Pagina 3 van 4

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: do 31 jan 2013, 23:33
door Marco
Ik zag vandaag een overzicht van mijn bedrijf, zo'n 13 Ampera's rijden er rond, maar in 1 maand zijn er maar liefst 10 Outlanders besteld. Blijkbaar toch een aansprekende auto. Gaat erg druk worden bij onze 8 oplaadpunten.

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: do 31 jan 2013, 23:56
door Alex
Dit document geeft helderheid over de komende jaren. http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=1520

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: di 05 feb 2013, 11:43
door ros00232
Ehm...gaat nu wel heel erg over bijtellingstarieven etc. De vraag was... wat zou je gaan rijden als je je ampera/volt totall loss rijdt. Ik zou willen gaan voor de Tesla S (maar te veel geld denk ik), De Volvo V60 hybrid of idd serieus kijken naar de Outlander. De Ampera zou ik laten schieten, i.v.m. de in verhouding hoge prijsstelling t.o.v. het gebruiksgemak.

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: di 05 feb 2013, 13:27
door Marcel
Ik zou hem weer kopen ! :thumbup:
Misschien een andere kleur. :think:

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 12:34
door Unit106
ros00232 schreef:Idd serieus kijken naar de Outlander. De Ampera zou ik laten schieten, i.v.m. de in verhouding hoge prijsstelling t.o.v. het gebruiksgemak.
Als ik zo de uitrusting van de Outlander bekijk denk ik ook dat ik echt niet meer voor de Ampera zou kiezen. Wat mij betreft hoef ik helemaal nooit geen auto meer van GM.
De Outlander heeft standaard:
- Xenon koplampen

De INSTYLE heeft de volgende meeruitrusting:
- Mitsubishi Remote Control, afstandsbediening door middel van een iOS app of Android app. De klant kan de accu- en laadstatus aflezen. Verder is het mogelijk om met deze app bijv. de laadtimer in te stellen of de AC te activeren. Dit systeem werkt via een rechtstreekse WiFi verbinding tussen mobiel apparaat en de auto. Onderstaande afbeeldingen geven een indicatie van de app op een iOS apparaat (iPhone).
- Mitsubishi Multi Communication System (MMCS) met navigatie en uitgebreide EV informatie (o.a. energieflow, locatie laadpalen, accustatus).
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Elektrisch bedienbare achterklep
- Elektrisch glazen schuif- / kanteldak met geïntegreerde zonwering

De INSTYLE+ heeft daarbovenop de volgende meeruitrusting:
- Forward Collision Mitigation system (FCM), dit systeem meet door middel van een radar de afstand en het snelheidsverschil tot de voorligger en zal bij een significante vermindering van deze afstand de remmen activeren. Het systeem is hierdoor in staat om een mogelijke aanrijding te voorkomen (tot maximale snelheden van 30km/h, bijvoorbeeld in de stad) of de impact van de mogelijke aanrijding aanzienlijk te reduceren.
- Adaptive cruise control (ACC), ACC werkt met een radar om de afstand tot de voorligger te handhaven (adaptief). Hierbij is het mogelijk de afstand tot de voorligger middels de ‘afstand druktoets’ op het stuurwiel in te stellen (3 standen, 37,5m, 50m en 62.5m). Indien geactiveerd en bij het stoppen van de voorligger kan ACC het voertuig afremmen en tot stilstand brengen.
- Lane Departure Warning (LDW), dit systeem leest via de camera achter de voorruit de wegbelijning/rijbanen en zal de bestuurder waarschuwen indien de auto de rijbaan ‘onaangekondigd’ dreigt te verlaten.

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 13:01
door Grasbaal
Heel veel leuke Outlander toeters en bellen die allemaal storing kunnen geven. Ik heb er in gezeten, het is in tegenstelling tot de Ampera een grote grove auto. Ben bang dat door mijn onrustige rechtervoet de accu nog veel sneller leeg is dan die van onze Ampera's......

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 13:56
door japio
Als morgen total loss dan komt er gewoon weer een nieuwe Ampera bij dezelfde dealer vandaan, maar ik betaal er hooguit € 30.000,-- (ex btw :wtf: ) voor want meer is dit concept hier in Nederland niet waard.

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 14:35
door Anko
Het (in mijn ogen) belangrijkste voordeel van de Outlander heb ik hier niet voorbij zien komen. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik heb het over een maximaal aanhangergewicht van 1500 kg. Samen met de V60 PHEV (1800 kg) is dit de enige 0% of 14% (of zelfs 20%) auto die fatsoenlijk iets kunnen trekken.

Voor Ampera rijders is dit waarschijnlijk geen doorslaggevend argument. Anders reden ze nu namelijk geen Ampera. Maar kijkend naar de (soms wel positieve) reacties in dit draadje, kun je nagaan wat dit aanbod doet met alle mensen die enkel om die reden nu géén Ampera rijden ....

Voor mij was de beslissing in 5 minuten genomen, toen eenmaal bekend was dat de auto zou komen.

Overigens, voor mensen die overwegen hun lease contract op te zeggen of hun Ampera plat te rijden ( :shock: ): de stekker van de Outlander is toch echt J1772, dus je laadpaal kun je gewoon behouden :D

Even voor de duidelijkheid: ik was (lees: ben tot augustus) stiekum wel een beetje jalours op Ampera rijders, maar als verstokt caravanner was het voor mij geen optie.

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 16:20
door japio
Het belangrijkste voordeel is een fiscaal voordeel en verder is het concept met 2 volwaardige aandrijflijnen flauwe kul, de trekhaak die je hooguit in 5% van je ritten gebruikt brengt daar echt geen verandering in :lol:
Een Astra bifuel doet in mijn beleving niet onder in efficient energie gebruik in vergelijking met een Ampera, voor de Outlander hetzelfde met zijn broertje zonder batterij.

Van het belasting voordeel wat ik heb door een jaar eerder al Ampera te rijden betaal ik dit jaar mijn hele vakantie en die van volgend jaar ook :silent: :thumbup:

Re: Wat als morgen total loss?

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 16:42
door Anko
japio schreef:Het belangrijkste voordeel is een fiscaal voordeel en verder is het concept met 2 volwaardige aandrijflijnen flauwe kul, de trekhaak die je hooguit in 5% van je ritten gebruikt brengt daar echt geen verandering in :lol:
Een Astra bifuel doet in mijn beleving niet onder in efficient energie gebruik in vergelijking met een Ampera, voor de Outlander hetzelfde met zijn broertje zonder batterij.

Van het belasting voordeel wat ik heb door een jaar eerder al Ampera te rijden betaal ik dit jaar mijn hele vakantie en die van volgend jaar ook :silent: :thumbup:
Ik ben echt heel blij voor je. En wat voel ik me ineens een enorme sukkel, dat ik voor die flauwekul gevallen ben, zeg. Not.