententijd in de haven voor Nissan werkte, gebeurden er wel zottere dingen met wagens van de boot voor specifieke Europese bestemmingen...
Hoe dan ook, dealers zullen tegenvallende levertijden altijd in wat vage verhalen proberen te verdoezelen en verkoopcijfers een beetje ophemelen. Het blijft een beetje schimmig hoe het nou werkelijk zit met die productiecijfers. Uiteindelijk zijn Opel en Chevrolet in Nederland ook gewoon concurrenten
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Vanavond mijn dealer weer eens een bezoekje gebracht. Mijn Ampera staat inmiddels op de boot, over drie weken zal deze bij de dealer zijn. Besteld half februari, verwachte levering eind juni!
Ik heb ampera 15 dagen geleden gekocht en gisteren afgeleverd. Gewoon vragen wat er op voorraad is en omdat de meeste toch full options zijn is alleen de kleur te kiezen. Was in ieder geval blij dat ik snel geholpen was.
Mijn Ampera was binnen 1 week geleverd. Voor dealers is de Ampera niet zo interessant. Het bekende spel van onderhandelen is niet meer zo relevant. Maar ze hebben wel soms een kleine voorraad. Ik heb gewoon een paar dealers gebeld, gevraagd of ze mijn configuratie op korte termijn konden leveren.
Terberg moest de auto uit Antwerpen laten komen.
Fred Janssen kon uit voorraad leveren. Toen ik daar echter kwam bleek dit ook de voorraad in Antwerpen te zijn.
Nefkens kon de auto laten zien. Op vrijdag besteld, de volgende vrijdag gehaald.
lammersma schreef:Mijn Ampera was binnen 1 week geleverd. Voor dealers is de Ampera niet zo interessant. Het bekende spel van onderhandelen is niet meer zo relevant. Maar ze hebben wel soms een kleine voorraad. Ik heb gewoon een paar dealers gebeld, gevraagd of ze mijn configuratie op korte termijn konden leveren.
Terberg moest de auto uit Antwerpen laten komen.
Fred Janssen kon uit voorraad leveren. Toen ik daar echter kwam bleek dit ook de voorraad in Antwerpen te zijn.
Nefkens kon de auto laten zien. Op vrijdag besteld, de volgende vrijdag gehaald.
Gewoon even bellen...
Ik ben benieuwd of je over Nefkens tevreden bent.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Unit106 schreef:Vanavond mijn dealer weer eens een bezoekje gebracht. Mijn Ampera staat inmiddels op de boot, over drie weken zal deze bij de dealer zijn. Besteld half februari, verwachte levering eind juni!
Het grote Aftellen is begonnen
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Unit106 schreef:Vanavond mijn dealer weer eens een bezoekje gebracht. Mijn Ampera staat inmiddels op de boot, over drie weken zal deze bij de dealer zijn. Besteld half februari, verwachte levering eind juni!
Idd, maar ... ben jullie verhalen niet vergeten ... niet te vroeg juigen he!
Idd, maar ... ben jullie verhalen niet vergeten ... niet te vroeg juigen he!
'
Sorry hoor kon het niet laten
Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go