Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Geplaatst: zo 01 aug 2021, 16:56
Deze in nog iets gedetailleerder:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/R ... 1-6348.pdf
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/R ... 1-6348.pdf
De grootste online community voor en door Opel Ampera & Chevrolet Volt rijders
https://amperaforum.nl/
Dank Ruwils. Ik zie dat er door GM onderscheid wordt gemaakt in de reparatieprocedure tussen "MARKETS WITH CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES" en "MARKETS WITHOUT CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES". Bij die eerste worden lossen modules vervangen, bij die laatste de complete battery packs. Ik vraag me af hoe Opel hiermee om zal gaan. Iemand een idee?Ruwils schreef:Deze in nog iets gedetailleerder:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/R ... 1-6348.pdf
Als ik het zo lees geldt dat enkel dealers in de VS, Canada en Zuid-Korea cell modules kunnen vervangen. Voor overige markten [en dus de EU?] geldt dit niet. Dat zou dus betekenen dat wanneer uit het onderzoek blijkt dat er een defecte cel aanwezig is, het gehele accupakket vervangen wordt. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.remib schreef:Dank Ruwils. Ik zie dat er door GM onderscheid wordt gemaakt in de reparatieprocedure tussen "MARKETS WITH CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES" en "MARKETS WITHOUT CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES". Bij die eerste worden lossen modules vervangen, bij die laatste de complete battery packs. Ik vraag me af hoe Opel hiermee om zal gaan. Iemand een idee?Ruwils schreef:Deze in nog iets gedetailleerder:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/R ... 1-6348.pdf
Ik durf wel te beweren dat de monteurs van de dealers niet de expertise hebben om in het pack te sleutelen.remib schreef:Dank Ruwils. Ik zie dat er door GM onderscheid wordt gemaakt in de reparatieprocedure tussen "MARKETS WITH CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES" en "MARKETS WITHOUT CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES". Bij die eerste worden lossen modules vervangen, bij die laatste de complete battery packs. Ik vraag me af hoe Opel hiermee om zal gaan. Iemand een idee?Ruwils schreef:Deze in nog iets gedetailleerder:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/R ... 1-6348.pdf
Ik heb afgelopen weken weer eens met de reislader opgeladen, dat leek langer dan voorheen te duren op 10A.BaronVanLunteren schreef:Ook hier de brief nogmaals ontvangen. Vorige week de limiet al terug laten zetten naar 100% naar aanleiding van de eerste brief. Ik heb ergens gelezen dat de laatste 5% of 10% langzamer (trickle feed) worden geladen, maar geen idee of dat waar is. Daarnaast heb ik de code van mijn accupakket gecheckt en is helaas ook 6883. Mijn ampera is in 2020 op kenteken gekomentverdeni schreef:Ik heb gisteren ook de brief van 22 Juni nog een keer gehad. De auto is allang teruggezet naar 100%.
Ze zijn de kluts een beetje kwijt bij Opel denk ik.....
Ruben schreef:remib schreef:Dank Ruwils. Ik zie dat er door GM onderscheid wordt gemaakt in de reparatieprocedure tussen "MARKETS WITH CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES" en "MARKETS WITHOUT CELL MODULE REPLACEMENT CAPABILITIES". Bij die eerste worden lossen modules vervangen, bij die laatste de complete battery packs. Ik vraag me af hoe Opel hiermee om zal gaan. Iemand een idee?Ruwils schreef:Deze in nog iets gedetailleerder:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/R ... 1-6348.pdf
Ik heb deze video's een tijdje geleden ook al eens gezien. Zeer interessant om te zien hoe o.a. de Bolt aandrijflijn en de batterij worden ontleed. Zeer mooi uitgelegd door Professor John Kelly.Ruben schreef:Ik durf wel te beweren dat de monteurs van de dealers niet de expertise hebben om in het pack te sleutelen.
Scroll maar eens door dit filmpje heen (eerder door mij gelinked): https://www.youtube.com/watch?v=ssU2mjiNi_Q
Sterker nog, voor gespecialiseerd onderhoud aan een elektrische Opel moet hij naar een dealer toe die aan EV's mag werken, niet iedere dealer kan/mag dat. Het zullen voornamelijk wel de grotere dealers zijn.Ruben schreef:Ik weet niet of Opel nog ergens een centrale faciliteit heeft om dit soort dingen te doen?
Hoe heb je die code kunnen achterhalen?BaronVanLunteren schreef:
Ook hier de brief nogmaals ontvangen. Vorige week de limiet al terug laten zetten naar 100% naar aanleiding van de eerste brief. Ik heb ergens gelezen dat de laatste 5% of 10% langzamer (trickle feed) worden geladen, maar geen idee of dat waar is. Daarnaast heb ik de code van mijn accupakket gecheckt en is helaas ook 6883. Mijn ampera is in 2020 op kenteken gekomen
Zie post van Ruwils van 28 juli een stukje verder in dit topic.Michiel van G. schreef:Hoe heb je die code kunnen achterhalen?BaronVanLunteren schreef:
Ook hier de brief nogmaals ontvangen. Vorige week de limiet al terug laten zetten naar 100% naar aanleiding van de eerste brief. Ik heb ergens gelezen dat de laatste 5% of 10% langzamer (trickle feed) worden geladen, maar geen idee of dat waar is. Daarnaast heb ik de code van mijn accupakket gecheckt en is helaas ook 6883. Mijn ampera is in 2020 op kenteken gekomen